جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۶۴
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
ناصر ابراهیمی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد

 احسان انصاری: تیم پرسپولیس در پنج دوره گذشته لیگ برتر موفق شد به قهرمانی دست پیدا کند. این در حالی است که در سال جاری باشگاه استقلال موفق شده با تیم دوم جدول فاصله شش امتیازی ایجاد کند و از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار باشد.«دیباچه» برای تحلیل و بررسی وضعیت لیگ فوتبال ایران و عدم موفقیت پرسپولیس در سال جاری با ناصر ابراهیمی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت وگو کرده که در ادامه می خوانید:

 ناصر ابراهیمی در این زمینه گفت:در همه کشورهای جهان، تیم های رقیب بر سر قهرمانی با هم رقابت دارند و این رقابت نیز بسیار نزدیک است. به عنوان مثال در اسپانیا دو تیم رئال مادرید و بارسلونا همواره برای رسیدن به قهرمانی رقابت دارند. این وضعیت در انگلستان بین تیم های منچستریونایتد،لیورپول،چلسی و منچستر سیتی نیز وجود دارد و یا در آلمان بین دو تیم بایرن مونیخ و دورتموند این رقابت وجود دارد. قرار هم نیست یک تیم برای چند سال قهرمان شود و تیم های دیگر به قهرمانی نرسند. این وضعیت در ایران نیز بین پرسپولیس و استقلال وجود دارد.در پنج سال گذشته پرسپولیس موفق شده قهرمان ایران شود و تیم های دیگر در رده های بعدی قرار گرفته اند. با این وجود امسال این استقلال است که با تیم دوم جدول شش امتیاز فاصله دارد و شانس بیشتری برای قهرمانی پیدا کرده است. هر چند هنوز بازی های زیادی باقی مانده  اما باید واقعیت های فوتبال را پذیرفت.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد:در هیچ کجای جهان به اندازه ایران، مدیرعامل باشگاه های فوتبال مدام تغییر نمی کند.این در حالی است که ثبات مدیریت یکی از دلایل اصلی موفقیت یک تیم قلمداد می شود.اگر به سال1400 دقت کنیم متوجه می شویم که در طی یک سال، پنج مدیرعامل در باشگاه پرسپولیس روی کار آمده و مدیریت باشگاه را به دست گرفته اند.این موضوع نشان می دهد که فوتبال کشور از ضعف مدیریت رنج می برد.هر مدیرعاملی نیز که روی کار می آید با مدیر قبلی تناسب ندارد و برنامه های خاص خود را اجرا می کند و پس از مدتی جای خود را به فرد دیگری می دهد که وی نیز دوباره از همین روش پیروی می کند.این وضعیت باعث شده که در شرایط کنونی باشگاه پرسپولیس با بدهی200 میلیاردی مواجه شود.سوال اینجاست که این بدهی قرار است توسط چه کسی پرداخت شود؟

 فدراسیون فوتبال فاقد اتاق فکر است /  « پرسپولیس » به دلیل  تغییر مکرر مدیرعامل، در سال جاری آسیب دید

 وی تصریح کرد:روسای فدراسیون هایی که برای فوتبال انتخاب می شوند افراد ضعیفی هستند. مقصود من آقای ماجدی نیست و بلکه من ایشان را فردی برخاسته از خانواده فوتبال می دانم. با این وجود مدیرانی که قبل از ایشان در فدراسیون فعالیت می کردند از توانایی کافی برای مدیریت فوتبال برخوردار نبودند. نکته دیگر اینکه فدراسیون فوتبال فاقد اتاق فکر است. این اتاق فکر نیز باید از امثال حشمت مهاجرانی،حسن حبیبی و مناجاتی ها تشکیل شود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد:کادر فنی تیم پرسپولیس در سال جاری عملکرد قابل قبولی داشته است. مشکلاتی که این تیم داشته از کادر فنی نبوده و بلکه از بیرون به این تیم وارد شده است.یحیی گل محمدی و حمید مطهری از دانش فنی خوبی برخوردار هستند و تیم خوبی ساخته اند. به همین دلیل نباید مشکلات مدیریتی باشگاه را به کادر فنی ارتباط داد. در رقابت های نزدیک لیگ ممکن است یک تیم در برخی بازی ها امتیاز از دست بدهد و این اتفاق امسال برای پرسپولیس رخ داد. اینکه برخی مشکلات را به گردن داور و یا وزارت ورزش می اندازند را بنده قبول ندارم. من در سیزده دربی حضور داشته ام. در هیچ کدام از این دربی ها کسی به ما نگفت بازی را بباز و یا مساوی کن و هر دو تیم برای پیروزی به میدان می آمدند.

 وی افزود: در طول فصل جاری بسیاری از بازیکنان تأثیرگذار پرسپولیس از این تیم جدا شدند. این مسأله تأثیر زیادی روی روند تیمی پرسپولیس داشت.دلیل اصلی این موضوع نیز مسائل مالی است. هنگامی  که در کشورهای عربی ده برابر پولی که به بازیکن در ایران می دهند پرداخت می شود فوتبالیست برای اینکه به فکر آینده خود باشد این پیشنهادات را می پذیرد و  لیگ ایران را ترک می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار