جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۳۷
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۰۹ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
گفتگو دیباچه با کارگردان، تهیه کننده و مجری برنامه" دستپخت"

زهرا فرود: مسابقه آشپزی "دستپخت " یکی از برنامه های موفق تلویزیونی شبکه اول سیماست.این برنامه بین المللی که از سال ۱۳۹۴ به عنوان یک مسابقه آشپزی روی آنتن رفت تا کنون توانسته‌ مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. "دستپخت " که به کارگردانی،تهیه کنندگی و اجرای "سيد وحید حسینی"تولید شد ، سعی  کرد از تجربیات واطلاعات داوران حرفه‌ای و متخصص بهره گیرد ونکات مفیدی را در زمینه آشپزی وطبخ غذا به بینندگان ارائه دهد. "دستپخت" در قالب ۱۳ قسمت با هدف حفظ و نگهداری از سنت ها ، آداب و رسوم و غذاهای محلی همزمان با نوروز ۱۴۰۱ از شبکه اول سیما روی آنتن رفت.

"سید وحید حسینی" کارگردان ،تهیه کننده و مجری برنامه" دستپخت" به خبرنگار دیباچه گفت : برنامه "دستپخت" در ایام نوروز با تغییر فرمت و ایده روی آنتن رفت و به شدت روی سه محور غذا های فراموش شده و محلی ،لباس های محلی ،پرداختن به اماکن تاریخی و دیدنی و همچنین آداب و رسوم مناطق و استان های کشورتمرکز کرد. بطور کل این سری از مسابقه تلویزیونی "دستپخت " این نکته را یادآوری کرد که مردم باید به آداب و رسوم لهجه و گویش منطقه و زادگاه خود احترام بگذارند و آنها را حفظ کنند تا به دست فراموشی سپرده نشود.

او افزود :برنامه" دستپخت "در هفتمین سال تولید خود ،تا کنون هزار قسمت آن روی آنتن رفته و در تمام سال هایی که این برنامه تولید شده همیشه سعی داشتیم طبق یک هدف خاص پیش برویم؛ بنابراین "دستپخت" برنامه ای هدفمند است که در ایام نوروز با نگاه به غذا های فراموش شده و محلی و پوشش اقوام مختلف و اماکن تاریخی از شبکه اول سیما پخش شد.

حسینی ادامه داد : همانطور  که در ایام عید بیننده این برنامه بودید،  دکور سری جدید مسابقه تلویزیونی "دستپخت" به گونه‌ای است که در هر قسمت بر اساس استانی که از آنجا شرکت‌کننده داشتیم ،تغییر می کرد، یعنی دکور "دستپخت "که همان سفره هفت سین است، متناسب با سنت و رسم زادگاه شرکت کنندگان چیده می شد که البته این چینش ها هم توسط گروه شرکت کننده ها انجام شد.

کارگردان و تهیه کننده برنامه" دستپخت" افزود :" دستپخت" تاکنون روی طبخ غذاهای سنتی و محلی خیلی کار کرده اما در نوروز به طور کل تمام ۱۳ برنامه خود را به طبخ غذاهای محلی و همینطور غذاها و دسرهای مختص به افطار و سحر های ماه مبارک رمضان اختصاص داد.

"سیدوحیدحسینی" برنامه و سریال های زیادی را برای صدا و سیما ساخته و برنده جوایز زیادی از جمله برنده بهترین مسابقه تلویزیونی از جشنواره سین سیما در سال۱۳۹۷،برنده بهترین کارگردانی از جشنواره ی جام جم در سال ۱۳۹۶،برنده ی جایزه بهترین اثر از جشنواره ی ABU چین به خاطر" دایره ها و نیم دایره ها" و برنده ی جایزه بهترین فیلم از جشنواره ی کودک و نوجوان اصفهان در سال۱۳۹۲ به خاطر فیلم "تعطیلات دوست داشتنی" بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار