جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۱ - ۲۷ دی ۱۴۰۰
زهرا فرود: مرکز پویانمایی صبا یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی هنری در راستای ساخت مجموعه‌های چند رسانه‌ای و انیمیشن است که تاکنون با تولید پویانمایی‌های ماندگار و حمایت از ساخت انیمیشن‌های موفق توانسته رتبه خوبی را در این عرصه به نام خود رقم بزند. پویانمایی صبا از مراکز وابسته به صدا و سیما است که در خرداد سال ۱۳۷۴ با نام شرکت فرهنگی هنری صبا پا به عرصه تولید آثار انیمیشن نهاد و در طول ۲۶ سال فعالیت و حمایت از تولیدات فاخر و ماندگار توانسته آثار موفقی، چون پهلوانان، قصه‌های پیامبران، کلیله و دوستان، مهارت‌های زندگی و شکرستان را در کارنامه هنری و کاری خود ثبت کند، این مرکز پس از تولید مجموعه "هزارافسان" و "چهل شاهد "هم اکنون با ساخت مجموعه پویانمایی "سلام بر ابراهیم " قصد دارد اثر فاخر و ماندگار دیگری را در عرصه چهره‌های ملی به نام خود رقم بزند. محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا می‌گوید: معاف نمودن فعالان عرصه پویانمایی از مالیات حتی برای چند سال، می‌تواند به نوعی تضمین کننده موفقیت این عرصه در بستر تولید انیمیشن‌های فاخر باشد همچنین عرصه انیمیشن نیازمند تعریف قائده‌ای در راستای یکسان سازی پخش پویانمایی‌ها از پلتفرم هااست.

"محمدرحیم لیوانی" رئیس مرکز پویانمایی صبا به خبرنگار دیباچه گفت: در بخش انیمیشن تلویزیونی، علیرغم کاستی‌ها و مشکلات موجود، وضعیت کیفی خوبی داریم و کیفیت استاندارد را شاهد هستیم، ولی به لحاظ کمی نیاز به گسترش و توسعه داریم تا ضمن تأمین نیاز داخلی بتوانیم صادرات هم داشته باشیم.

وی افزود: حمایت از تولید کننده از طریق ایجاد صندوق حمایت تولید انیمیشن و تسهیل صادرات ازطریق کمک به حضور در بازار‌های جهانی و در نظر گرفتن معافیت برای تولیدکنندگان انیمیشن حداقل برای پنج سال میتواند راهکار‌های مناسبی برای جهش کیفی و کمی در عرصه تولید انیمیشن باشد.

«لیوانی»  در پاسخ به این سوال که مرکز پویانمایی صبا چه تمهیداتی را مد نظر قرار داده تا بتواند سهم موثری در راستای تولیدات فاخر و ماندگاری داشته باشد بیان داشت: با توجه به ماموریت مرکز پویانمایی صبا در تولید مجموعه انیمیشن‌های تلویزیونی در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید فیلم سینمایی در دست نیست، ولی مجموعه‌های پرتعداد پویانمایی تلویزیونی در این مرکز تاکنون روند روبه رشد خوبی بویژه درسال‌های اخیر را طی کرده است و برخی آثار قابلیت تبدیل به یک فیلم سینمایی انیمیشنی را هم دارا هستند.

رئیس مرکز پویانمایی صبا پیرامون جدیدترین تولیدات این مرکز بیان کرد: مجموعه پویا نمایی شهید هادی " سلام بر ابراهیم" از تولیدات جدید مرکز صباست که دریکصد قسمت ۲۰ دقیقه‌ای براساس کتابی که درباره شهید ابراهیم هادی نوشته شده دردست تولید است و فصل اول این مجموعه فاخر که به لحاظ فنی کاری سه بُعدی و با کیفیت است درمرحله دوبلاژ قرار دارد و فصل‌های بعدی نیز در مرحله تولید قرار خواهد گرفته است. این مجموعه فاخر ان شاء الله با توجه به کیفیت بسیار خوبی که دارد مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

لیوانی پیرامون کم توجهی پلتفرم‌ها وشبکه‌های نمایش خانگی نسبت به تولیدات انیمیشن‌های داخلی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه قاعده‌ای برای پخش انیمیشن‌های خارجی و تناسب آن با میزان پخش تولیدات داخلی تعریف نشده است از این رو پلتفرم‌ها بطور بی رویه‌ای از تولیدات خارجی نامناسب بهره می‌برندو در این مسیر تولیدات داخلی مهجور مانده است پس می‌طلبد قاعده‌ای تعریف شود تا به ازای هرساعت پخش انیمیشن خارجی پلتفرم‌ها موظف شوند تا درصدی از انیمیشن‌های داخلی را خریداری و در اختیار مخاطب بگذارند یا مالیات مناسبی برای عرضه تولیدات خارجی درنظر گرفته شود تا فضای رقابتی برای تولیدات داخل فراهم شود. متأسفانه با رویه موجود تولیدات داخلی تقویت نخواهد شد و باز فضا وبستر شبکه‌های نمایشی وپلتفرم‌ها تقدیم به تولیدات خارجی خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار