پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۴۲
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۶ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

بر اساس گزارش فون آرنا، گوگل گزینه‌هایی را به کاربران ارائه می‌دهد که می‌توانند به کمک آن‌ها اخبار مشروع و واقعی را از اخبار جعلی تفکیک کنند. روز گذشته روز جهانی بررسی حقایق بود و مدیر محصول گوگل در مورد روش‌های مختلفی نوشت که گوگل به کاربران اجازه می‌دهد از صحت و یا جعلی بودن محتوایی که جستجو می‌کنند مطلع شوند.

اضافه شدن برچسب «استناد» به مطالب واقعی

به عنوان مثال، گوگل به زودی برچسبی را به منظور افزایش اعتبار روی مطالبی قرار می‌دهد که توسط چندین نشریه به عنوان منبع مورد استفاده قرار گرفته است. هدف گوگل از افزودن این ویژگی این است که به جستجوی کاربران در یافتن منبع اصلی اخبار کمک کند. گوگل می‌گوید که این ویژگی به زودی به زبان انگلیسی برای دستگاه‌های تلفن همراه در ایالات متحده راه اندازی می‌شود و همچنین در هفته‌های آینده در سطح جهانی نیز در دسترس خواهد بود.

این ویژگی حاوی نکاتی در مورد چگونگی تعیین قابل اعتماد بودن محتوایی است که به صورت آنلاین به مخاطبان ارائه می‌شود. این نکات شامل پیشنهاد‌هایی می‌شود که به کاربر می‌گوید پس از در دسترس قرار اطلاعات بیشتر دوباره جستجو کند و بررسی کند که که منبع به اشتراک گذاری این اطلاعات چه انگیزه‌ای دارد.

خداحافظی با اخبار جعلی؟ با ویژگی جدید «گوگل» آشنا شوید

در نسخه ویندوز گوگل نیوز، می‌توان ادعا‌های تأیید شده از ناشران محلی و مستقل را در مقایسه با رخداد‌های برتر روز مشاهده کرد. برای بررسی حقایق نیز گوگل یک Fact Check Explorer دارد که بیش از ۱۵۰ هزار فکت چک را از ناشران معتبر در سراسر جهان جمع آوری کرده است. این ابزار یک ادعا را ارائه می‌دهد و سپس به پاسخی از یک منبع قانونی استناد می‌کند.

خداحافظی با اخبار جعلی؟ با ویژگی جدید «گوگل» آشنا شوید

به طور مثال یکی از ادعا‌هایی که تعداد زیادی از مردم به آن معتقدند این است که زمین صاف است. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند اگر زمین کروی بود، قطب نما کار نمی‌کرد. اما USA Today این اطلاعات را نادرست می‌خواند، زیرا خطوط میدان مغناطیسی به قطب نما اجازه می‌دهد روی زمین کروی نیز کار کند.

مدیر محصول گوگل می‌گوید: «ما متعهد هستیم که به مردم کمک کنیم اطلاعات نادرست آنلاین را شناسایی کنند و همینطور از اکوسیستم راستی‌آزمایی در درازمدت حمایت کنیم. امیدواریم که اطلاعیه‌ها و نکات به مردم کمک کند تا در مورد اطلاعاتی که به صورت آنلاین دست به دست می‌شوند، اعتماد بیشتری داشته باشند.»

 

برچسب ها: گوگل ، GOOLE
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳