جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۳۱
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۵ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

زهرا فرود : "سید یاسر جعفری" از بازیگران و تهیه کنندگان جوان و موفق عرصه آثار نمایشی است که ورود حرفه ای به دنیای بازیگری را با حضور در فیلم‌های سینمایی "دختران" ، "اتوبوس" و سپس مجموعه تلویزیونی" جراحت" آغاز کرد. او بازی در مجموعه هایی چون "پرستاران" و "گمشدگان" را در کارنامه هنری خود ثبت کرده. "یاسر جعفری" که با نقش آفرینی در سریال "جراحت" ساخته "محمد مهدی عسگرپور" در نقش امیر حافظ ،به شهرت بیشتری در عرصه بازیگری دست یافت، در فیلم‌های سینمایی" برهوت" ،"جاودانگی "، "اتوبوس" ، بی وزنی و "ورود و خروج ممنوع" نیز به ایفای نقش پرداخته است."جعفری" که با تهیه کنندگی فیلم سینمایی "نمور" در بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت می گوید: فیلم سینمایی "نمور" با پایبندی به اصول و استاندارد های سینمای اجتماعی ساخته شده و اثری است که قصد دارد ناگفته ها و حرف های زیادی را برای مخاطبان بازگو کند، همچنین معتقدم این فیلم به لحاظ بازیگری،عوامل سازنده وحتی محتوا در جشنواره فجر موفق خواهد بود.

"سید یاسر جعفری" تهیه‌کننده فیلم سینمایی "نمور" به خبرنگار دیباچه گفت: از آنجا که ژانر یا همان گونه ،مقوله ای است که در تولید آثار نمایشی می‌تواند به صورت تلفیقی به کار گرفته شود، بنابراین بسته به نظر و اعتقاد سازندگان آثار و دیدگاه آنان نسبت به مقوله ژانر ، این امر مورد استفاده قرار می‌گیرد .ولی من به نوبه خود آنچنان اعتقادی به ژانر ندارم اما به هر حال "نمور" اثری ساخته شده در فضای ملودرام اجتماعی است که در تولید آن سعی شد تمام استانداردها و ویژگی های مختص به این نوع سینما و یا ژانر لحاظ گردد.

او افزود: "نمور" روایتی شیرین و گاهی تلخ از مشکلات و چالشهای موجود در بین افراد یک خانواده است که همه این دغدغه‌ها، قابل بسط در جامعه نیز هستند. همچنین ماجرای این فیلم، به گونه‌ای است که برای مخاطب قابل لمس بوده و حتی بیننده در برخی سکانس‌ها می‌تواند با قصه آن همذات پنداری کند .و این اثر ضمن به تصویرکشیدن برخی معضلات اجتماعی سعی دارد راهکارهایی را در راستای جلوگیری از نا هموار شدن مسیر زندگی در سایه برخی مسائل پیش پا افتاده را ارائه دهد.

تهیه کننده "نمور" اظهار داشت: این فیلم دارای قصه های در هم تنیده ای است که در قالب یک داستان واحد روایت می‌شوند و ماجرای آن درباره تعدادی خانواده است که پس از چندین سال دوری از یکدیگر، به هم نزدیک می شوند و طی این مواجهه رمز و رازهایی آشکار می شود که زمینه فراز و نشیب‌های روایی و تعلیق بسیاری را برای "نمور" رقم می‌زند .همچنین معتقدم این فیلم به لحاظ فرم و ساختار محتوایی بسیار خوش ریتم و اصولی ساخته شده البته نظر نهایی پیرامون "نمور" را باید در سالنهای سینما و در کنار مردم تخمین زد.

"یاسر جعفری" پیرامون انتخاب و گزینش بازیگران‌فیلم‌سینمایی "نمور" گفت: در تولید این فیلم که کاراکترهای آن تلفیقی از بازیگران جدید و چهره هستند، سعی شد از تجربه بازی نقش‌آفرینانی بهره گرفته شود که ضمن برخورداری از کارنامه هنری و کاری خوب قرابت بیشتری با قصه و شخصیت‌های "نمور" داشته باشند.

او ادامه داد: این اثر بدون هیچ اصلاحیه‌ای به جزیک تغییر کوچک در دیالوگ گویی ،مقابل دوربین قرار گرفت؛ بنابراین کار وفادارانه به فیلمنامه جلو رفت و هنگام دریافت پروانه ساخت نیز با هیچ مشکلی برخورد نکردیم و طبق مدت مقرر، مجوز ساخت را دریافت و کار تولید آن را آغاز کردیم.

بازیگر سریال "جراحت" بیان کرد: موضوع "نمور" به طور کامل برآمده از بطن جامعه است و از آنجا که ما در این اثر مباحث مختلفی چون دوستی، روابط همسران، روابط خواهران، برادران و به طور کل کلکسیونی از روابط خانگی را مورد واکاوی قرار داده‌ایم، بنابراین معتقدم "نمور" خواهد توانست با مخاطب ارتباط خوبی بگیرد و به نوعی بیننده می تواند ضمن برقراری ارتباط با موضوع آن، با قصه و شخصیت های فیلم همذات پنداری کند.

جعفری با بیان اینکه "نمور" قصه یک خانواده ای است که روابط شان دچار نم زدگی شده افزود: امیدوارم تعدادی از بازیگران این فیلم و عوامل تولید، که کاندید دریافت جایزه خواهند شد، در چهلمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب جایزه شوند.

وی که مجری طرح فیلم سینمایی "شبگرد" ساخته "فرزاد موتمن "بوده وبه عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی در آن به ایفای نقش پرداخته ادامه داد: از آنجا که سیاست گذاری های جشنواره در هر سال بر اساس یک سری شرایط ،پایه گذاری می شوند ،بنابراین به جهت برگزاری مطلوب جشنواره ،می طلبد با تابعیت از این ضوابط و شرایط پیش رفت و "نمور" کاملاً تابع این سیاست‌گذاری‌ها است و با وجود اینکه اثر "شبگرد" ساخته" فرزاد موتمن" به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر ۱۴۰۰ راه نیافت اعتراضی نکردیم و باز وقتی از دسته آثار رزرو حذف شد باز نه اعتراضی کردیم و نه تشکری، چرا که معتقدم ما تلاش خودمان را کرده‌ایم و مسیری که در راستای تولید" شبگرد" باید طی می‌شد را پیمودیم حالا دیگر این فیلم است که باید راه خودش را پیدا کند .چه بسا گاهی یک اثر در جشنواره خارجی مورد استقبال قرار گیرد و یا در جشنواره داخلی و یا حتی هنگام اکران، به طور کل به نظرم بهترین راه آن است که سعی کنیم در مسیر تولید آثار به طور صحیح و درست حرکت کنیم تا فیلم بتواند راه خودش را پیدا کند.


"یاسر جعفری" با بیان اینکه به دلیل تنوع ژانری و حضور فیلمسازان جدید قطعاً جشنواره فجر چهلم پرشورتر و با حال بهتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد شد گفت: در تولید نمور سعی کردیم اصول اولیه فیلمسازی را به لحاظ مختلف ازجمله فیلمنامه، عوامل تولید و انتخاب بازیگران را رعایت کنیم و با اعمال این مباحث حال خوبی برای ما رقم خورد که گستره آن بین همه عوامل و گروه سازنده این فیلم جریان یافت و امیدوارم این حال خوب به هنگام تماشای اثر، به مخاطب نیز منتقل شود.

این بازیگر وتهیه کننده افزود: فیلم سینمایی "نمور " حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و امیدوارم در جشنواره به خوبی دیده شود و ضمن تشکر از همه عوامل و گروه این اثر،که تمام تلاش خود را به کار بستند تا "نمور"به بهترین شکل به تولید برسد ،جا دارد یادی کنم از زنده یاد" فرشته طائرپور" که در این مسیر کمک های بسیاری به ما نمودند و همچنین منوچهر شاهسواری و دیگر دوستان و همکارانی که بصورت مشاور در به سرانجام رسیدن کار نمور همکاری نمودند. و امیدوارم جشنواره‌ چهلم ،پرشور باشد چراکه این جشنواره کمک خواهد کرد در زمان اکران امتیازهای خوبی کسب کنیم و همچنین بتوانیم در کنار هم چرخه صنعت سینما را رونق بخشیم.

یاسر جعفری با بیان اینکه ،"محمدرضا علیمردانی"، "سمیرا حسن پور"، "نسیم ادبی"، "بهاره کیان افشار"، "باربد بابایی"، "پریسا شاهولیان"، "محمدرضا عباسی"و "سید بنیامین شهیدزاده" از بازیگران فیلم سینمایی نمور هستند! خاطرنشان کرد: هم اکنون فیلمنامه ای را برای بازی در یک سریال در دست دارم که به جهت آماده سازی" نمور" برای اکران در جشنواره، هنوز فرصت نکرده ام آن را مطالعه کنم ،همچنین گفتگویی برای بازی در یک پروژه سینمایی انجام دادم که فیلمبرداری آن بهار ۱۴۰۱ خواهد بود و درعرصه تهیه کنندگی نیز چند کار در دست دارم و بعد از بررسی آنها ،هر کدام تأثیرگذاری بیشتری داشته را مقابل دوربین خواهیم برد.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲