پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۵۴
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۲ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

انوش معظمی که این روز‌ها در نمایش «پنگوئن‌های افسرده» ایفای نقش می‌کند، درخصوص این نمایش در گفتگو با خبرنگار «دیباچه» گفت: این روز‌ها افتخار این را دارم که در جمع بازیگران نمایش «پنگوئن‌های افسرده» هستم و نقش کمیسر پلیس را بازی می‌کنم، درواقع شخصیت کمیسر روایتگر داستان بوده و به نوعی کاشف روابط و مناسبات میان اشخاص است و درنهایت رمز‌های تاریک و معلق داستان را برملا می‌کند. نمایش «پنگوئن‌های افسرده» داستان پلیسی معمایی است.

فیلم «رستاخیز» ، قربانی مناسبات سیاسی و تسویه حساب‌های جناحی شد /  توقیف یک فیلم ، حاشیه امنیت شغلی را از بین می‌برد

او ادامه داد: بازخورد خوبی از مخاطبان نمایش دریافت کردیم و بیشتر شب‌ها ظرفیت سالن نمایش تکمیل می‌شد. البته نمایش «پنگوئن‌های افسرده» فارغ از محتوای کار که تماشاگر تئاتر می‌تواند با ما همراه و از محتوا راضی باشد یا اصلا از آن راضی نباشد، گروه اجرایی، نویسنده و کارگردان کار محمد میرعلی اکبری تمام تلاش خود را به کار گرفته تا رضایت مخاطب را به دست آورند و فکر می‌کنم تماشاگرما با یک فرمی از تئاتر ناب مواجه می‌شود که بی نظیر بوده و در این سال‌ها بسیار کم کار شده و قطعا تماشاگرانی که از سالن خارج می‌شوند این نظر را خواهند داشت که یک تئاتر متفاوت به لحاظ فرم و از نگاه تئاتر، یک تئاتر ناب تماشا کردند.

معظمی با اشاره به اینکه نمایش «پنگوئن‌های افسرده» درباره یک معضل اجتماعی است که در سال‌های اخیر جامعه با آن مواجه شده، بیان کرد: این معضل مواد مخدر صنعتی است که به نظر من شاخصه این اثر دراماتیک، موتور و نیروی محرکه آن با وجود معمایی بودن داستان، کاراکتر‌های آشنا و ملموس برای مخاطب است که در زندگی روزمره ما وجود دارند. محمد میرعلی اکبری با هوشمندی و ظرافت از دریچه روان شناختی که مستطر در لایه‌های زیرین قصه و رفتار و کِردار کاراکتر‌ها است، به آن‌ها نزدیک شده و با محور قرار دادن یک درد مشترک و پدیده شوم اجتماعی که همان مواد مخدر صنعتی است، قِصه خود را در ظرفی به نام صحنه ریخته و برای مخاطبان خود سِرو می‌کند.

وی افزود: به هرحال نمایش، جدا از فضایی که دارد شما را با آدم‌های جامعه ایی که در آن زندگی می‌کنید و تفاوت طبقاتی که میان آن‌ها وجود دارد، آشنا کرده که هرکدام با یکدیگر مواجه شده و درنهایت تمام افراد در طبقات مختلف جامعه بر اثر این درد مشترک به یک نقطه سقوط خواهند کرد.

مُعظمی درخصوص اعتماد مردم برای بازگشت به سالن‌های نمایشی گفت: تئاتر حداکثر سه ماه زمان نیاز دارد و من بسیار به این مسئله خوشبین هستم، زیرا جماعت تئاتربین مشخص بوده و ما این شوق و انرژی را در وجود آن‌ها می‌دیدیم که برای بازگشایی سالن‌های نمایشی لحظه شماری می‌کنند، آن چیزی که در این شب‌ها دیدم این بود که سالن‌های نمایشی و تئاتر‌ها با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده و این اشتیاق بعد از دو سال تعطیلی سالن‌ها دیده می‌شود. تئاتر به سرعت رونق اقتصادی خود را پیدا کرده و امیدوارم در همین مسیرپیش رفته و اتفاق خاصی رخ ندهد، خوشبختانه با واکسینه شدن افراد جامعه ،اتفاق‌های خوبی رخ می‌دهد و بسیار به آینده سالن‌های تئاتر خوشبین هستم.

فیلم «رستاخیز» ، قربانی مناسبات سیاسی و تسویه حساب‌های جناحی شد /  توقیف یک فیلم ، حاشیه امنیت شغلی را از بین می‌برد

بازیگر سریال «مختارنامه»درخصوص فعالیت‌های تصویری خود در سال‌های اخیر بیان کرد: در حال حاضر پیشنهاد بازی در دو فیلم سینمایی را دارم. من در دو سریال بازی کردم، اما توقیف و یکی از فیلم‌ها هم نیمه کاره رها شد، من نقش اصلی مجموعه تلویزیونی «حکم رشد» به نویسندگی و کارگردانی سعید نعمت الله داشتم که بعد از حدود بیست جلسه فیلمبرداری تعطیل شد و دلایل مشخصی برای آن گفته نشد. سریال «ماه تی تی» به کارگردانی داود میرباقری را داشتم که بعد از حدود سی جلسه متوقف شد و فیلم «سمور» و «رستاخیز» که هنوز وضعیت مشخصی ندارند. به تازگی سریالی هفت قسمتی برای هفته دفاع مقدس را داشتم که از شبکه پنج پخش شد البته دراماتورژی اثر را برعهده داشته و درفیلم سینمایی «تک تیرانداز» هم به ایفای نقش پرداختم.

فیلم «رستاخیز» ، قربانی مناسبات سیاسی و تسویه حساب‌های جناحی شد /  توقیف یک فیلم ، حاشیه امنیت شغلی را از بین می‌برد

معظمی با اشاره به سانسور‌ها و توقیف فیلم‌ها خاطرنشان کرد: سانسور و ممیزی در تمام دنیا وجود داشته، اما حد و اندازه دارد؛متاسفانه در کشور ما افراط و تفریط در آن زیاد است ،یعنی برخی مواقع با گزاره‌هایی از سانسور مواجه و پروژه‌هایی تعطیل می‌شوند که به دلایل واهی، مسائل و ذهنیت خودساخته، توهم توطئه و تسویه حساب‌های جناحی در سطح سیاست سبب توقیف یک فیلم می‌شود برای نمونه فیلم «رستاخیز» که درباره کربلا و امام حسین (ع) است، قربانی مناسبات سیاسی و تسویه حساب‌های جناحی می‌شود که این موارد حاشیه امنیت شغلی را از بین برده و باعث دلسردی و افسردگی عوامل تولید می‌شود، زیرا از سرانجام کار مطمئن نبوده وبه نظر من این موضوع بدترین مسئله برای یک هنرمند است.

 

گفت و گو از مینا قنبری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳