جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۷ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
رییس سازمان محیط زیست خبر داد

به گزارش دیباچه،رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست گفت: در کشور ما تغییر اقلیم اتفاق افتاده است و کشور باید بر مبنای این شرایط مدیریت شود؛ کانون های گرد و غبار در حال افزایش است چراکه دیگر آبی در کشور وجود ندارد.

علی سلاجقه در دومین جلسه ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار در سال جدید که با حضور نمایندگان 14 وزارتخانه و سازمان های مرتبط در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با تاکید بر اینکه دولت باید تغییر اقلیم را به رسمیت بشناسد،افزود: ما حتی به رئیس جمهور نامه زدیم که نام «شورای عالی محیط زیست» به «شورای عالی محیط زیست و تغییر اقلیم» تغییر یابد.

دیگر آبی در کشور وجود ندارد!

وی گفت: تغییر اقلیم بر همه مسائل ما تاثیر گذاشته به گونه ای که موضوع دگردیسی گونه ها در کشور در حال رخ دادن است که قطعا به مرور فرهنگ ما را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اکنون دگردیسی طبیعی و پناهندگی محیط زیستی در کشور اتفاق افتاده است که خوشایند نیست و باید برای مقابله با آن برنامه داشته باشیم.

سلاجقه افزود: آمارها نشان می‌دهد که از ۵ استان کشور بیش از ۵۰۰ هزار نفر به استان های شمالی مهاجرت کرده اند که علت آن کم آبی و نامساعد بودن شرایط محیط زیستی است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته مخاطرات در کشور شناسایی و مشخص شد که ۵۱ مخاطره طبیعی در ایران وجود دارد:گفت: ۱۱ مخاطره در دستور اصلی کارها قرار گرفته که یکی از آنها پدیده گردو غبار است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و میزان بارش در کشور ، کانون های گرد و غبار در حال افزایش است چراکه دیگر آبی در کشور وجود ندارد.

سلاجقه با بیان اینکه تالاب ها برای ادامه حیات به آب نیاز دارند، گفت: وقتی تالابی خشک شود به کانون گرد و غبار تبدیل می شود بنابراین وزارت نیرو مکلف است تا حقابه تالاب ها را در شرایط ترسالی یا خشکسالی تامین کند.

وی ادامه داد: مردم مسایل را خوب درک می کنند و اطلاعات علمی و دقیقی از مسائل مختلف دارند از این رو وظیفه ما دولتمردان پرداختن به این گونه مسائل و حل مشکلات مردم است.

سلاجقه با اشاره به اینکه دشمن از هر راهی وارد می شود تا نارضایتی مردم را برانگیزد و محیط زیست یکی از این راه هاست، اظهارداشت: ما باید هوشیار باشیم و برای حل مشکلات محیط زیستی برنامه ریزی کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه منشا اصلی گرد و غبار از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه است،گفت: تا کنون مذاکرات زیادی با دولت های این کشورها داشته ایم اما باید با جدیت بیشتری کار را دنبال کنیم تا نتیجه حاصل شود.

سلاجقه تصریح کرد: ما آمادگی داریم به کارشناسان این کشورها آموزش بدهیم و تلاش می کنیم در اولین فرصت نشستی با سفرا و وزیر محیط‌ زیست عراق داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید وظایف دستگاه ها در مقابله با گرد و غبار مشخص شود ، گفت: ایران در زمینه مطالعات مقابله با گرد و غبار جزو کشورهای تراز اول دنیاست که باید تلاش کنیم این مطالعات عملیاتی شوند.

معاون رئیس جمهور افزود: گرد و غباری که کشور را درگیر کرده موجب خسارات زیادی در بخش های مختلف از جمله سلامت شده است بنابراین ما وظیفه داریم هر چه سریعتر مشکل را حل کنیم.

سلاجقه ایجاد بانک اطلاعاتی گرد و غبار را در کشور ضروری دانست و گفت: باید وظایف دستگاه های دولتی در زمینه مقابله با گرد و غبار مشخص شود زیرا سازمان حفاظت محیط‌ زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی دستگاه های دیگر را بازخواست می کند و گزارش کارشان را به دولت ارائه خواهد داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار