جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سرمربی تیم ملی پومسه در گفتگو با دیباچه گفت:

احمد اخلاقی، سرمربی تیم ملی پومسه، درباره برگزاری مسابقات جهانی این رشته پس از چهار سال وقفه در گفتگو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» اظهار داشت: آخرین مسابقات حضوری در رشته پومسه سال ۲۰۱۸ برگزار شد؛ بنابراین بعد از چهار سال دوری آنهم در سطح جهانی واقعا استقبال بی نظیری از مسابقات شده بود. آنطور که رسانه‌ها نیز اعلام کردند جزو بی سابقه‌ترین مسابقات از نظر تعداد شرکت کننده‌ها بود. فکر می‌کنم حدود ۸۰۰ نفر ورزشکار از ۶۳ کشور دنیا در این مسابقات حاضر بودند. در کنار این اکثر کشور‌هایی که حضور داشتند با تمام قوا آمده بودند یعنی یک ترکیب کامل را کنار خود داشتند.
وی افزود: در این رویداد هر کشوری می‌توانست در ۵۲ آیتم شرکت کند که برخی از همین کشور‌ها صاحب نام در اکثر این آیتم‌ها بودند و نماینده داشتند. کشور‌هایی ماننده کره جنوبی، چین تایپه این شرایط را داشتند و در اکثر این آیتم‌ها حاضر شدند. شاید جالب باشد بدانید که کشوری مانند مصر که مدال زیادی هم در این رشته ندارد این دوره با یک تیم بسیار کامل شرکت کرده بود و یا حتی کشور عراق که برای اولین بار بود که می‌دیدیم یک تیم کاملا آماده را راهی مسابقات کرده است. کشور‌های اروپایی مانند اسپانیا، فرانسه و ... نیز شرایط ایده آلی در ترکیب خود داشتند که همه این موارد کنار هم باعث شد یک رویداد جذاب را بعد از چهار سال شاهد باشیم.
« اخلاقی » با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون ادامه داد: اما شرایط برای تیم ملی ایران جهت شرکت در این رویداد مهم کمی متفاوت بود. زمان آماده سازی تیم ملی کشورمان همزمان شد با انتخابات فدراسیون تکواندو و در ادامه هم تعلل در صدور حکم باعث شد که روند تشکیل تیم و در ادامه هم روند آماده سازی با تاخیر انجام شود. اما آنچه که مهم است با حضور هادی ساعی در راس فدراسیون تکواندو این دستور به سرعت صادر شد تا انتخابی تیم ملی و در ادامه هم برگزاری اردو‌ها انجام شود. بر اساس آنچه که فدراسیون از ما خواست یک تیم ۱۳ نفره متشکل از ۸ نفر آقا و ۵ نفر خانم قرار شد راهی این مسابقات شود که می‌توانم بگویم کوچکترین تیمی بود که به مسابقات جهانی اعزام می‌شد. به هر حال فدراسیون فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده بود و مشکلات مالی هم وجود داشت طبیعی بود که نتوانیم تیم بزرگتری را راهی مسابقات کنیم. حتی برای حضور در این مسابقات ما کمترین تعداد اردو را هم داشتیم که مجموعا یک ماه برای اردو‌ها وقت گذاشتیم که این مورد هم در نوع خود بی سابقه بود. اما از حیث نتیجه عملکرد خوبی داشتیم، چون بین ۶۳ کشور موفق شدیم مقام پنجمی را کسب کنیم و اکثر بچه‌ها نیز مدال‌های خوش رنگی را کسب کردند.

شاهد اتفاق مهم تاریخی برای پومسه خواهیم بود!

سرمربی تیم ملی «  پومسه » درخصوص حواشی مطرح شده درباره نحوه اعزام خدامرادی توضیح داد: از همان ابتدا هم نادر خدامرادی و هم آقای ترکاشوند از نظر فنی تایید شده بودند، اما چون محدودیت اعزام داشتیم مجبور بودیم از بین این دو عزیز یک نفر را انتخاب کنیم. آقای کانگ بنیان گذار پومسه در ایران به دلیل بالا بودن سن آقای ترکاشوند نظرشان این بود که ترکاشوند را اعزام کنیم، اما در نهایت با موافقت فدراسیون قرار شد خدامرادی هم به تیم اضافه شوند که خوشبختانه تنها مدال طلای تیم ایران را هم به دست آوردند. خدا مرادی از همان روز‌های ابتدایی در کنار تیم بود و اینطور نبود که فقط چند روز مانده به اعزام وارد اردو شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پومسه در این دوره از باز‌های آسیایی‌ها حضور دارد یا خیر؟ گفت: پومسه جزو رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هست، ولی احتمالا شرایط این دوره با دوره قبل متفاوت خواهد بود. اما هنوز هیچ دستور العملی به ما ابلاغ نشده است.
اخلاقی در مورد احتمال تعویق این مسابقات نیز بیان داشت: احتمال تعویق این بازی‌های بسیار پایین است. چون شرایط کرونا در حال حاضر با سال ۲۰۲۰ بسیار متفاوت است. برای المپیک توکیو شرایط خیلی دشوار بود و در واقع روز‌های اوج کرونا بود. من بعید می‌دانم این اتفاق رخ بدهد، ولی در نهایت تصمیم گیرنده در این زمینه شورای المپیک آسیا خواهد بود که هنوزچیزی اعلام نکرده است.
سرمربی تیم ملی پومسه در پایان با اشاره به دغدغه‌های خود برای موفقیت این رشته در سایر مسابقات گفت: با توجه به نگاه مثبتی که فدراسیون جهانی نسبت به این رشته دارد و در حال حاضر هم اکثر کشور‌ها سرمایه گذاری ویژه‌ای برای پومسه دارند که در مسابقات جهانی هم شاهد آن بودیم. شواهد نشان می‌دهد که قرار است اتفاق بزرگی برای پومسه در آینده رخ بدهد که شاید این اتفاق حضور آن در المپیک بزرگ باشد. خوشبختانه پومسه ایران هم پتانسیل خوبی دارد، ولی برای آینده بهترمان نیاز داریم که در تشکیل اردو‌ها و اعزام به مسابقات برنامه محورتر باشیم.

گفت و گو از:   فریبا جلیل خانی

برچسب ها: پومسه ، احمد اخلاقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲