پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۴۶
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۱ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر تهران درباره وضعیت سازمان بهشت زهرا(س) اظهارداشت: افتخار بهشت زهرا تدفین ۳۴ هزار شهید و مرقد نورانی حضرت امام خمینی(ره) است،  پیچیدگی های اجرایی و کار سخت  از ویژگی های کار در این بخش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ضمن بازدید از بهشت زهرا(س) خدمت خواهران و برادرانی بودیم که کار اصلی را انجام می دهند، گفت: برای هر متوفی چهار نفر تطهیر کننده حضور دارد که به ۱۶۲ نفر شامل ۵۷ نفر زن ۱۰۵ نفر مرد می رسد. آسیب های شدید بدنی و خستگی جسمی به ویژه در شرایط بحرانی کرونا یکی از مشکلات بهشت زهرای این شهر یک و نیم میلیون نفری است.

امانی با بیان اینکه فشار زیادی به کارکنان وارد می شود و اغلب آنها دچار بحران روانی و اجتماعی شدند، اظهار کرد: افرادی از حوزه علمیه برای کمک به این افراد وارد شدند که چندان موثر برای رفع ریشه ای مشکل نبود. افراد از درد گردن و کمر رنج می برند که برای زنان بالای ۱۵ سال سابقه کار مستمر این موضوع ویژه تر است.

تشریح وضعیت نگران کننده کارکنان زحمت کش بهشت زهرا (س) توسط عضو شورای شهر تهران

عضو شورای شهر تهران درخواست کرد که نسبت به کمبود نیروی این بخش اقدام شود، اظهار کرد: کارکنان بخش نیازمند توجه ویژه هستند و به خدمات مشاوره ای اصولی و مستمر نیاز دارند و باید هرچند وقت یکبار از محیط کاری خود فاصله بگیرند و خاطرات تلخ را به فراموشی بسپارند. هرگونه احساس تبعیض در درآمد، خستگی را مضاعف می کند. حقوق و مزایای آنها یک دوم نیروهای قرارداری سازمان است.

وی در ادامه یادآور شد: افراد با سن بالای ۵۰ سال و ۱۵ سال سابقه با هماهنگی وزارت کار با ۲۰ سال سابقه کار امکان بازنشستگی داشته باشند.

امانی با بیان اینکه اسکان برخی از این افراد خارج از تهران است و باید مشکل مسکن آنها برطرف شود، گفت: بازدید مدیران کشوری و مدیریت شهری از بخش تطهیر قابل تقدیر است اما کارکنان بخش تطهیر نیاز دارند مشکلات آنها به طور جدی برطرف شود.

وی با بیان اینکه هنوز قول رئیس جمهور در دیدار با کارکنان بخش تطهیر عملی نشده است، یادآور شد: از ایشان درخواست داریم که قول خود را عملی کنند.

امانی اظهار کرد: اعزام آمبولانس های درون شهری و به ویژه در بخش برون شهری با مشکلاتی مواجه است که یک سوم متوفیان را با ۱۲۵ خودروی ال ۹۰ و وانت مزدا که به صورت پیمایش کیلومتر هزینه رفت و آمد را دریافت می کند، جابجا می کنند و با وجود افزایش ۲۵ درصدی کرایه، با توجه به مشکلات سوخت و هزینه ها، رانندگان از شرایط خود رضایت ندارند.

وی در ادامه یادآور شد: حل مشکلات این دو بخش از سازمان می تواند کارایی کارکنان را افزایش داده و رضایت شهروندان را نیز افزایش دهد و به مدیرعامل جوان این سازمان به شفاف سازی فرآیند مالی و پیمانکاری های متعددی که مشغول به فعالیت هستند کمک کند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه هر دستگاه متولی نیروهای خود است، اظهار کرد: هر ارگانی اجازه دارد تعاونی مسکن تشکیل دهد و منافاتی وجود ندارد که سازمان بهشت زهرا اقدام کرده و تعاونی مسکن تشکیل دهد.

حبیب کاشانی افزود: این موضوع را نمی توانیم متمرکز حل کنیم. خواهش اکید من این است که تسهیلاتی فراهم شود و شورا کاری که می تواند انجام دهد. ما وظیفه داریم به همه کارکنان و همه مردم تهران و کسانی که به کمک مسکن نیاز دارند، کمک کنیم.

وی ادامه داد: درخواست داریم که معاون شهردار تهران جلسه ای را تشکیل دهند و با توجه به نگاه کلان شهردار، این اقدام را در قرارگاه مسکن انجام دهند و مشکل را برطرف کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲