سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۷ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

میدیا فرج نژاد می گوید ما دو نوع موسیقی تجاری و دلی داریم که تکلیف موسیقی های تجاری معلوم است و مخاطبان این نوع موسیقی فقط به دنبال سرگرمی هستند. کسانیکه در این حوزه فعالیت می کنند و یا به کنسرت ها می روند حتی دغدغه بیماری کرونا را ندارند و فقط به دنبال هیجان هستند.
میدیا فرج نژاد نوازنده و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: هم اکنون در حال کار روی پروژه «تار و تاریخ» هستم که این پروژه ارتباط مستقیمی با میراث فرهنگی و بناهای تاریخی دارد. این پروژه شامل ۷۰ اثر موسیقایی و ۳۵۰ دقیقه ویدیو است.

میدیا فرج نژاد با «تار و تاریخ» می آید/ مخاطبان موسیقی تجاری فقط به دنبال تفریح و سرگرمی هستند
این نوازنده در ادامه بیان کرد: من علاقه خاصی به تاریخ دارم و معتقدم رابطه عمیقی بین مکان‌های تاریخی با موسیقی وجود دارد و این ارتباط بین بناهای تاریخی در هر منطقه با موسیقی همان منطقه بسیار عمیق‌تر است. شروع این پروژه از اصفهان بود و این پروژه تا کنون به شهرهای اصفهان، یزد و نیشابور سفر کرده است. این پروژه همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و به شهرها و استان‌های دیگر کشورمان هم سفر خواهد کرد. در «تار و تاریخ» ابتدا بنای مورد نظر انتخاب می‌شود. سپس قطعه‌ای براساسِ حال و هوای آن بنا و لوکیشن ساخته و ضبط می‌شود و در ادامه تیمِ نوازندگان برای ضبطِ موزیک ویدیو به شهر مورد نظر سفر می‌کنند.
این آهنگساز در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا مخاطبان بعد از دو سال دوری از کنسرت ها می توانند با موسیقی و فضای کنسرت ها ارتباط برقرار کنند، تاکید کرد: واقعیت این است که ما دو نوع موسیقی تجاری و دلی داریم که تکلیف موسیقی های تجاری معلوم است و مخاطبان این نوع موسیقی فقط به دنبال سرگرمی هستند. کسانیکه در این حوزه فعالیت می کنند و یا به کنسرت ها می روند حتی دغدغه بیماری کرونا را ندارند و فقط به دنبال هیجان هستند.
این هنرمند عنوان کرد: موسیقی جدی موضوعی کاملا متفاوت دارد زیرا هنرمندان این حوزه به دنبال ارائه موسیقی درست هستند و فقط به فکر برگزاری کنسرت نیستند. بسیاری از کسانیکه موسیقی تجاری ارائه می دهند دو سال با یک رپرتوار مشخص به صحنه می روند ولی در موسیقی جدی هنرمند به دنبال این است که مردم را با موسیقی خوب آشنا کنند.
وی در پایان گفت: باید بپذیریم که مسئولین اصلا به فکر موسیقی جدی نیستند و هنرمندان موسیقی به تنهایی این وظیفه را به دوش می کشند البته که این افراد هر دو سال یک بار عوض می شوند ولی هنرمندان ثابت و ماندگار هستند.


گفتگو از غزاله سعادتی

برچسب ها: میدیا فرج نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار