پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۵ - ۰۵ دی ۱۴۰۰
سینما و ورزش در کنار هم | در دیدار رئیس سازمان سینمایی و معاون وزارت ورزش و جوانان مطرح شد

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در دفتر رئیس سازمان سنمایی با محمد خزاعی دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار طرفین پیرامون تعاملات و همکاری‌های متقابل دو وزارتخانه به گفتگو نشستند.
به گزارش  دیباچه به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی در این دیدار ضمن استقبال از همکاری با حوزه ورزش و جوانان عنوان کرد: سینما و ورزش دو عرصه جذاب، جریان ساز و مهم به شمار می‌آیند و هر دو حوزه دارای ظرفیت مخاطب پذیری گسترده و قدرت مواجهه فراگیر با طیف‌های مختلف اجتماعی هستند.
وی ادامه داد: قطعا، زمینه‌های مشترک زیادی برای همکاری این دو حوزه وجود دارد و تعامل دو سویه می‌تواند اثرات و کارکردهای مناسب و مطلوبی به همراه داشته باشد.

موضوع جوانمردی از موضوعات مغفول جامعه است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های مشترک دو وزارتخانه در حوزه‌های مطالعاتی، تولیدی و برپایی همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و سینمایی خاطرنشان ساخت: برگزاری جشنواره‌ها و اجرای طرح‌های فرهنگی و سینمایی اگر با هدفمندی و پشتوانه‌های مطالعاتی و تولیدی باشند قطعاً می‌توانند در رشد فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگی کشور کمک کنند ولی اگر فاقد استراتژی و برنامه باشند ممکن است در مقطعی با سر و صدا و پرهیاهو برگزار شوند ولی تداوم پیدا نمی‌کنند و خیلی زود فراموش می‌شوند.
وی اضافه کرد: موضوعی را که اشاره کردید نشان می‌دهد با نگاهی برنامه محور و با مطالعه و نیازسنجی به آن رسیدید و قطعاً هر حرکتی که از پیوست فرهنگی برخوردار باشد جای دفاع و حمایت دارد.
به گفته وی، موضوع جوانمردی از موضوعات مغفول جامعه است، هر چند که مردم ما به دلیل پشتوانه‌های دینی و اخلاقی و الگوگیری از مکتب تشیع با الگوهای ماندگار این فرهنگ آشنا هستند ولی گاه به دلیل مشغله‌ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی از برخی مفاهیم غافل می‌شوند. به طور قطع، فعالیت‌های مشترک ورزشی و سینمایی با توجه به برجسته سازی عنصر پهلوانی و جوانمردی در این راستا مهم است.
خزاعی با بیان اینکه سازمان سینمایی در چند سطح می‌تواند به وزارت ورزش کمک کند، اظهار داشت: نخست اینکه وزارت ورزش و جوانان پیش از برگزاری جشنواره لازم است شرایط و زمینه‌های مورد نیاز را برای تولید آثار موضوعی فراهم کند. در این زمینه مراکز سازمان سینمایی کشور، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و بنیاد فارابی در زمینه تولید فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن و آثار سینمایی آماده هر گونه همکاری و مشارکت هستند. مضافا اینکه لازم است ظرفیت و زمینه برای تولید متون و فیلمنامه‌های مرتبط با این مفاهیم فراهم شود.
وی ادامه داد: همچنین، وزارت ورزش و جوانان می‌تواند با تعامل و حضور در سایر جشنواره‌های سینمایی و پیش‌بینی بسته‌های تشویقی، سلیقه و جهت نگاه هنرمندان و سینماگران را به سمت اولویت‌های موضوعی خودش نزدیک کند.
سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این دیدار عنوان کرد: حوزه ورزش در فرهنگ عمومی ما حوزه بسیار موثری است. کمتر عنصری داریم در جامعه که تا این حد قدرت ایجاد حرکت جمعی و توده‌ای را داشته باشد. از این رو، قصدمان این است که از ظرفیت ورزش و سینما توامان برای اثرگذاری بر فرهنگ عمومی استفاده کنیم و در این رابطه معیارهای ما خیلی مرتبط با مدنیت و زندگی اجتماعی است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش و هنر و سینما دو حوزه مهم به شمار می‌آیند که به شدت در جهت دهی فرهنگ عمومی جریان ساز هستند.
وی افزود: برنامه ریزی کردیم تا از ظرفیت سینما برای بسط آیین فتوت و جوانمردی استفاده کنیم. قطعاً در این راه جهت گیری‌ها، سیاست‌ها و ظرفیت‌های سازمان سینمایی می‌تواند به ما کمک کند تا این کار را مؤثرتر و بهتر برگزار کنیم.
گفتنی است در این دیدار، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدرضا زمردیان و مجید توکلی کارگردان سینما حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲