شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۷۸
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۷ - ۱۹ دی ۱۴۰۰
«ثریا قاسمی» و "اکبر زنجانپور" دو هنرمند پیشکسوت،درباره زنده یاد « حمید لبخنده » به دیباچه گفتند

زهرا فرود: "حمید لبخنده" از کارگردانان موفق عرصه تلویزیون بود که در حوزه تهیه کنندگی و فیلمنامه‌نویسی نیز دستی بر آتش داشت که البته در این حوزه نیز توانست تبحر خود را نشان دهد. او با تو با ساخت سریال "در پناه تو" به تهیه‌کنندگی سعید شاهسواری در سال ۱۳۷۴ توانست محبوبیت بیشتری را در بین اهالی هنر به دست آورد و اثر ماندگاری را از خود به یادگار بگذارد. این چهره هنری ،تاکنون کارگردانی آثار بسیاری از جمله سریال" در قلب من" ،" رازهای یک خانه"،" کارآگاهان " را در کارنامه هنری خود ثبت نموده و با تولید فیلم سینمایی" آبی" در سال ۱۳۷۹ حضور در عرصه سینما را نیز تجربه کرد. زنده یاد "حمید لبخنده " شنبه ۱۸ دی بر اثر عوارض ناشی از عمل جراحی در سن ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت ؛

در این راستا خبرنگار دیباچه درباره زنده یاد « حمید لبخنده » گفتگویی کوتاه داشته با  «ثریا قاسمی» ، "اکبر زنجانپور"  و شهروز ابراهیمی که در ادامه می خوانید : 

"ثریا قاسمی "بازیگر پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون که در سریال خاطره انگیز" در پناه تو "به کارگردانی زنده یاد "حمید لبخند "به ایفای نقش پرداخته به خبرنگار دیباچه گفت: نمیدانم چه بگویم فقط اینکه چرا تا وقتی کسی زنده است از او یاد نمی شود و چرا در این ۲۰ سال از این کارگردان که تبحر زیادی در ساخت آثار فاخر و ماندگار داشت یادی نشد و سراغی گرفته نشد .

"قاسمی" افزود: او سالم ترین و بهترین شخصیت در عرصه هنر بود اما نمی‌دانم چرا چنین انسان هایی نباید بتوانند فعالیت کنند و با تفکر و عملکرد خوب خود تولیدات ماندگاری را رقم بزنند.

قاسمی اظهار داشت :  به شما اهالی رسانه نصیحتی می‌کنم و آن این است که فقط به بیان و نگارش یاد و خاطره افراد آن هم بعد از نبود شان بسنده نکنید و تا زمانی که انسان های موفقی چون « لبخنده »  هستند از آنها یاد کنید و از آنها سراغ بگیرید و بررسی کنید که چرا بیکار و یا کمرنگ شده‌اند. به طور کل از احوالات شان با خبر شوید وگرنه این که بعد از فوتشان بخواهید مطلبی بنویسید نه تنها به کار کسی نمی آید بلکه دردی هم از بازماندگانش دوا نخواهد کرد. درهر حال "لبخنده "شخصیت کاربلدی بود که تکراری ندارد.

قاسمی: به شما اهالی رسانه نصیحتی می‌کنم که فقط به بیان و نگارش یاد و خاطره افراد بسنده نکنید / زنجانپور: «لبخنده» بهترین رفیقم بود

"اکبر زنجانپور" بازیگر پیشکسوتی که در سال ۱۳۹۰ با بازی در سریال "رازهای یک خانه" با زنده یاد "حمید لبخنده "همکاری داشته گفت :"لبخنده "بهترین رفیقم بود، نمی‌دانم در فقدانش چه کنم و چه بگویم ؛مگر ما بازیگران با دیگر مردم جامعه فرق داریم که از ما انتظار می‌رود همیشه و در همه حال ، اوضاع روحیمان یکسان باشد ؟باور کنید همه ما انسان هستیم ،عاطفه داریم، روحیه داریم ،احساس داریم .به هر حال چیز زیادی نمی توانم بگویم ،چون اصلا حال روحی و جسمیم خوب نیست .تنها اینکه "لبخنده " لبخنده بهترین رفیقی بود که با رفتنش مرا به چنین اوضاع روحی رساند.

شهروز ابراهیمی : همکاری با مرحوم لبخنده ، شانس بزرگی در عرصه بازیگری ام بود

"شهروز ابراهیمی" بازیگری که در آثاری چون "رازهای یک خانه "، "کارآگاهان" ، "پیدا و پنهان" و "ساعت بدون عقربه" مقابل دوربین مرحوم "لبخنده" قرار گرفته بیان کرد: زنده یاد "حمید لبخنده "از شریف‌ترین انسان‌هایی بودند که کار در کنار ایشان بسیار لذت بخش بود و ساختار شخصیت ایشان همیشه سرشار از آرامش بود، به گونه‌ای که این آرامش را در حین کار به بازیگران هم انتقال می دادند و زمینه اطمینان و اعتماد به نفس را برای همه کسانی که در کنارشان حضور داشتند فراهم می کردند.

قاسمی: به شما اهالی رسانه نصیحتی می‌کنم که فقط به بیان و نگارش یاد و خاطره افراد بسنده نکنید / زنجانپور: «لبخنده» بهترین رفیقم بود

وی افزود :از ایشان خاطره فراموش نشدنی دارم که برایتان بازگو می کنم و آن این است که روزی به ایشان گفتم آقای "لبخنده" با این رفتار و منشتان ما را لوس می کنید اما زنده یاد "لبخنده" در جواب گفت شما بازیگران افرادی هستید که من به واسطه شما تفکراتم را در وهله اول به خودتان سپس به مخاطب انتقال می‌دهم، پس اگر در این میان آرامش ، اطمینان و اعتماد به نفس مبادله شود قطعا موفق خواهیم شد.

"ابراهیمی" اظهار داشت :بازی در کارهای این کارگردان برایم شانس بزرگی در عرصه بازیگری بود چرا که به واسطه تماشای سریال در "پناه تو" عاشق بازیگری شدم و با کارگردان همین کار یعنی مرحوم "لبخنده" وارد دنیای بازیگری گشتم.
"ابراهیمی" ادامه داد: همکاری با مرحوم "لبخنده" کلاس درسی بود که سبب شد به واسطه شاگردی او آموزه‌های بسیاری از عرصه بازیگری را بیاموزم . به هر حال نبودنشان برای سینما و تلویزیون یک فقدان بزرگ است و اینکه هیچ گاه نتوانستیم قدر او را بدانیم و معتقدم برای همین کوتاهی ها روزی حسرت خواهیم خورد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار