پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، در هفته های اخیر رئیس سازمان سینمایی بر خلاف فضای سوت و کور سینمای ایران بیش از بقیه مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است . او دقیقا چند روز پیش (  اینجا ) اعلام کرد کسانی که بدون پروانه ساخت فیلمسازی، مبادرت به تولید فیلم کرده اند، تا ۳۰ اردیبهشت فرصت دارند، ضمن اعلام کتبی دلایل این اقدام، درخواست رسیدگی به پرونده شان را ارائه کنند در غیر این صورت باید به گفته خزاعی منتظر عواقب تنبیهی باشند!

او حالا در جدیدترین اظهار نظر خود ،آن هم در آستانه برگزاری جشنواره فیلم کن و در حالی که تعدادی از فیلم های ایرانی در این رویداد جهانی حضور یافتند ، به همان شیوه قبلی با ادبیاتی کاملا تهدیدآمیز  اعلام کرد که "بنابر نص صریح آیین نامه و دستور العمل نمایش فیلم، هرگونه حضور و نمایش فیلم سینمایی در مجامع و جشنواره‌های خارجی مستلزم اخذ پروانه نمایش است."

شرط و شروط جدید رئیس سازمان سینمایی برای فیلم‌های متقاضی حضور در فستیوال‌های جهانی!

او در ادامه  از تدوین آئین نامه روشن و شفاف به عنوان راهبرد بین المللی سازمان سینمایی یاد کرد که به زودی به اطلاع سینماگران می رسد. 

رئیس سازمان سینمایی که ظاهرا دل خوشی از فضای فعلی حاکم بر سینمای ایران ندارد، ضمن گلایه از کسانی  که با مساحه و سهل انگاری به عنوان بخش خصوصی در جشنواره های جهانی مهم حضور یافتند و توجهی به آئین نامه های قانونی و دستورالعمل های اجرایی نداشتند متذکر شد : 

«  هرگونه حضور و نمایش فیلم سینمایی در مجامع و جشنواره‌های خارجی مستلزم اخذ پروانه نمایش است و قانون بر این امر صراحت دارد و قطعا، تخلف تهیه کنندگان در این زمینه، موجب خدشه در صدور پروانه نمایش، اکران و تولیدات بعدی کارگردان و تهیه کننده خواهد شد. » 

خزاعی به روشنی می داند تنها  با زبان تهدید می تواند در برابر اینگونه تهیه کنندگان پیروز شود ؛ تهیه کنندگانی که باید دید آیا این تهدید رئیس سازمان سینمایی را جدی می گیرند و آنطور که او گفته از آئین نامه های اجرایی سازمان سینمایی تبعیت می کنند یا اینکه قید اکران شدن اثر خود را  در سینماهای  ایران می زنند.

خزاعی در پایان یادآور شد :  «  اینکه فیلمی در جشنواره‌ای نمایش داده شود و امکان حضور در اکران داخلی، چه در سینماها و چه در نمایش خانگی و سایر ساحت‌های نمایشی را نیابد، پدیده خوشایندی نیست از این رو، ضروری است برای پرهیز از این امر سازندگان آثار نسبت به پایبندی به قانون و رعایت آن دقت کنند.

طبق آنچه ایسنا گفته ، در حالی این اظهارات از سوی رییس سازمان سینمایی بدون نام بردن از فیلمی خاص منتشر می شود که فیلم های « برادارن لیلا »  به کارگردانی سعید روستایی و تصور علی بهراد، دو فیلمی هستند که از داخل کشور و جریان رسمی در این رویداد حضور دارند و تاکنون اطلاعات رسمی از پروانه نمایش آنها صادر نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳