جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۱ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

گروه ورزش دیباچه - افسانه صدیقی :  تیم والیبال ذوب‌آهن اصفهان با شکست سایپا در هفته پایانی دور رفت لیگ برتر زنان، عنوان قهرمانی نیم فصل را بدون شکست و با ۹ برد متوالی از آنِ خود کرد.شاگردان« فریبا صادقی» سرمربی ذوب‌آهن در این بازی، سه بر یک به پیروزی رسیدند تا علاوه بر کسب نهمین برد متوالی خود در لیگ برتر زنان، عنوان قهرمانی نیم فصل این رقابت‌ها را بدون شکست ، به خود اختصاص دهند . 

« فریبا صادقی » سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران و  باشگاه ذوب آهن در گفتگو با خبرنگار دیباچه درباره وضعیت لیگ والیبال بانوان ایران و تیم  والیبال بانوان باشگاه ذوب آهن توضیحاتی داد که در ادامه باهم میخوانیم:

سقف قرارداد بانوان در تیم‌های باشگاهی ایران  بین ۱۰۰ الی ۱۳۰ میلیون تومان برای یک فصل است!

_خانم صادقی شما همزمان با سرمربیگری تیم والیبال بانوان باشگاه ذوب آهن، به سرمربیگری در تیم ملی والیبال بانوان ایران هم مشغول هستید؟

تیم ملی بزرگسالان الان هیچ گونه فعالیتی ندارد و همچنان با حفظ پست سرمربیگری بزرگسالان ایران، به کار خود ادامه می دهم، ولی الان هیچ تمرینی برای ملی پوشان وجود ندارد، چون مشغول در مسابقات لیگ هستیم.

_در جدول رده بندی، والیبال بانوان تیم ذوب آهن در صدر ایستاده؛ هدف شما در این باشگاه چیست؟

 در این فصل تلاش کردیم تا تیم خوبی ببندیم و از پتانسیل بازیکنان استفاده کنیم. هر چند هر سال فلسفه بازی ذوب آهن در لیگ برتر قهرمانی نیست و به دنبال ارتقای سطح بازیکنان بومی و ایجاد نسل جدید برای پشتیبانی از تیم باشگاهی ذوب آهن هستیم.

_قول قهرمانی برای والیبال زنان ذوب آهن می دهید؟

دور رفت باشگاه ها تازه به اتمام رسیده است، دور برگشت را هم پیش رو داریم، بعد از آن هم مرحله پلی آف است و به واقع پیش بینی این قضیه خیلی سخت هست و چون چند تیمِ رده های دوم تا چهارم در جدول جایگاه خوبی دارند و جزو تیم های خوبی هستند و از بازیکنان ملی پوش خوبی بهره می برند و از طرفی هم رقابت ها خیلی نزدیک است ؛به هر حال ما میجنگیم که نتیجه را حفظ کنیم.

_مسابقات انتخابی زنان والیبالیست در چه زمانی برگزار می شود؟

بعد از تمام شدن لیگ والیبال ایران که در اواسط بهمن ماه تمام می شود، اردوی بزرگسالان شکل میگیرد که برای سال آینده آماده می گردند.

_ شاخص ترین بازیکن والیبال زنان ذوب آهن چه بازیکنی است؟

ما معمولا نمیتوانیم نام یک بازیکن را  به عنوان برترین بازیکن نام ببریم، چون تعداد 18 تا 20 نفر بازیکن در یک تیم وجود دارد و بازی گروهیست و به اصطلاح با همت چند نفر بازیکن ممکن است نتیجه حاصل شود. ولی به هر حال ما از یک پاسور خوب به نام فَرانک بابلیان بهره می بریم و از دو بازیکن قدرتی خوب به نام فرزانه زارعی و فاطمه عنایتی بهره مند هستیم، از دو لیبروی خوب به نام فرزانه مرادیان و محدثه مشتاقی استفاده می کنیم و دو بازیکن سرعتی تهمینه درگزنی و رویا شیری که تمام این عزیزان به تناسب دارند بخوبی کار می کنند و بازیکن پشت خطیمان هم  الهه پور صالح و ندا چملانیان هستند که برای حصول نتیجه عالی تیم این عزیزان کار گروهی خوبی را انجام می دهند.

_ وضعیت قرارداد و مالی بازیکنان والیبال لیگ چگونه است؟ آیا به وضعیت مالی آنان رسیدگی می کنند؟ میتوانم سوال کنم مبلغ قرارداد بازیکنان چقدر است؟

شرایط خوب است و قراردادها نسبت به سال گذشته بهتر هست و پرداخت ها به موقع انجام می شود و در ایران سقف قرارداد بانوان در تیم های باشگاهی  حول 100 الی 130 میلیون تومان برای یک فصل است! و ممکن هست سرمربی ها کمتر از این مبالغ هم دریافت کنند.

سقف قرارداد بانوان در تیم‌های باشگاهی ایران  بین ۱۰۰ الی ۱۳۰ میلیون تومان برای یک فصل است!

_آیا بازیکنان خارجی به لیگ والیبال زنان ایران می آیند؟

چون باشگاه ها بضاعت مالیشان مناسب نیست و معمولا بازیکن خوب خارجی هم جذب لیگ های اروپا و مناطق دیگر جهان می شوند و اگر بازیکن خارجی وارد لیگ ایران شود معادل بچه های خودمان بازی می کند.

_آیا از بانوان والیبالیست ایرانی لژیونر هم داشتیم؟ و حق ترانسفری هم به باشگاه ها پرداخت شده است؟

ما چند نفر لژیونر داشتیم که در کشورهای دیگر توپ میزنند که میتوان به مائده برهانی در ترکیه، سودابه باقر پور اسلوانی ، محبوبی و مهتاب رحمانی پرتغال اشاره کرد.

 ما از مبلغ قرار داد این بازیکنان اطلاعی نداریم و این افراد به علت ارتقای حرفه ورزشی خود به لیگ این کشورها پیوستند و هیچگونه حق ترانسفر به باشگاه های این بازیکنان تعلق نگرفته است.

_ متشکرم از اینکه در این مصاحبه با بنده گفتگو کردید، با آرزوی موفقیت برای شما و تیم باشگاهی ذوب آهن ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار