شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۵ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با دیباچه مطرح کرد؛

معصومه شمسینی غیاثوند: صنعت لوازم خانگی کشور در چند سال اخیر با چالش‌‍‌های فراوان همراه بوده است، افزایش قیمت خرید لوازم خانگی در کشور و عدم توانایی خرید مردم از عمده مشکلاتی است که خریداران لوازم خانگی با آن مواجه هستند.
عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در حالی که از افزایش ۳۹ درصدی قیمت نهاده‌های تولید از ابتدای امسال تا کنون خبر داده است، از وزارت صمت خواست که به قیمت‌گذاری دستوری برای کالای نهایی پایان دهد و به جای آن بر تامین و نظارت بر نهاده‌های تولید متمرکز شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت لوازم خانگی در کشور خبر داده است و اینکه در روز‌های اخیر تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت محصولات خود را به ۸ تا ۱۲ درصد افزایش داده‌اند و این افزایش قیمت مربوط به یخچال و فریز، کولر آبی، آبگرمکن و بخاری بوده است و قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی افزایش نیافته است. اکبر پازوکی، در گفت‌وگوی جدید به «دیباچه» می‌گوید: طی رایزنی و صحبت‌های که با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانجات لوازم خانگی شد خوشبختانه قیمت‌ها به یک هفته پیش بازگشت.
وی می‌افزاید: انجمن‌های تولیدکننده‌کنندگان صنایع لوازم خانگی می‌گویند که ۷۰ درصد مواد اولیه این صنایع در داخل کشور تولید می‌شود که متولی آن وزارت صنعت، معدن و تجارت است. اینکه مواد اولیه تولید لوازم خانگی به چه قیمتی به دست تولید‌کننده برسد، قیمت تمام شده برای تولید کننده چقدر است و چرا با افزایش همراه بوده است همه این موارد به قیمت مواد اولیه مواد و قیمت دلار باز می‌گردد، علاوه بر اینکه تحریم‌ها تولیدکنندگان ما را برای صادرات و واردات کالایی که در داخل کشور تولید نمی‌شود با مشکل مواجه کرده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص چالش‌ها و مشکلاتی که صنعت لوازم خانگی در کشور را تهدید می‌کند، می‌گوید: این چالش‌ها و مشکلات به این دلیل است که نقشه راهی در حوزه صنعت لوازم خانگی مشخص نیست. صنعت لوازم خانگی را می‌توان به دو بخش قبل از سال ۱۳۹۶ و بعد از آن تقسیم کرد. در این چهار سال کیفیت و خدمات فروش محصولات لوازم خانگی با پیشرفت همراه بود و تفاوت‌های چشم‌گیری از نظر شکل و ظاهر پیدا کرده است چرا که تولیدکننده وقتی مشاهده کرد که فرصتی برای رقابت فراهم شده است سعی کرد که از این فرصت‌ها استفاده کند هر چند که چالش‌ها و مشکلاتی برای قیمت و مواد اولیه وجود دارد.

نقشه راه صنعت لوازم خانگی کشور  مشخص نیست / می‌توانستیم با دو بِرَند آسیایی رقابت کنیم

وی با تاکید بر نقش دولت بر حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور گفت: دولت باید در صنعت لوازم خانگی کشور شکوفایی و انقلاب ایجاد کند. دولت اگر حمایت مالی از تولیدکننده می‌کند و یا تسهیلاتی در اخیار تولیدکننده قرار می‌دهد باید بر زنجیره تولید لوازم خانگی نظارت کند. در این چهار سال شاهد رونق تولید و کیفیت محصولات لوازم خانگی داخل کشور بودیم امروز می‌توانیم بگویم که تولید کالا‌های ایرانی قابل رقابت با محصولات خارجی است.
اما قاچاق کالا یکی از تهدید‌های اساسی صنعت لوازم خانگی کشور است و به گفته دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه تلویزیون قاچاق وارد کشور می‌شود، که منجر به کاهش تولید تلویزیون در کشور شده است.
پازوکی در خصوص معضل قاچاق محصولات لوازم خانگی در کشور می‌گوید: برای مقابله با قاچاق لوازم خانگی متولیان این حوزه باید ورود پیدا کنند. برای مقابله با کالای قاچاق سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز متولی است که در چهار سال گذشته نسبت به قبل از سال ۱۳۹۶ مبارزه شایسته‌ای با ورود قاچاق کالای لوازم خانگی انجام داده است.
وی افزود: اگر ما اگر یک نقشه راه برای صنعت لوازم خانگی در کشور ترسیم می‌کردیم دچار این مشکلات نمی‌شدیم؛ و امروز به جایگاهی می‌رسیدم که شاید همین دو بِرنَد آسیایی که یک زمانی غبطه کارخانه‌های ایرانی را حوزه لوازم خانگی را می‌خوردند امروز جایگاه همین دو برند آسیایی را کسب کرده بودیم چرا که صنعت لوازم خانگی در کشور بعد از صنعت نفت می‌تواند ارز آور باشد، اما چرا این اتفاق رخ نداد دلایل متعددی دارد و لازم است که همه نهاد‌ها و متولی‌یان این امر و رسانه‌ها برای حل این مشکل اقدام کنند.
پازوکی با اشاره به نام‌گذاری ده - دوازده سال اخیر توسط مقام معظم رهبری که به نام رونق اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، گفت: هرچند دولت وظیفه دارد که از تولیدکنندگان حمایت کند، اما باید خودمان هم دست به کار شویم و از تولیدات داخل کشور استفاده کنیم. مردم باید از ضرر و زیان‌های استفاده از کالا‌های قاچاق آگاه شوند. اینکه چگونه استفاده از کالای قاچاق منجر به بیکار شدن کارگران می‌شود و خرید کالای ایرانی چه مزیت‌های برای کشور دارد و منجر به رونق تولید محصولات داخلی کشور می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار