سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

زهرا فرود : "محمد بصیری " تهیه کننده سری جدید "دوقلوها در شهر پنج ستاره " که بزودی از شبکه دوسیما روی آنتن می رود،می گوید: سری دوم این سریال با دستمایه طنز دنیای اَبَر قهرمانی که امروزه بشترین محتوای تولیدات نمایشی کودک و نوجوان را به خود اختصاص داده نقد خواهد کرد.همچنین این مجموعه به دلیل برخورداری از دکور وفضای وسیع، پتانسیل آن را دارد که با پرداختن به موقعیت‌ها وپیشه های مختلف فضای متنوعی را برای مخاطب کودک ایجاد کند.

"محمد بصیری " تهیه کننده سری جدید مجموعه "دوقلوها " به دیباچه گفت: از آنجا که در دنیاي کودکان، مهربانی و شادي حرف اول را میزند.بنابراین آنان میتوانند دنیاي بزرگترها را به وجد بیاورند و با آرزوهاي ساده و حرفهاي صادقانه چهرة زیباي زندگی را به نمایش بگذارند. به همین خاطر در هر جامعه ای وقتی کودکان بیشتري حضور دارند، روابط انسانی، شکل سالمتر و پاکتري به خود می گیرد. البته در این موضوع هم تردیدي نیست که کودکان در ارتباط با کودکان دیگر تعامل و همدلی را می آموزند و به انسانی اجتماعی بدل می شوند. بنابراین حالا که قراراست ماجراهاي تازه اي از "دوقلوها" و" آقا پاشا " در سری جدید "دوقلوها"روایت شود، تصمیم داریم به یاد همه بیاوریم دنیایی که کودکان جمعیت بیشتري در آن دارند، جاي بهتري براي زندگی ست و خیلی بهتر هم می شود اگر بزرگترها به فکر شادي و سرگرمی کودکان هم باشند. چراکه شادي رمز سلامتی و رضایتمندي است و همچنین سرگرمی نیز می تواند فرصتی محسوب شود که در سایه آن بتوان هوش عاطفی کودکان را رشد داد وبالنده نمود.

دنیای ابرقهرمانی در طنز

او افزود:مخاطبان ما انتظارات مشخصی از سه شخصیت اصلی این مجموعه یعنی" پاشا"، "پويان" و"پایان "دارند. از آقا پاشا خوششان می آید چون همانند پدربزرگی مهربان و ماجراجو به هیچ درخواستی نه نمیگوید. او همیشه حتی بر خلاف انتظار با خرابکاریهاي پایان و پویان همراهی می کند . آنها دلبستۀ پایان هستند که با ادعاي تمام نشدنی و شیطنت های تعمدی همۀ رشته ها را پنبه می کند. آنها از پویان و سادگی معصومانه اش لذت می‌برند چون همیشه بی هیچ دریغی خود را نخود هر آش می کند و چوبش را هم میخورد.


بصیری بیان کرد: جذابیت کلیدي شخصیت های اصلی "دوقلوها"برخاسته از همان چیزي است که در ترانه هاشان می خوانند: "ما پایان و پویان و پاشا / فرق می کنیم با کل دنیا". بنابراین حتی در شهر" پنج ستاره" که قواعد دنیاي کودکان بر آن حاکم است نیز، آنان باید تافتۀ جدابافته به نظر برسند. این غیرقابل پیشبینی بودن همان چیزي است که مخاطبان کوچکتر را شیفتۀ آنان می کند.

این تهیه کننده ادامه داد: در "دوقلوها" کمدي اسلپ استیک یا همان کمدی ای که تحرک بدنی در آن نقش اول را بازی می‌کند، کودکان را به وجد می آورد نه حضور صرف چهره هاي مشهور.همچنین در سری جدید سریال" دوقلوها"علاوه بر بسط فضاي فانتزي ، به سیاق نیمه دومِ فصل قبل سعی خواهیم کرد ضرباهنگ روایت ها پویا و پرشتاب باشد.

بصیری اظهارداشت:یکی از دستمایه هاي ما براي طنز در سري جدید "دوقلوها" نقیضه سازي قواعد دنیای ابرقهرمانی است. همچنین از آنجا که ترانه هاي دوقلوهامحبوبیت زیادي بین کودکان دارند.بنابراین بازهم بیست ترانه جدیدبراي مجموعه تدارك خواهیم دید.


او افزود: چون به طور طبیعی مخاطبان دوست دارند دوقلوها را در موقعیتهاي تازه و کسوتهاي مختلف ببینند. شهر پنج ستاره این ظرفیت را دارد تا دهها موقعیت و پیشۀ متفاوت را گرد هم آورد تا تنوعی کم سابقه و جذاب را براي دیدگان مشتاق کودکان به ارمغان بیاورد.

دنیای ابرقهرمانی در طنز


تهیه کننده سریال "دوقلوها" گفت:حضور کودکان در اپیزودهای جدید این سری از مجموعه، همچون معجزه‌ای، باورپذیري ماجراها و حوادث دوقلوها را مضاعف خواهد کرد به همین دلیل در این سري حضور و نقش کودکان چه به عنوان تماشاگران رویدادها و چه به عنوان بازیگران قصه ها جزو شاخصه هاي اصلی کار خواهد بود.

وی ادامه داد: دوقلوها و آقا پاشا از شخصیتهاي دوست‌داشتنی و جذاب براي کودکان هستند وخواهند بود. سرخوشی خرابکارانۀ آنها،کودکان را به خنده هاي شاد و شیرین دعوت می کند. به گونه ای که بچه ها کاملاً به این باور دست یابند که کودك درون پایان و پویان و آقا پاشا، شاد و شنگول و فعال، جادوي زندگِیست که قرار است تجربه هاي جدید و جذابی را به آنها نشان دهد.بنابراین اطمینان داریم شوخیهاي فیزیکی این سه نفر براي کودکان دلنشین خواهد بوداز این رو در سری جدید، همچنان به آنها پر و بال بشتري می‌دهیم. همچنین در این سری از" دوقلوها"، با توسعۀ شوخیهاي کلامی میان آنان و سایر اشخاص داستان امیدواریم بزرگترهاي خانواده هم کنارکودکان همگام این مجموعه داستانی شوندو از تماشاي آن لذت بیشتري ببرند.

بصیری افزود: در این مجموعۀ با بهره گیری از محبوبیت کاراکترها در بین کودکان ،سعی می کنیم علاوه بر سرگرم کردن کودکان که هم خواستۀ طبیعی آنان است و هم نیاز غیر قابل تردید آنان، اهمیت مسألۀ آموزش را براي داشتن یک زندگی خوب و سالم را گوشزد کنیم. چرا که مجموعه "دوقلوها" باور دارد بهره گیری از خلاقیت کودکان در ایجاد سرگرمی براي آنها، راحت ترین راه براي ساختن یک زندگی شاد است.

وی با بیان اينکه درتولید سری جدید "دوقلوها"سعی می شود موضوعات آن منطبق با نیازهای مخاطبان باشد ادامه داد:محتوای این مجموعه براساس آموزش مهارتهای زندگی و شغلی طراحی شده ولوکیشنی که این بار ماجراهاي دوقلوها در آن اتفاق میافتد، یک شهر بازيِ بزرگ به وسعت چندهزار متر مربع است که به صورت نمادین ساختار یک شهر واقعی در آن طراحی و ساخته می‌شود تا کودکانی که براي تفریح به آنجا خواهند آمد با فعالیت اهالی شهرك از نزدیک آشنا شوند. این لوکیشن فضاهاي داخلی متعددِ خوشرنگ و لعاب و فضاهاي خارجیِ جذاب و باصفایی دارد. هستۀ اصلی شهر پنج ستاره یک میدانگاه بزرگ است که اماکن عمومی و محل کسب و کار اهالی دور و اطراف آن است و در لایه هاي بعدي سکونتگاههاي آنها قرار دارد. این شهر بزرگ‌ترین دکور ساخته شده برای یک برنامه کودک در ایران است.شهر پنج ستاره هر روز میزبان کودکان بسیاري می شود که از دور و نزدیک به آنجا می آیند تا یک روز خوش و خرم‌تررا تجربه کنند.همچنان علی فروتن در نقش پویان ، محمد مسلمی در نقش پایان‌و حمید گلی در نقش آقا پاشا ایفای نقش می کنند.

او بیان کرد: از آنجا که کودکان با تماشای سری قبل این مجموعه، با کاراکترهای آن آشنا هستندومی دانند دوقلوها با تمام وجود هدف خود را دنبال می کنند خواهند دید این بار شعار شخصیت‌های پویان،پاشا وپایان آن خواهد بود که »هرگز شکست نمیخورند!« و اگر سررشته از هیچ کاري ندارند مهم نیست. چون این بار درمی یابند باید ابتدا بیاموزند بعد دست به کار شوند. فقط این بار آنچه کارشان را مضحک و خنده دار میکند این است که هر بار یک نکتۀ کلیدي را از قلم می اندازند یا از آن بی اطلاع می مانند. به تدریج دوقلوها درمی یابند . مشکلات، پیچیده هستند و باید به جاي سرسري انجام دادن کارها، با خلاقیت ،پشتکار و آگاهی وارد معرکه شوند تا هر کاري انجام می دهند در نگاه کودکان دلپذیر و خواستنی باشد.

"محمدبصیری" تهیه‌کننده این مجموعه اظهارداشت:همۀ ما و به خصوص کودکان میتوانیم وقتی که هیچ چیز خوب پیش نمی رود، با یک تصمیم درست، فرصتی براي موفقیت داشته باشیم.هر کاري راهی دارد و کودکان آماده اند تا آن را یاد بگیرند. مفهوم سادة این حرف: کار براي کودکان نشد ندارد.

دنیای ابرقهرمانی در طنز


او در پایان خاطرنشان کرد: خالی از لطف نیست که بدانیم تمام اهالی شهر پنج ستاره لااقل در بیان این حقیقت هم عقیده هستند که خوشبختی ارتباط مستقیمی با تعداد کودکان دارد و هرچه فرزندان بیشتري پا به این دنیا بگذارند آن را زیباتر و شادتر می کنند.

گفتنی است سری جدید"دوقلوها"در۸۰ قسمت به کارگردانی "جمشیدبیات ترک" این روزها مرحله تولید را سپری می‌کند و به زودی با حضور وبازی عموهای فیتیله ای از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
0
0
سلام لطفا دوقلوها در شهر پنج ستاره را بسازید و پخش کنید من منتظر هستم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار