جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۲۹
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

مدیرعامل سابق استقلال می‌گوید واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس تخلف است و با دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری نامه نگاری کرده است.

به کاظم اولیایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نامه او و مهدی رسول پناه به دولت برای توقف واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس و بازگشت به  سند تحول دولت مبنی بر واگذاری به شکل الگوی پیمان مدیریت گفت: ما نگران هستیم. وقتی یک کاری غلط است و روی احساس و عاطفه میلیون‌ها آدم سوار است، خطرناک است. رئیس جمهور هم گفتند در طرح تحول دولت مردمی،  وزراء مسئول اجرا و مردم مسئول نظارت هستند. حالا که دولتی بر سر کار آمده و با مطالعه زیاد، طرح تحول را ارائه کرده است. در این طرح تحول هم اتفاقا خصوصی سازی این دو تیم به ریز و با جزییات آمده است اما به یک باره سه وزاری دولت برخلاف طرح تحول در ورزش عمل کرده‌اند، آیا سکوت جایز است؟

واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس تخلف است

وی ادامه داد: ورزش مقوله‌ای در اتاق شیشه‌ای است و وقتی واگذاری این دو تیم از سند تحول دولت منحرف می‌شود، این ذهنیت ایجاد می‌شود که می‌توان این سند را زیر پا گذاشت. به نظرم همین الان همین الان متوقف کنند و بگویند با چه مدلی می خواهند این واگذاری را انجام دهند؟

مدیرعامل سابق استقلال در واکنش به اینکه چندین مدل و طرح برای اداره تیم‌ها وجود دارد گفت: در قوانین ما پنج مدل وجود دارد. به دوستان گفتم در ابتدا بدهی‌ها را بدهد و سپس واگذاری را انجام دهیم. واگذاری به این شکل خیلی بد است. مدل ها مشخص و مطالعه شده است. همه این مدل ها در مدت زمان اخیر توسط شورای امنیت ملی هم بررسی شده است.

اولیایی با اشاره به واگذاری دو تیم از طریق پیمان مدیریت و برگزاری مزائده براساس سند تحول دولت مردمی گفت: می‌توان با الگوی «پیمان مدیریت» این دو تیم را به یک فرد مناسب واگذار کرد. این مسئله جزو قوانین واگذاری است و مرکز پژوهش ها و شورای عالی واگذاری طبق قوانین آن را تبیین کرده‌اند. آقایان در عوض شکل مار را عوض کرده‌اند و می‌گویند ببینید چقدر قشنگ است؟ مار که مار است.

مدیرعامل سابق استقلال در واکنش به اینکه آیا تاکنون گفت‌وگویی هم با مسئولان داشته است گفت: ما با خیلی‌ها صحبت کردیم. تا جایی که دستم می‌آید، پیام دادم. احساس خطر عمیق می‌شود. آقایان کاری می‌کنند که عجیب است. به جای هزینه‌کردن برای انجام تبلیغات و دعوت مردم به خریداری سهام این دو تیم، با همین پول بدهی‌های استقلال و پرسپولیس را می‌دادند. کلی برای تبلیغات تلویزیونی و محیطی هزینه شده است. برای داربی هم هزینه شده که مردم را برای خریداری سهام این دو تیم دعوت کنند.

او تاکید کرد: این طرح هم با شکست مواجه شد. در از جمعیت ۷۰ میلیون نفری، چند هزار نفر سهام این دو تیم را خریداری کردند؟ این طرح با شکست مواجه شده و مردم می فهمند که شکل مار را عوض کرده‌اند و قصدشان این است که پولی از مردم بگیرند.

اولیایی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور  اجرای سند تحول دولت مردمی را برعهده وزارت‌خانه‌ها گذاشته و دفتر بازرسی رئیس جمهوری هم مسئولیت نظارت بر این طرح تحولی را دارد. ما هم به این دفتر بازرسی نامه زدیم و خواستار بررسی این مسئله شدیم.

مدیرعامل سابق استقلال در پایان گفت: آقایان گفتند چون اخذ مجوز حرفه‌ای از آسیا مشکل‌ساز شده، موانع را رفع کنیم اما با این واگذاری، حالا به طور قطع مشخص است که ۹۰ درصد سهام هر دو تیم متعلق به یک بخش کوچک در دولت است و مالکیت‌شان مشترک است. در گذشته باز بین دو وزارت خانه تقسیم می‌کردند اما الان مشخص است که بخش اعظم سهام دو تیم متعلق به سازمان خصوصی‌سازی است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کاظم اولیایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲