پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۳۷
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۰۲ - ۲۹ دی ۱۴۰۰
شروع متفاوت جشنواره چهلم با اجرای پژمان بازغی

به گزارش دیباچه ، بعدازظهر سه‌شنبه 28 دی ماه، آیین قرعه‌کشی چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور صاحبان آثار و اهالی‌رسانه با اجرای پژمان بازغی پس از پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از قران مجید برگزار شد.

 

همه آنچه در مراسم قرعه کشی اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر گذشت

در ابتدای مراسم، پژمان بازغی، مجری مراسم نوروز سینمای ایران را تبریک گفت و بیان کرد: در چهلمین جشنواره فیلم فجر سی فیلمساز جوان شرکت کرده‌اند و از استاد مسعود کیمیایی، رضا میرکریمی تا هفت کارگردان فیلم اولی در جشنواره حضور دارند که چنین طیفی نشانگر متنوع بودن آثار این دوره است.
عباس کریمی، از منتقدان پیشکسوت اولین قرعه را برداشت. او ضمن قرائت یک یادداشت از امیدبخشی اهالی‌رسانه برای رونق‌بخشی به سینما در روزگار کرونا سخن گفت و یاد اهالی رسانه که به دلیل کرونا فوت کردند، گرامی داشت و گفت: در دو سال گذشته ستاره‌های بسیاری از میان ما رفتند و بی‌فروغ شدند. 
در ادامه این منتقد شعری را قرائت کرد و اولین قرعه که فیلم «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی را بیرون کشید. از آن‌جایی که عوامل فیلم به مراسم نرسیده بودند، سیمون سیمونیان قرعه سانس را بیرون کشید و قرار شد که فیلم «ضد» در نوزدهمین سانس جشنواره یعنی چهارشنبه 20 بهمن در سانس اول به نمایش درآید.
سپس سارا بقایی، خبرنگار خبرگزاری ایرنا به یاد زنده‌یاد «مایا شرفی» برای برداشتن قرعه به روی صحنه رفت و قرعه فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد را بیرون کشید. والی‌نژاد، تهیه‌کننده فیلم چهاردهمین سانس جشنواره را بیرون کشید و قرار شد این اثر در دومین سانس روز یکشنبه 17 بهمن اکران داشته باشد.
مهدی احمدی، سردبیر روزنامه هنرمند، به یاد برادرش زنده‌یاد «حسین احمدی» قرعه فیلم «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران را بیرون کشید.

همه آنچه در مراسم قرعه کشی اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر گذشت
عباس نادران، تهیه‌کننده فیلم، سانس عدد شماره 4 را بیرون کشید و قرار شد این اثر در دومین سانس روز سه‌شنبه 12 بهمن اکران شود. 
در ادامه رضا پورزارعی، به نمایندگی از زنده‌یاد «اشکان منصوری» قرعه فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضامیرکریمی را از گوی خارج کرد و قرار شد این فیلم در سیزدهمین سانس جشنواره یعنی یکشنبه 17 بهمن در اولین سانس روز به نمایش دربیاید.
سپس کیوان امجدیان، منتقد سینمایی، قرعه فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسین مصطفوی را از گوی خارج کرد. تهیه‌کننده این فیلم با خارج کردن عدد 5 از گوی زمان اکران این فیلم را مشخص کرد و قرار شد که این اثر سینمایی در اولین سانس از روز چهارشنبه 13 بهمن اکران شود.
فرامرز روشنایی، از پیشکسوتان حوزه روابط‌عمومی‌ یاد اهالی رسانه و هنرمندان درگذشته را گرامی داشت و بر اساس قرعه قرار بر این شد که فیلم «هناس» روز شنبه 16 بهمن در دومین سانس اکران شود.
مصطفی وثوق‌کیا، مدیر کل فرهنگی خبرگزاری مهر قرعه فیلم «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی را بیرون کشید و قرار بر این شد که این اثر روز دوشنبه 18 بهمن در سانس دوم اکران شود.
مهدی خدایی دبیر خبرگزاری تسنیم، فیلم «دسته دختران» ساخته منیر قیدی را از گوی بیرون کشید و قرار بر این شد که روز جمعه پانزده بهمن در دومین سانس این اثر اکران شود.
در ادامه نوبت به فیلم  «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب رسید که هادی مومنی، دبیرخبرگزاری فارس قرعه آن را برداشت. کارگردان این اثر با بیرون کشیدن عدد 6 زمان اکران فیلم را مشخص کرد. لایه‌های دروغ روز چهارشنبه 13 بهمن در دومین سانس اکران خواهد شد.
فرانک آرتا، فعال رسانه فیلم «درب» ساخته هادی محقق را از گوی بیرون کشید. رضا محقق تهیه‌کننده این اثر با توضیح این که درب به معنی زمین سفت است عدد 21 را بیرون کشید و قرار شد که این اثر روز پنجشنبه 21 بهمن در اولین سانس از آخرین روز جشنواره اکران شود.
در آخر مهیار جوادی‌فر، مدیر سایت سینمای نو، با درخواست ساخته شدن کاخ جشنواره قرعه فیلم «بیرو» را بیرون کشید. مرتضی‌علی عباس میرزایی با بیرون کشیدن عدد 1 از گوی، سانس افتتاحیه جشنواره را از آن فیلم خود کرد.
مصطفی پورکیانی، دبیر پایگاه خبری تحلیلی دنا، فیلم «2888» به کارگردانی مشترک  کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری را بیرون کشید و قرار شد که این اثر در هجدهمین سانس جشنواره یعنی روز سه‌شنبه نوزده بهمن در سانس شماره 2 اکران بگیرد.
سپس علی افشار، فعال رسانه قرعه فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی را بیرون کشید. علی اوجی نیز سانس 20 را بیرون کشید و قرار شد این اثر در سانس دوم روز چهارشنبه 20 بهمن اکران شود.
محمد صادق عابدینی، خبرنگار روزنامه جوان، قرعه فیلم «ماهان» به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی را از قرعه بیرون کشید.
علی شاه حاتمی تهیه کننده فیلم ماهان حین برداشت قرعه اعلام کرد: اهالی رسانه از دوستان و همکاران از دست رفته شان یاد کردند و من هم به نوبه خود یادی می کنم از حمید لبخنده و بکتاش آبتین که در میان ما نیستند و باید یاد بگیریم یادشان را گرامی بداریم. قرار بر این شد که این اثر سینمایی روز پنجشنبه 14 بهمن در سانس دوم اکران شود.
امیر حسین اشرفی، دبیر خبرگزاری پانا، برای برداشتن گوی به روی سن آمد و در نهایت فیلم «علفزار» بیرون کشیده شد و یکی از عوامل فیلم علفزار با برداشتن گوی سانس فیلم خود را که سه شنبه 12 بهمن سانس اول بود را انتخاب کرد.
مرتضی حسینی، دبیر خبرگزاری آنا قرعه فیلم «مرد بازنده» به کارگردانی محمد حسین مهدویان را بیرون کشید. قرار بر این شد که این اثر سینمایی در سانس دوم اولین روز جشنواره دوشنبه 11 بهمن اکران داشته باشد.
میلاد نجفی، دبیر فرهنگی روزنامه روزنامه صبح نو، قرعه فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس را بیرون کشید. کارگردان این اثر با بیرون کشیدن عدد 7 تکلیف فیلم‌های چهارمین روز جشنواره را مشخص کرد و قرار شد این اثر در اولین سانس روز پنجشنبه 14 بهمن اکران شود.
مهدیار حسن پور، فعال رسانه قرعه فیلم «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی را بیرون کشید و قرار شد این فیلم روز سه‌شنبه 19 بهمن ماه، در اولین سانس اکران خواهد شد.
ایزد مهرآفرین، فعال رسانه، فیلم «نمور» ساخته داوود بیدل را بیرون کشید. قرار بر این شد که این فیلم اختتامیه جشنواره باشد و در سانس 22 یعنی روز پنجشنبه 21 بهمن در دومین سانس اکران داشته باشد.
رضا منتظری، فعال رسانه، در ابتدا از انتخاب برج میلاد شدن به عنوان خانه جشنواره تشکر کرد و قرعه فیلم «شب طلایی» را بیرون کشید. این فیلم در یازدهمین روز از جشنواره شنبه 16 بهمن در اولین سانس اکران می‌شود.
مارال دوستی و محسن سرافراز، فعالان رسانه به صورت همزمان به روی صحنه آمدند و مارال دوستی قرعه فیلم «بی‌رویا» ساخته آرین وزیر دفتری را بیرون کشید و محسن سرافراز سردبیر پایگاه خبری دیباچه نیز قرعه «بی‌مادر» ساخته مرتضی فاطمی را بیرون کشید. نمایندگان این فیلم با بیرون کشیدن قرعه‌ها تکلیف اکرانشان را مشخص کردند. 

همه آنچه در مراسم قرعه کشی اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر گذشت


فیلم «بی‌رویا» در پانزدهمین سانس جشنواره یعنی روز دوشنبه 18 بهمن در اولین سانس و فیلم «بی‌مادر» روز جمعه پانزده بهمن در اولین سانس اکران خواهد شد. بدین ترتیب جدول اکران آثار جشنواره مشخص شد و تیزری از 22 فیلم حاضر در این رویداد سینمایی پخش شد.

٭ نقاش‌زاده: فجر، بزرگ‌ترین جشن فرهنگی سینمای ایران است

مسعود نقاش‌زاده در پایان مراسم به روی صحنه آمد و ضمن گرامیداشت یاد درگذشتگان سینما و رسانه در سالی که گذشت، گفت: جشنواره فیلم فجر بهترین و بزرگترین جشن فرهنگی سینمای ایران است که با اهتمام سینماگران برگزار می‌شود. از همه هنرمندانی که آثار خود را ارائه کردند، ممنون هستم. فیلم‌هایی که بیرون جشنواره ماندند هم آثاری بسیار وزین بودند اما همواره در هر مسابقه‌ای عده‌ای بیرون می‌مانند. در پایان امیدوارم از این گردهمایی بزرگ سینمای ایران لذت ببرید.

همه آنچه در مراسم قرعه کشی اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر گذشت

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار