جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
فرزاد آشوبی در گفت وگو با«دیباچه» مطرح کرد:

استعفای « یحیی گل محمدی »  و بازگشت دوباره او به تمرینات هواداران پرسپولیس را با نگران های زیادی همراه کرد. به نظر می رسد عدم ثبات مدیریت و استفاده از افراد غیرمتخصص در مدیریت باشگاه های ورزشی به استخوان لای زخم فوتبال کشور تبدیل شده است. اتفاقی که برای بسیاری از باشگاه های ورزشی کشور رخ داده و به فوتبال ملی ما ضربه زده است.«دیباچه» برای تحلیل و بررسی این موضوع با فرزاد آشوبی بازیکن سابق پرسپولیس و پیشکسوت فوتبال گفت و گو کرده که در ادامه می خوانید : 

« فرزاد آشوبی »  در این زمینه به «دیباچه» گفت: یکی از مهم ترین عواملی که می تواند به موفقیت یک باشگاه ورزشی مانند پرسپولیس کمک کند، ثبات در مدیریت و ساختارهای باشگاه است.این در حالی است که در سال های اخیر تغییرات زیادی در مدیریت باشگاه پرسپولیس رخ داده است. این تغییرات به جای اینکه مشکلات را حل کند مشکلات را تشدید کرده است.عدم ثبات در یک باشگاه ورزشی در مرحله نخست کار را برای کادرفنی و بازیکنان سخت خواهد کرد و باعث خواهد شد تمرکز خود را از دست بدهند.اگر این تغییرات ادامه داشته باشد باور اینکه بتوان به موفقیت دست پیدا کرد سخت ودشوار خواهد شد.

استعفای گل محمدی نشان دهنده ضعف ساختاری در فوتبال کشور است
وی ادامه داد: گمانه زنی های زیادی از سوی هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درباره حمایت وزارت ورزش از تیم های مختلف مطرح می شود. با این وجود من اعتقادی به این مسائل ندارم و معتقدم نمی توان عملکرد یک باشگاه ورزشی را به چنین مسائلی گره زد.بهترین حالت زمانی است که باشگاه ها به صورت حرفه ای و خصوصی اداره شوند تا با اتکا به ظرفیت های خود در مسیر موفقیت حرکت کنند.بدون تردید اگر چنین اتفاقی رخ بدهد این گونه شایعات که ممکن است پایه و اساسی درستی نیز نداشته باشد به حداقل ممکن خواهد رسید و کمتر به آن دامن زده می شود.
بازیکن سابق پرسپولیس تصریح کرد: استعفای آقای گل محمدی به خوبی نشان داد که به چه میزان تغییرات مدیریتی روی کادر فنی و بازیکنان فشار وارد می کند. این موضوع را از دو جنبه می توان مورد بررسی قرار داد. نخست از نگاه آقای گل محمدی که با مشکلات زیادی مانند نداشتن زمین تمرین مناسب،عدم پرداخت دستمزد بازیکنان و همچنین بسته بودند پنجره نقل و انتقلات مواجه است.اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم شاید هر کسی به جای آقای گل محمدی بود همین اقدام را انجام می داد.نگاه دیگر از سوی کسانی است که از بیرون به ماجرا نگاه می کنند و روند تیم را مثبت و همراه با موفقیت می بینند.اگر ما می خواهیم دلیل واقعی استعفای آقای گل محمدی و امثال ایشان را در فوتبال کشور درک کنیم باید خود را به جای آنها قرار بدهیم و از منظر آنها به مشکلات و چالش های پیش رو نگاه کنیم.
این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط به شکلی رقم خورد که آقای گل محمدی به کار خود بازگشتند و قرار است همچنان سکان هدایت تیم پرسپولیس را برعهده داشته باشند.به هر حال ما درباره یک مربی بزرگ و امتحان پس داده صحبت می کنیم. آقای گل محمدی در سال های اخیر یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران بوده و در تیم هایی که حضور داشته نتایج قابل قبولی کسب کرده است. این وضعیت در تیم پرسپولیس نیز وجود داشته و ایشان موفق شده پرسپولیس را قهرمان ایران و نائب قهرمان آسیا کند. کاری که از عهده کمتر مربی بر آمده است.اگر آقای گل محمدی به دلایل مطرح شده از پرسپولیس جدا می شد اتفاق خوبی برای فوتبال ما نبود.
وی تأکید کرد: تا زمانی که باشگاه های ورزشی به سمت خصوصی سازی حرکت نکنند نمی توان به یک وضعیت پایدار در ورزش دست پیدا کرد و مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.هنوز ما نمی دانیم دلایل کناره گیری آقای سمیعی از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس چه بوده است. به هر حال در دوران مدیریت ایشان علی رغم کاستی هایی که وجود داشت اما پرسپولیس از ثبات و آرامش قابل قبولی برخوردار بود. با این وجود تصمیم مدیران بالادستی این بود که ایشان کنار بروند وفرد دیگری سکان مدیریت باشگاه پرسپولیس را برعهده بگیرد. من معتقدم هر چه باشگاه های ورزشی به سمت ثبات حرکت کنند به همان میزان احتمال موفقیت های بیشتر وجود خواهد داشت.

برچسب ها: فرزاد آشوبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار