جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۵۳
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۴ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

«ادموند اختر»، بازیکن اسبق تیم‌ ملی و باشگاه استقلال با اشاره به لیگ برتر فوتبال ایران و مشکلات آن افزود: لیگ قوی ما همراه با لژیونر های خوب باعث صعود به جام جهانی شده است.

گروه ورزش دیباچه - مجتبی بیگلری: لیگ برتر ایران در حالی به ایستگاه سیزدهم رسیده‌ است که استقلال با فاصله سه‌ امتیازی از رقیب دیرینه و سنتی خود در رتبه اول جدول رده بندی دیده می شود. شرایط جدول به گونه‌ ای است که لیگ برتر بیست یکم را می‌ توان لیگی قوی و پر از پدیده های نو ظهور فوتبالی جهت لژیونر شدن به اروپا نام گذاری کرد. در عین حال تعدد مدعیان قهرمانی این فصل، جذابیت لیگ برتر را دو چندان کرده است. این در حالی است که استقلال با ثبات مدیریت ،بعد از سال‌ ها، خود را نزدیک‌ تر  از همیشه به جام قهرمانی می‌ بیند.

 «ادموند اختر» بازیکن اسبق استقلال طی گفتگو با پایگاه خبری دیباچه با اشاره به اتفاقات روز فوتبال ایران  و لیگ بیست و یکم بیان داشت: لیگ امسال فوتبال کشورمان لیگ قوی، پویا و پر از مدعی است. از آن لیگ‌ هایی است که از ابتدای شروع آن چند تیم مدعی و در کورس قهرمانی اند. توقف تیم‌ های بزرگ، مقابل تیم‌ های به نسبت کم‌ توان، نشان از قدرت لیگ امسال دارد که تاثیر خود را روی تیم ملی نیز گذاشته‌ است و با تاثیر گذاری دیگر ملی‌ پوشانِ لژیونر، مدعی اول صعود به جام‌جهانی قطر هستیم.

مهاجم اسبق استقلال در مورد شرایط این تیم تا هفته دوازدهم افزود: استقلال تا هفته دوازدهم، شرایط بسیار خوبی دارد. بعضی‌ ها از زیبا بازی نکردن و امتیاز گرفتن انتقاد می‌ کنند. زیبا بازی کردن و امتیاز گرفتن بسیار سخت است. شاید استقلال در چند بازی‌ زیبا بازی نکرده است، اما مهم آن ۳ امتیاز است.

مشکل نقل و انتقالات فوتبال ما ریشه‌ای است / با ۴۵ میلیارد تومان بدهی «استراماچونی و ملیچ»  استقلال می‌ توانست کمپ حجازی را برنابئو کند!

وی ادامه داد: استقلال به‌ حق در صدر جدول است. امیدوارم در ادامه رقابت‌ ها در کنار زیبا بازی کردن، امتیاز لازم را نیز بگیرد. موضوع کم گل خوردن در تمام دنیا اثبات‌ شده است. تیمی که کم گل می‌ خورد به جام قهرمانی نزدیک‌ تر است.

« اختر » در مورد انتقاد بعضی پیشکسوتان باشگاه استقلال از نحوه بازی این تیم اشاره کرد: حق طبیعی هر پیشکسوتی است که بتواند اظهار نظر کند. اما فرهاد مجیدی نباید عکس‌ العمل نشان بدهد. در حال حاضر هم تیم بهترین نتایج را گرفته‌ و هم با رقبای مستقیم خود، یا نباخته و یا برنده شده‌ است، فاکتور دوم قهرمانی بعد از کم گل خوردن را هم کسب کرده‌ است. پس نباید زیاد ایراد گرفت. کادر فنی هم باید تمرکزشان را روی کار خودشان بگذارند.  انتظار من این است استقلال زیبا بازی نکند اما برنده شود.

وی همچنین در مورد «فرهاد مجیدی» نیز تصریح کرد: فکر می‌ کنم فرهاد بسیار باهوش است. علاوه‌ بر این، او محبوب و از پیشکسوتان باشگاه پر هواداری مثل استقلال است. اما به‌ عنوان برادر و هم‌ بازی قدیمی به او توصیه می کنم، کمی حواسش به اطرافیانش باشد، بعضی اوقات خط اشتباهی به او می‌ دهند. این موضوع به نفع خودش و استقلال خواهد بود.

این بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران ، در مورد بازی استقلال با آلومینیوم در هفته سیزدهم تاکید کرد: لیگ امسال تیم‌ های قوی را معرفی کرده‌ است. رسول خطیبی هم مربی کار بلدی نشان داده که هر کجا رفته به خوبی کار کرده‌ است. آلومینیوم هم تیم بسیار خوبی بوده و جزو مدعیان امسال لیگ ما است. این بازی هم از آن بازی‌ های شش‌ امتیازی است که اگر استقلال برنده شود به‌ احتمال ۹۰ درصد قهرمان نیم‌ فصل لیگ خواهد بود.

پیشکسوت ارمنی‌ تبار فوتبال ایران در مورد مدیریت سردار «مصطفی آجرلو» تصریح کرد: سردار جزو معدود مدیران فوتبالی و توانایی مملکت است که هر کجا بوده موفق عمل کرده است. امسال هم هر آنچه کادر فنی از مدیریت خواسته فراهم شده‌ است. که مهم‌ ترین فاکتور برای بازیکنان استقلال و پرسپولیس دریافتی آنان است که امسال بازیکنان هیچ مشکلی در موضوع دریافتی نداشته‌ اند.

بازیکن سابق تیم‌ های آرارات استقلال و پاس تهران در مورد نبود زیر ساخت مناسب و سخت‌ افزار قوی در فوتبال ایران بیان داشت: در ایران مشکلات عجیب‌ و غریب است، استقلال تیمی است که باشگاه ندارد و باشگاهی مثل آرارات همه‌ چیز دارد و تیم ندارد. اگر می‌ خواهیم در آسیا آقایی کنیم، یکی از عوامل آن داشتن امکانات سخت‌ افزاری و زیر ساختی است  که هر روز یک جا تمرین نکنیم. بازیکن باید برنامه ساعتی تا سالیانه خودش را بداند، مکان تمرین و غیره را بداند، آن وقت باید انتظار قهرمانی آسیا داشت.

وی در ادامه افزود: امیدوارم سردار آجرلو که مدیر توانمندی است، زیر ساخت‌ های استقلال را بسازد، تا بازیکنان و کادر فنی آرامش داشته باشند. البته مدیر باید چند سال در یک باشگاه فعالیت کند تا بتواند مشکل زیر ساخت را حل کند. مدیری که عمر کاریش شش‌ ماه است، نمی‌ تواند چنین کاری کند، چون اولویت‌ ها را بر بدهی‌ های مدیران قبلی قرار داده است.

ادموند اختر عنوان کرد: استقلال الان استرس بدهی به ملیچ و استراماچونی را دارد. اگر این بدهی نبود که چیزی در حدود ۴۵ میلیارد تومان می‌ شود، استقلال می‌ توانست کمپ حجازی را برنابئو کند(با خنده)؛ استقلال الان اتوبوس اختصاصی ندارد با این پول چند اتوبوس می‌ شد برای این باشگاه خرید اما باید بدهی اش را بپردازد.

مهاجم اسبق تیم‌ ملی فوتبال ایران در مورد بیانیه ها و شکایت‌ های تیم‌ ها برای کسر امتیاز از یکدیگر تاکید کرد: خنده‌ دار است که برای ۳ امتیاز چنین کار هایی می‌ کنند، بیانیه می‌ دهند و شکایت می‌ کنند. از طرفی معتقدم باید در قانون بازیکن خارجی کمی تجدید نظر شود، چرا که شاید بازیکن ۲۰ هزار دلاری از بازیکن ۳۰۰ هزار دلاری موفق‌ تر باشد و نمونه آن را در فوتبال‌مان بسیار دیده‌ ایم. ۹۰ درصد خارجی‌ های فوتبال ایران فقط در کشور ما شناخته می‌ شوند، در لیگ ما می توانند ستاره شوند. اما در کشور خودشان یا کشور های دیگر نمی‌ توانند خوب بازی کنند. نمونه بارز آن کی روش استنلی است، از وقتی از ایران رفته بیکار بوده و باز می‌ خواهد به فوتبال ایران برگردد.

اصلی ترین دلیل بی‌ کیفیت بودن بازیکنان خارجی لیگ ایران، نبود کمیته فنی در باشگاه‌ ها و تایید نشدن توسط پیشکسوت‌ های فوتبال است.

وی با اشاره به حضور بازیکنان خارجی با در لیگ ایران  با مشکلات خاص تاکید کرد: بازیکنان خارجی از طریق ایجنتی که چیزی از فوتبال نمی‌ داند و نمی‌ فهمد وارد فوتبال ایران می‌ شوند. که این برای فوتبال ما نقطه ضعف بزرگی است.  بنده بازیکنی مثل «هارویان» را وارد فوتبال ایران کردم. که یک‌ سال فیکس در پدیده مشهد بازی کرد. اما بدلیل نبود پرداخت مناسب و به موقع فسخ کرد و جدا شد. حالا در کادیز اسپانیا مقابل رئال و بارسا بازی می‌ کند. پس تفاوت است بین کسی که فوتبال و بازیکن فوتبال را می‌ شناسد با یک ایجنتی که از فوتبال چیزی نمی‌ داند و برای پول وارد این حرفه شده‌ است. اما چون همکاری با امثال من برای بعضی باشگاه‌ ها سود مالی ندارد، همکاری نمی‌ کنند. مشکل نقل‌ و انتقالات ما خیلی ریشه‌ ای است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲