جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

بهروز عطایی در مورد وضعیت تیم ملی والیبال در آستانه رویدادهای مهمی چون جام ملت‌ها و جام جهانی توضیحاتی در مورد تیم ملی ارائه داد.

به گزارش دیباچه، بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال در نشست خبری در مورد برنامه تیم ملی والیبال در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: سال بسیار سنگین و پرترافیکی داریم؛ لیگ ملت‌ها، کشورهای اسلامی، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم و بر اساس همین سعی کردیم با دعوت از ۲۵ بازیکن اردوهای ملی را شروع کنیم. البته تا پایان مسابقات باشگاه‌های آسیا ۱۰، ۱۲ بازیکن دیگر هم دعوت می‌شوند و دو تیم ملی تمرین می‌کنند. یک تیم عازم لیگ ملت‌ها و تیم دیگر در کشورهای اسلامی شرکت می‌کند.

او افزود: معمولا تغییرات با مقاومت همراه است و با توجه به اینکه سال‌ها یک ترکیب ثابت داشتیم احساس نیاز به تغییر داشت. تغییراتی در تیم داده شد و سعی کردیم تیمی تشکیل شود تا در طول این شرایط زمانی هدف نهایی‌اش المپیک ۲۰۲۴ باشد. برخی بازیکنان فعلا به صورت موقت در شرایط اردویی نخواهند بود و در ادامه بر اساس نیاز از بازیکنانی که در کنار ما نیستند، قطعا استفاده می‌شود اما زمان استفاده از آن‌ها به تشخیص کادر فنی بستگی دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران نه پولی دریافت می‌کند و نه قرارداد مالی دارد!

عطایی در مورد مصدومیت تعدادی از بازیکنان بیان کرد: سه، چهار بازیکن مصدوم داریم که برخی تحت عمل جراحی قرار گرفتند. با ما هماهنگ بودند اما از امروز همه در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند و تحت مراقبت‌های کادر پزشکی قرار می‌گیرد. پیش بینی می‌شود که برخی در لیگ ملت‌ها در اختیار ما نباشند از جایگزین استفاده می‌کنیم. نگاه نتیجه‌گرا به لیگ ملت ها نداریم و سعی می‌کنیم به بازیکنانی که فرصت در این سال‌ها کمتری داشته‌اند بازی بدهیم. اگر حس کنیم بازیکنی با بازی آسیب دیدگی‌اش تشدید می‌شود، به آن‌ها بازی نمی‌دهیم.

او در مورد اینکه مربیان ایرانی تیم ملی هنوز قرارداد ندارند اما مربی خارجی تیم ملی با فدراسیون قرارداد امضا کرده است، بیان کرد: آقای توتولو با تیم ملی قرارداد امضا کرده است و من بحث مالی‌اش را در جریان نیستم. آقای توتولو و یانوش بدنساز لهستانی به تیم اضافه می‌شوند. بحث قرارداد مالی مربیان ایرانی مغفول مانده است  و من از هم این قضیه مستثنی نیستم. علاقه من این است که فقط مربی تیم ملی باشم و در باشگاه نباشم. قرارداد مالی ندارم و پولی دریافت نمی‌کنم.

عطایی در مورد برنامه‌های تمرینی و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی گفت: اردوهای ملی از امروز عصر (شنبه) شروع می‌شود و مراحل تمرینی را هم بر اساس شرایط مسابقه تعیین کرده‌ایم. سه روز تمرین و دو روز استراحت داریم. بازی‌های تدارکاتی را هم پیگیری کرده‌ایم به چند کشور نامه زده شد و سعی می‌کنیم بازی تدارکاتی داشته باشیم که به درد ما بخورد. آرژانتین نزدیک به شرایط ماست و احتمالا قبل از اعزام به برزیل به آرژانتین می‌رویم. بعد از باشگاه‌های آسیا هم تعدادی بازیکن به ما اضافه می‌شوند و تیم دوم هم تشکیل خواهد شد که زیر نظر خودم کار می‌کند اما در نهایت برای اعزام به مسابقه کادر متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. تیم اصلی با کیفیت برای مسابقات جهانی زیر نظر خودم است.

او در مورد دغدغه و نگرانی‌اش با توجه به تغییراتی که در تیم ملی رخ داده است، بیان کرد: از روزی که مربی تیم ملی شدم زره محکمی پوشیدم. ما باید با چارچوب ها و استانداردهای بین‌المللی حرکت کنیم. فکر می‌کنم تیم ملی ایران ثابت‌ترین تیم دنیا در ۱۰ سال اخیر بوده، ۷۰ درصد تغییر نکرده و همه تغییراتی که داشته ایم اجباری بود. تیم ما در مسابقات لیگ ملت‌ها از سال ۲۰۱۳ تا الان تقریبا ثابت بوده و رکورد بازی در لیگ ملت‌ها در دست معروف و موسوی بود. ما به شدت بازیکنانمان را فرسوده کردیم. اگر قرار است بازیکنان باتجربه‌ای مثل موسوی  و غفور بازی کنند، فقط باید در یک تورنمنت مهم باشد و نیازی نیست که این بازیکنان در لیگ ملت‌ها و کشورهای اسلامی شرکت کنند. سعی می‌کنیم این فشار را در لیگ ملت‌ها از بین ببریم اما جامعه ما نتیجه گراست. با این حال باید روش استفاده درست از بازیکنان را یاد بگیریم. نمی‌شود از یکسری بازیکن به شکل ثابت استفاده کرد به همین دلیل سعی می‌کنیم از نیروهای جوان استفاده کنیم چون هدف المپیک است که تیم پیری نداشته باشیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید با این بازیکنان جوان در قهرمانی جهان جزو ۱۰ تیم برتر قرار بگیریم؟ گفت:  قطعا پیش بینی نتایج در قهرمانی جهان سخت است. دور قبل سیزدهم شدیم و نتایج، مردم و جامعه والیبال را قانع نکرد. زمانی که من تیم را تحویل گرفتم رده ۱۲ جهان بود اما بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به ۱۰ جهان رسید. فدراسیون جهانی لیگ ملت‌ها را مسابقات مهمی قرار داده است، هر تیمی بالاترین رنکینگ قاره خود در لیگ ملت‌ها را به دست بیاورد به المپیک صعود می‌کند یعنی این مسابقات خیلی مهم است و تکلیف ما در لیگ ملت ها مشخص می‌شود.

بهروز عطایی در پاسخ به این سوال که بعد از مدت‌ها یک مربی ایرانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و آیا استرس ندارید؟ بیان کرد: برای رسیدن به مربیگری تیم ملی تمام مراحل مربیگری را طی کرده‌ام، سرمربی تیم دسته یک و لیگ برتر بوده‌ام در باشگاه های آسیا تیم من قهرمان شد، در باشگاه های جهان پنجم شدم، سرمربی نوجوانان و جوانان بودم یعنی مرحله‌ای در والیبال نبود که طی نکرده باشم. طبیعتا فشار روی ما هست اما استرس ندارم چون می‌دانم چکار باید بکنم و اگر موفقیت حاصل نشود اتفاق‌های دیگری می‌افتد. والیبال ورزشی وارداتی است و می‌توانیم از تیم‌های بزرگ الگو  بگیریم که ثبات داشته‌اند و با هر اتفاقی مربی عوض نکردند. حوصله و آستانه تحمل جامعه والیبال باید بالا باشد. برای ارتقاء نتایج کار سختی است اما سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

او در واکنش به اینکه این نگاه وجود دارد که توتولو نقش مهمی دارد و دستیار اول است؟ بیان کرد: امیر خوش خبر سرپرست تیم، علیرضا طلوع‌کیان دستیار اول و عظیم جزیده و توتولو مربی، یاناس بدنسار، علی فرهادی، حسین خوریانی، امین علی‌اکبری و رضا قلی‌پور دیگر اعضای کادرفنی هستند. طلوع کیان دستیار اول من است نه توتولو.

عطایی در پاسخ به این سوال ‌که آیا بازیکنان لیگ هم فرصت حضور در تیم ملی را دارند یا لژیونرها به صرف لژیونر بودن دعوت می‌شوند، بیان کرد: پتانسیل و کیفیت بازیکنان مهم است که باعث انتخاب تیم ملی می‌شود. ما الان بیش از ۲۰ بازیکن لژیونر داریم اما فقط ۴، ۵ بازیکن دعوت شده‌اند پس بازیکنانی انتخاب می‌شوند که خوب کار کنند و کیفیت داشته باشند.  ممکن است کسی در لیگ خوب کار کرده باشد اما باید کیفیت آن در اردوهای ملی مشخص شده باشد. در گذشته هم اگر ثابت بودند واقعا جایگزینی نداشتند و کنار گذاشتنشان سخت بود اما سعی می‌کنیم بهترین بازیکنان را انتخاب کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که سعید معروف علاوه بر بازی، مدیریت تیم در زمین را هم انجام می‌داد، آیا میلاد عبادی‌پور به عنوان کاپیتان تیم ملی می‌تواند این کار را انجام بدهد، بیان کرد: سعید معروف جزو بهترین بازیکنان دنیا بود و در مدیریت داخل زمین هم نقش خوبی داشت اما سعی می‌کنیم الگوی درستی از او داشته باشیم. میلاد هم سابقه خوبی دارد و فکر می‌کنم این توانایی را دارد و به مرز پختگی رسیده است. در مسابقات آسیایی هم تیم را کاملا در اختیار داشت و عصای دست من بود. احساس می‌کنم، می‌تواند بخشی از کاری که سعید می‌کرد را  انجام بدهد. 

او در واکنش به اینکه تیمش در لیگ برتر به پلی‌آف نرسید و چگونه می‌تواند در تیم ملی موفق باشد، گفت: این دو مقوله متفاوت است. باید دید در لیگ چه ابزاری داشتم و در تیم ملی  چه ابزاری دارم.

عطایی در مورد حضور علیرضا طلوع کیان در جام باشگاه‌های آسیا و دوری موقتی از تیم ملی و همچنین فشردگی لیگ ملت‌ها گفت: آقای طلوع کیان نیست، آقای توتولو هم چند روز بعد می‌آید. کار را خودم دست می‌گیرم و مشکلی به وجود نمی‌آید. فشار لیگ ملت‌ها هم زیاد است اما سعی می‌کنیم به گونه‌ای تمرین کنیم که فشار مسابقات را تحمل کنیم.

او در مورد بدنساز تیم ملی و حمایت‌های فدراسیون از کادر فنی بیان کرد: گزینه اول ما برای بدنسازی یک مربی ایتالیایی بود که به توافق نرسیدیم و آقای یانوش لهستانی آمد. فدراسیون سیاست‌های خود را دارد، تا الان حمایت کرده و خواسته‌های ما تامین شده است. باید ببینیم بعد از این هم حمایت می‌کند یا نه.

او در پایان گفت: سال گذشته دو نسل مختلف از والیبال را دیدیم. توقع از کارشناسان والیبال این است که موفقیت تیم  گذشته را با الان مقایسه نکنند. الان بازیکنان کم تجربه‌ای اضافه شده اند که باید به آنها فرصت داده شود. متاسفانه گاهی موفقیت های تیم ها را علیه هم استفاده می‌کنند که زیبنده نیست. تغییراتی حاصل شد که باید به آن فرصت داد همانطور که به بازیکنانی مثل سعید معروف فرصت داده شد الان هم باید به جوانان برای آینده والیبال فرصت داده شود.

برچسب ها: بهروز عطایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲