فیلم «والدراما» به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بخش بهترین فیلم اول یک کارگردان انتخاب شده است. در نامه‌ای که به امضای دیتر کاسلیک مدیر جشنواره فیلم برلین رسیده و برای سازندگان این فیلم ارسال شده، خطاب به عباس امینی کارگردان و مجید برزگر تهیه کننده آمده است: پیش از همه برای ساخت فیلم «والدراما» به شما تبریک می‌گویم. و بعد آمده است: با کمال احترام به اطلاع شما می‌رسانم که فیلم شما به عنوان یکی از نامزدهای جایزه بخش اولین فیلم بلند ۲۰۱۶ انتخاب شده است.

دیباچه-والدراما





این جایزه به ارزش ۵۰ هزار یورو از سوی GWFF مرکزی اجتماعی به فیلم اول یک کارگردان تعلق می‌گیرد. مبلغ نقدی این جایزه بین تهیه کننده و کارگردان برنده تقسیم می‌شود.


این فیلم در میان ۱۷ فیلم بلند اول دیگر که در بخش‌های رقابتی، پانوراما، فروم، نسل نو و پرسپکتیو سینمای آلمان به نمایش درمی‌آیند، جای گرفته و نامزد دریافت این جایزه شده است.


برنا نوست: «والدراما» ساخته عباس امینی از ایران به تهیه‌کنندگی مجید برزگر است. عنوان فیلم اشاره به نام فوتبالیست معروف کلمبیایی یعنی کارلوس والدراما است و فیلم جوانی از آبادان را به عنوان شخصیت اصلی انتخاب کرده که به خاطر موهای فرفری‌اش به این بازیکن مشهور شباهت دارد