پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۰
گفت و گو دیباچه با مجری « اعجوبه ها » و « سلام صبح بخیر »

زهرا فرود : "حامد سلطانی" مجری برنامه "میدون" که هم اکنون اجرای دو برنامه " سلام صبح بخیر" و" اعجوبه ها "را از شبکه سه برعهده دارد می گوید: از آنجا که موفقیت برای یک مجری می تواند تعاریف متفاوتی داشته باشد، معتقدم موفق بودن در اجرای یک برنامه امری کاملاً نسبی است. اما میزان بازخوردها و استقبال از سوی مخاطب نسبت به یک برنامه و مجری آن، مهمترین معیاری است که می‌توان از آن برای سنجش عملکرد مجری و به تبع آن برنامه‌ ای که اجرا می کند استفاده کرد.

‌نمی‌توانم روی پیشنهاد دیگری برای اجرا فکر کنم

حامد سلطانی مجری برنامه" اعجوبه ها" به خبرنگار دیباچه گفت: "میدون" به تهیه کنندگی سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی اولین تجربه همکاری من با شبکه سه بعنوان مجری بود. تجربه‌ای شیرین که همدلی، صمیمیت، انگیزه بالا و روحیه جوانگرایی که در تیم برنامه‌سازی آن موج میزد بر لذت این همکاری اضافه کرد. بعد از دو فصل همکاری با تیم "میدون"، اواخر فصل دوم، تهیه‌‌کننده‌ی برنامه اعجوبه‌ ها یعنی سید مهدی حسینی  پیشنهاد اجرای این برنامه را مطرح کرد و در واقع خبر انتخاب من بعنوان مجری برنامه" اعجوبه‌ها" را اولین بار او به من داد. اوایل کمی نسبت به این تصمیم نگران بودم اما بعد از جلسات متعدد، آشنایی با مسیر فصل جدید برنامه، بررسی ابعاد مختلف این تغییر و زوایای متنوع آن، تصمیم گرفتم خودم را در شرایط و فضای جدید محک بزنم.به لطف خدا خیلی زود زحمات تیم جوان و باانگیزه‌ی" اعجوبه‌ها" به ثمر نشست و این برنامه در مدت کوتاهی پس از پخش، بعنوان یکی از چهار برنامه‌ی پربیننده‌ی تلویزیون معرفی شد. که این موضوع با توجه به حاشیه‌های قبلی و پیش‌بینی‌های بعضاً مغرضانه، بسیار دلچسب بود. البته این اتفاق کمک کرد همه اعضای تیم مصمم تر، جدی‌تر و با انگیزه‌ بیشتر به مسیر ادامه دهند و به فکر موفقیت های بزرگتر باشند.

او افزود:در اعجوبه‌ها، محوریت و تمرکز اصلی ما روی بچه‌هاست. از نظر ما شرکت‌کنندگان اصلی بچه‌ها هستند و خانواده‌ها برای استناد و اثبات شیرینی زندگی ،با حضور بچه‌ها به برنامه می‌آیند. در واقع ما در این برنامه قصد داریم لذت حضور فرزند و اتفاقات جذاب پیرامون آن در زندگی را با دیگران به اشتراک بگذاریم، حسی از جنس نگاه‌های شیرین پدرانه و آغوش گرم مادرانه.

سلطانی پیرامون حضور و شرکت کودکان و والدین در برنامه های تلویزیونی ادامه داد: وقتی برنامه‌ای میسازید که سوژه‌اش کودکانند اما قرار است مخاطبش همه‌ی اعضای خانواده باشند، قطعا کار سختی را آغاز کرده‌اید. کودکان به خودی خود نیازهایی دارند که در تعامل با آنها باید در نظر گرفته شوند. این نیازها الزاما شبیه یا نزدیک به نیازهای بزرگترها نیستند. ممکن است وقت بازی روی صحنه‌ی برنامه رسیده باشد اما کودک حوصله نداشته باشد یا خسته باشد یا دلش بازی دیگری بخواهد؛ ممکن است طولانی شدن ضبط برنامه باعث به هم ریختن تمرکز و کم شدن انرژی بچه‌ها بشود، ممکن است یکی از شرکت‌کنندگان نسبت به شرایط بازی، تیم‌بندی و چیدمان نقد و نظری داشته باشد که روی روند کلی برنامه تاثیر بگذارد یا اینکه سلیقه و منزلت اجتماعی خانواده‌ها محدودیت‌هایی را به همراه بیاورد و... این ها فقط بخشی از مواردی است که هر روز ما را در شرایط متفاوتی قرار می‌دهد و طبیعتا باید برای هر عکس العملی از سوی بچه‌ها و خانواده‌شان آمادگی داشته باشیم. از طرفی تعامل با بچه‌ها ظرافت‌هایی دارد که همه‌ی اعضای تیم باید به آن واقف باشند و متوجه آثار تربیتی و رفتاریِ تعامل با کودکان باشند. همه‌ی اینها و خیلی چیزهای دیگر بخشی از سختی ‌های کار در برنامه‌های اینچنینی است که هم با کودک سر و کار دارد و هم بزرگسال.

‌نمی‌توانم روی پیشنهاد دیگری برای اجرا فکر کنم

سلطانی که اجرای برنامه "سلام صبح بخیر" را نیز از شبکه سه برعهده دارد در ارتباط با مولفه های تضمین کننده موفقیت یک مجری اظهارداشت: از آنجا که موفقیت برای یک مجری می‌تواند تعاریف متفاوتی داشته باشد،معتقدم موفقیت در اجرای تلویزیونی یک امر کاملا نسبی است که در شرایط مختلف، اندازه‌ ومقیاس متفاوتی خواهد داشت. این موضوع کاملا وابسته به شرایط، برنامه‌های موازی، حضور مجریان دیگر، کنداکتور پخش، حجم پروداکشن، انگیزه و روحیه تیمی، محتوای برنامه، جامعه مخاطب، میزان حضور و آزادی عمل در برنامه، نقش تعریف شده برای مجری در برنامه و از همه مهمتر توانایی‌های فردی است.
اما مهمترین معیار برای سنجش موفقیت یک مجری یا یک برنامه، میزان استقبال مردم و واکنش‌ها نسبت به آن است که بر این اساس برنامه" اعجوبه" ها مفتخر است به جلب حمایت بخش مهمی از بینندگان تلویزیون و بر اساس نظرسنجی‌های اخیر سازمان صدا و سیما توانسته حجم قابل توجهی از مخاطبان را به خود اختصاص دهد.

او بیان کرد:حدود چهار ماه است که با دو برنامه از شبکه ۳ با افتخار میهمان نگاه مردم عزیز کشورمان هستم. برنامه زنده صبحگاهی "سلام‌صبح‌بخیر" و برنامه "اعجوبه‌ها" ؛با توجه به فشار کاری بالا که حاصل پخش هرروزه‌ی هر دو برنامه است، فعلاً همه‌ی تمرکزم معطوف به کیفیت اجرا در این برنامه هاست. بنابراین نمی توانم روی پیشنهاد دیگری فکر کنم.

حامد سلطانی در پایان گفت : سهم یک مجری وگوینده در موفقیت یک برنامه بسته به نقشی که برای او تعیین می‌شود متفاوت است. بنابراین نمی توان به طور دقیق به پارامترهای مشخصی اشاره نمود .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یاسمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
عمو دلم کباب شد از دردت
میدونم خیلی سخته
دارم دغ میکنم عمو جون
دعا میکنم براتون
آرامش زیاد و صبر بینهایت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
0
0
امیدوارم موفق باشین جناب سلطانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲