پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۰
بهنام شرفی بازیگر سریال «جریان» در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مینا قنبری : بهنام شرفی بازیگری که در عرصه تئاتر بسیار خوش درخشیده و سریال‌هایی همچون «کامیون» و «بچه مهندس ۴» را در کارنامه هنری خود دارد. او نخستین بار در سال ۱۳۸۸ با فیلم سینمایی «بالش نرم» به کارگردانی پوریا حسینی وارد عرصه تصویر شد و با سریال «سال‌های دور از خانه» به کارگردانی مجید صالحی به شهرت رسید. در ادامه گفتگو «دیباچه» با بهنام شرفی را می‌خوانید.

آقای شرفی این روز‌ها مشغول چه فعالیت‌هایی هستید؟

این روز‌ها مشغول بازی در نمایش «شترمرغ» به نویسندگی و کارگردانی محمد لهراسبی هستم که در تماشاخانه شهرزاد اجرا می‌شود، نمایشی که سه ماه آن را تمرین کردیم و حال افتخار بازی در کنار مهلقا باقری، افشین حسنلو ومهران امامبخش را دارم. همزمان بازپخش سریال «بچه مهندس ۴» را که در آن بازی کردم از شبکه آی فیلم می‌بینیم، همینطور مشغول ضبط سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی هستم که از سال گذشته ضبط آن را آغاز و تا سال آینده ادامه خواهد داشت. فکر می‌کنم بهمن یا اسفند ماه در یکی از پلتفرم‌ها نمایش آن آغاز شود.

کار در کنار حسن فتحی تجربه بسیار دلچسبی است

چطور شد که بازی در نمایش «شترمرغ» را قبول کردید؟

امسال قصد همکاری در تئاتر را نداشتم، زیرا می‌خواستم بیشتر زمان خود را به کار‌های تصویری اختصاص دهم کما اینکه در این سال‌ها خود را غرق تئاتر کرده بودم. روزی که نمایشنامه «شترمرغ» را برای من فرستادند و در جلسه‌ای که برگزار شد، قصد نپذیرفتن کار را داشتم، اما در همان جلسه قرارداد کار را امضا کردم. همدلی خوب گروه نمایش من را جذب کار کرد. درواقع صداقت موجود در گروه فضا را دوست داشتنی کرده است. از فردای همان روز مشغول تمرین‌ها شدیم و در این شب‌ها استقبال بسیار خوبی از نمایش شده و زمانی که تماشاگران را می‌بینم انرژی بسیار خوبی دریافت می‌کنم.

از پروژه «جیران» و نقش خود در این سریال برای ما بگویید

من در سریال «جیران» نقش پسر صدراعظم نوری، میرزا کاظم را بازی می‌کنم که بعد‌ها به نظام الملک مملکت تبدیل می‌شود، « صدراعظم نوری » کسی بود که جایگزین امیرکبیر شد. این نقش برای من چالش بسیار جذابی بود به این جهت که برای هر بازیگری تجربه دلچسبی است که در کنار حسن فتحی بزرگ که به خوبی کارگردانی، فیلمسازی و فیلمنامه نویسی را می‌شناسد، همکاری کند و ما در کنار او مُدام در حال یادگیری هستیم. برای تک تک بازیگران تجربه بسیار جذابی است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. آقای فتحی چند تئاتر از من دیدند و سپس  با من تماس گرفتند تا در این پروژه همکاری کنم.

شما سریال «کامیون» و «بچه مهندس» را در کارنامه تصویری خود دارید. ترجیح شما کار در تئاتر است یا تلویزیون؟

من به عنوان یک بازیگر نمی‌توانم تفکیکی بین تئاتر، تلویزیون و سینما قائل شوم، زیرا نقش خوب و نقشی که مرا به چالش بکشد، دوست دارم آن را ایفا کنم . قطعا مدیوم ها متفاوت و هر کدام مخاطب‌های خاص خود را دارند و نوع بازی و زمانی که برای آن نقش اختصاص می‌دهی، در هر کدام متفاوت است. اما هر سه مدیوم برای من جذاب است و می‌خواهم در هر کدام بهترین‌ها را تجربه کنم.

سال گذشته در فیلم سینمایی «پسر انسان» به نویسندگی و کارگردانی سپیده میرحسینی به ایفای نقش پرداختم و این فیلم برای فستیوال‌های مختلف فرستاده شده و بعد از آن قرار است در ایران اکران شود. نقش اصلی این فیلم را ایفا و برای نقش خود در این فیلم سینمایی تلاش بسیاری کردم و در کنار بازیگرانی همچون لیلا زارع، مجید پوتکی و چند نفر از دوستان به ایفای نقش پرداختم؛ بنابراین هر سه مدیم تئاتر، تلویزیون و سینما برای من تجربه‌های جذابی هستند و فقط نقشی که آن را بازی می‌کنم فضای هر کدام را برای من متفاوت می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳