سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۵۹۹
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۶ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

 

 

 معصومه شمسینی غیاثوند: اکران نوروزی فیلم‌های سینمایی همواره جایگاه ویژه‌ای در بین اهالی سینما دارد و فرصتی را برای بهتر دیده شدن فیلم‌ها فراهم می‌کند. پس از چالش‌های فراوان و  با حذف فیلم‌های، «لامینور» و «علفزار» از اکران نوروزی و دو فیلم «سگ بند» و «گل به خودی» در کنار فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «مرد بازنده»، «شادروان»، «روز صفر» و «قدغن» فهرست فیلم‌های نوروزی تکمیل شد و این فیلم‌ها از 18 اسفندماه اکران خواهد شد.

محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران مدیر سینما ماندانا در گفت‌وگو با دیباچه و در خصوص اینکه چه فیلم‌های مناسب اکران نوروز هستند، می‌گوید: در طول این چهل سال که در صنعت سینمای کشور مشغول به فعالیت هستم ، تجربه نشان داده است که فیلم‌هایی که دارای سوژه و داستان خوب باشد، می‌تواند مخاطبان را جذب و میخکوب پرده سینما کند، لذا این فیلم‌ها مناسب برای اکران نورزی هستند.

دو فیلم «سگ بند» و «گل به خودی» که در آخرین لحظات به فیلم‌های اکران نوروزی پیوستند از فیلم‌های کمدی اکران نورزی هستند، رئیس انجمن سینما داران هم فیلم‌های طنز و کمدی را مناسب برای ایام نورزی معرفی می‌کند، می‌افزاید: حال و هوای ایام نوروزی فیلم‌های مفرح و نشاط آور برای مخاطبان می‌طلبد و فیلم‌های طنز همواره با مخاطبان بیشتری در این ایام همراه بوده است.

قاصد اشرفی در خصوص اینکه بر چه اساسی فیلم‌های اکران نوروزی معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد:  ما نمی‌توانیم هر فیلمی که بخواهیم به نمایش در بیاوریم و فیلم‌ها باید پروانه فیلم داشته باشند؛ تا زمانی که فیلم‌ها پروانه نمایش نداشته باشند سینماداران  نمی‌توانند قراردادی داشته باشند.

رئیس انجمن سینماداران  با اشاره به حذف فیلم «لامینور» از اکران نوروزی می‌گوید: « به یقین نام کارگردان برای جذب مخاطبان فیلم تاثیر گذار است اما این کافی نیست و بسیاری از کارگردان‌ها سوابق درخشانی داشته اند اما فیلم آن‌ها فروش نداشته است و در مقابل برخی کارگران‌های فیلم اولی فیلم‌های پر فروشی را ساخته اند و روی این موضوع نمی‌توان مرزی گذاشت لذا تا وقتی فیلمی اکران نشده باشد قضاوت کردن در مورد آن عادلانه نیست.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار