جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۷ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
فیلم سینمایی «گشت ۳» ساخته سعید سهیلی در هفته گذشته توانست به رتبه اول فروش در جدول اکران دست پیدا کند.  

سپیده شریعت رضوی : سینمای ایران این روز‌ها یکی از شلوغ‌ترین اکران‌ها را پس از شیوع ویروس کرونا در کشور تجربه می‌کند، چراکه در یک ماه گذشته با گسترش واکسیناسیون و فروکش کردن کرونا ۹ فیلم به چرخه اکران اضافه شدند و شنیده می‌شود به زودی قرار است سالن‌های سینما که پیش از این با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت می‌کردند، با ظرفیت ۱۰۰ درصدی میزبان علاقه‌مندان خود باشند.

البته شاید بتوان گفت که اکران پشت هم فیلم‌ها به دلیل نزدیک شدن به چهلمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر است.

همچنین بر اساس اعلام شورای صنفی نمایش فیلم‌های «جوجه‌تیغی» ساخته مستانه مهاجر و «بندر بند» اثر منیژه حکمت از تاریخ ۱۰ آذر، «بی‌همه‌چیز» ساخته محسن قرایی از تاریخ ۱۷ آذر، «زالاوا» اثر ارسلان امیری و «تی تی» اثر آیدا پناهنده از روز چهارشنبه ۲۴ آذر، «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی از تاریخ اول دی و «عاشق‌پیشه» ساخته داوود موثقی از روز چهارشنبه ۸ دی اکران شوند.

پیش از این قرار بود فیلم سینمایی «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی جمشید بهرامیان نیز از ۳ آذر اکران شود، اما این اتفاق نیفتاد و مشخص نیست چرا هنوز روی پرده سینما نرفته است. همچنین فیلم‌های «جنایت بی دقت» ساخته شهرام مکری و «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی قرار بود در هفته اول آذرماه اکران شوند، اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است.

در این گزارش قصد داریم به میزان فروش فیلم‌هایی که هم‌اکنون روی پرده سینما‌ها قرار دارند، از بیشترین به کمترین بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

«دینامیت» همچنان سرنشین گیشه

فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان که از پنج‌شنبه ۱۰ تیرماه در سینما‌های سراسر کشور اکران شده است و «خانه فیلم» آن را پخش می‌کند، همچنان صدرنشین گیشه به حساب می‌آید.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

این فیلم تاکنون با در اختیار داشتن ۴۳۷ سالن، ۶۱ هزار ۷۵۳ سانس و بیش از یک میلیون مخاطب تا این لحظه بیش از ۲۵ میلیارد تومان فروش داشته است و یکی از پُرسانس‌ترین و پُرسالن‌ترین فیلم‌های در حال اکران است.  

احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، مجید شهریاری و امید روحانی در این فیلم کمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

استقبال مخاطبان از «گشت ۳»

فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی پس از حاشیه‌های فراوان از روز چهارشنبه ۲۶ آبان در سینما‌های سراسر کشور اکران شده است.

فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در سال ۹۱ «گشت ارشاد ۲» در سال ۹۵ ساخته شد و هر ۲ اثر با استقبال خوب مخاطبان در گیشه همراه شدند و همانگونه که  پیش‌بینی می‌شد سری سوم این فیلم تا این لحظه با در اختیار داشتن ۳۷۶ سالن، ۸۳۵۲ سانس و بیش از ۴۶۱ هزار مخاطب به فروش بیش از ۱۰ میلیارد دست پیدا کرده است. احتمال اینکه «گشت ۳» صدرنشینی جدول را از «دینامیت» بگیرد، وجود دارد.
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد با معرفی علیرضا خواجه نیا و با بازی امیر جعفری گروه بازیگران «گشت ارشاد ۳» را تشکیل می‌دهند.

«گشت ۳» در نبود حمید فرخ‌نژاد تلاش کرده است با استفاده از امیر جعفری خلا موجود را پر کند همچنین با اضافه کردن بهنام بانی سعی داشته است تا  از محبوبیت این خواننده نیز برای بالا رفتن تعداد تماشاگرانش استفاده کند که به نظر می‌رسد موفق هم بوده است اگرچه برخی از منتقدان معتقدند این فیلم واقعا خوب نیست.

حواشی «قهرمان» به فروش بیشتر آن کمک کرد؟

فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی که از ۵ آبان ماه در سینما‌های سراسر کشور روی پرده رفته و پخش کننده داخلی آن «خانه فیلم» است، تاکنون حواشی زیادی را از جمله اقتباس این فیلم از یک ماجرای واقعی و حقوق معنوی ایده فیلم تجربه کرده که با واکنش هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران و کاوه رضوانی راد وکیل اصغر فرهادی، خود او و موسسه کارنامه همراه بوده است.

«قهرمان» اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و ضمن کسب «جایزه بزرگ» مورد استقبال تماشاگران و منتقدان بین المللی قرار گرفت. همچنین این اثر به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

بازیگران این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی، مریم شاه داعی، علیرضا جهاندیده، فرخ نوربخت، محمد عاقبتی، صالح کریمایی و سارینا فرهادی هستند.

«قهرمان» تا این لحظه با اختیار داشتن ۳۸۹ سالن، بیش از ۱۴ هزار سانس و ۳۴۱ هزار مخاطب توانسته است به فروش بیش از ۸ میلیارد دست پیدا کند.

رتبه چهارم بیشترین میزان فروش در اختیار «درخت گردو»

«درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان به تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی که این روز‌ها روی پرده سینما‌های کشور است، روایت‌گر داستانی واقعی در دل فاجعه بمباران شیمیایی سردشت است.

پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری بازیگران فیلم سینمایی «درخت گردو» هستند.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

این فیلم تاکنون با در اختیار داشتن ۳۱۱ سالن، ۱۵ هزار ۲۱۳ سانس و بیش از ۱۵۵ هزار مخاطب به رقم فروش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

روایت زندگی شهید ستاری در «منصور»

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی که از چهارشنبه ۱۹ آبان روانه پرده سینما‌های سراسر کشور شده است، با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملاً ایرانی در جنوب ایران و تهران ساخته شده و در آن بخش‌های ناگفته‌ای از هشت سال دفاع مقدس برای اولین بار روایت شده است.

محسن قصابیان نقش شهید ستاری را در فیلم سینمایی «منصور» ایفا می‌کند و لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سید جواد هاشمی، مهدی کوشکی و قاسم زارع دیگر بازیگران این فیلم هستند.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

«منصور» محصول سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» و تولید شده در استودیو بادبان است و فیلمیران پخش این فیلم را برعهده دارد.

این فیلم تا این لحظه با در اختیار داشتن ۲۶۶ سالن، ۳۳۹۶ سانس و بیش از ۶۵ هزار مخاطب بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«پوست» تا به این لحظه چه قدر فروش داشته است؟

فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح از ۲۱ مهر ماه در سینما‌های سراسر کشور اکران خود را آغاز کرده است.

برادران ارک که با فیلم کوتاه «حیوان» جوایز جشنواره کن و جشنواره فجر را در کارنامه هنری شان داشتند، موفق شدند با فیلم «پوست»، هفت نامزدی و ۲ سیمرغ بلورین را در جشنواره فجر سی و هشتم به دست بیاورند.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

این فیلم که اثری متفاوت در سینمای ایران است تا این لحظه با در اختیار داشتن ۲۰۶ سالن، بیش از ۳ هزار سانس و ۳۳ هزار ۶۸۷ مخاطب فروشی بالغ بر ۷۳۳ میلیون داشته است.

استقبال مخاطبان از «آتابای»

«آتابای» جدید‌ترین ساخته نیکی کریمی که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ پنج رشته و فیلم برگزیده منتقدان ماهنامه فیلم شده است از ۳ آذرماه توسط موسسه پخش بهمن سبز، اکران خود را در سینما‌های سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

گروه بازیگران فیلم را هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه لقا می‌نوش، معصومه ربانی‌نیا و میرمجید حسینی تشکیل می‌دهند.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

«آتابای» با در اختیار داشتن ۱۵۲ سالن، ۸۲۵ سانس و ۲۲ هزار ۹۹۹ مخاطب تا این لحظه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است که رقم خوبی تا این لحظه محسوب می‌شود.

اکران فیلمی که سال ۹۷ ساخت شد

«آپاچی» نوشته اصغر نعیمی، کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی حسین زندباف از ۲۶ آبان درسینما‌های کشور اکران شده است.

این اثر کمدی اجتماعی است که فیلمبرداری آن در سال ۹۷ در تهران و جزیره کیش انجام شد.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

در خلاصه داستان «آپاچی» آمده است: «همیشه باید برای تاخت و تاز آپاچی‌ها چاره اندیشی کرد. مگر آنکه...!»

رضا شفیعی جم، سحر قریشی، یوسف تیموری، نعیمه نظام دوست، مریم معصومی، حمید لولایی، رضا ناجی، مهتاج نجومی، شهره لرستانی، آزاده اسماعیل خانی، علیرضا رییسی، میثم رستگاری، مینا جعفرزاده، شهین تسلیمی، عزت رمضانی فر، علیرضا حق شناس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

«آپاچی» با در اختیار داشتن ۱۶۴ سالن، ۸۸۱ سانس، ۹ هزار و ۱۴۲ مخاطب نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

گاهی تجدیدنظر در عقاید و باور‌های انسان سخت‌تر از حکم قصاص است..

فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر» به کارگردانی محمدامین کریم‌پور و نویسندگی و تهیه‌کنندگی رضا کریمی از چهارشنبه ۲۶ آبان روی پرده سینما‌های سراسر کشور رفته است.

ژاله صامتی، همایون ارشادی، فرید سجادی حسینی، گیتی قاسمی، زیبا کرمعلی، شاهرخ فروتنیان و احسان امانی با حضور آرش عدل‌پرور و با معرفی مجید یلان، بازیگران این فیلم هستند.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

در خلاصه داستان این فیلم  آمده است: «حکم تجدید نظر همیشه برای دادگاه نیست گاهی پذیرش واقعیت و تجدیدنظر در عقاید و باور‌های انسان سخت‌تر از حکم قصاص است...»

پخش «حکم تجدید نظر» بر عهده موسسه رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی است.

این فیلم سینمایی تاکنون با در اختیار داشتن ۸۸ سالن، ۴۹۷ سانس و ۷۱۵۳ مخاطب به فروش بیش از ۱۸۰ میلیون تومان دست پیدا کند.

اکران فیلمی ویژه کودکان و نوجوانان در سینما‌ها

«شهر گربه‌ها» ویژه کودک و نوجوان به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی از سوم آذرماه روانه پرده سینما‌های سراسر کشور شده است.

نیوشا ضیغمی، علیرضا خمسه، فرهاد آییش، یوسف تیموری، امین زندگانی، امیر غفارمنش، میر طاهر مظلومی، الیکا عبدالرزاقی، مریم سعادت، داریوش موفق، رضا بنفشه خواه، محمد هادی عطایی، سعید بحرالعلومی، ایرج طایفه، علی شایانفر، فرزانه زهره‌وند، ساناز نادری، داریوش پیرو و دونالد ترامپ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان «شهر گربه‌ها» آمده است: گربه‌های گربستان به طمع رسیدن به آرزو‌های خود قصد دارند با شرکت در مسابقه‌ای که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه هاست، شرکت و به شهر گربه‌ها عزیمت کنند، غافل از اینکه حاکم به کمک تحقیقات و کشفیات گرفسور تصمیم دارد عمر آن‌ها را گرفته و به خودش اضافه کند حاکم شهر گربه‌ها با این کار بیشتر از همه گربه‌ها عمر خواهد کرد، اما شنگول و گربه‌های دیگر با نقشه‌ای به کمک گرفسور که تحت فشار‌های حاکم خسته شده است، می‌آیند تا…
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

پخش فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» برعهده موسسه سینمایی راه عرفان به مدیریت محسن مسافرچی است.

انتشار تیزر فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی در روز‌های گذشته اعتراض‌ها و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است که برخی با ثبت امضا در «فارس من» خواستار لغو نمایش فیلم هستند.

سیدجواد هاشمی در گفتگو با خبرنگار فارس در واکنش به این اعتراض‌ها اظهار داشت: به احترام معترضان به این فیلم، تعدادی از پلان‌هایی را که در تیزر استفاده شده است، حذف می‌کنم و فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست. بعد از اصلاح برخی پلان‌ها و انجام مراحل فنی، نسخه جدید فیلم در اختیار سالن‌های سینما قرار خواهد گرفت.

سید جواد هاشمی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها با انتقادی تند از مدیران تلویزیون در تصمیم‌گیری‌های دوگانه برای پخش تیزر گفته بود: «با توجه به بدهی زیادی که دارم چاره‌ای جز اکران فیلم «شهر گربه‌ها» نبود و اگر این فیلم نفروشد احتمالا باید در زندان همه را ملاقات کنم.»

این فیلم تاکنون با در اختیار داشتن ۱۴۵ سالن، ۶۹۰ سانس و ۷۹۷۷ مخاطب نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

روایت تغییر یک شبه طبقه اجتماعی از راه قمار در «تومان»

فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه‌کنندگی سعید سعدی از چهارشنبه ۱۲ آبان نمایش خود را در سینما‌ها آغاز کرد.

داستان این فیلم درباره دو دوست است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کنند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهند.

«تومان» در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری برای مرتضی نجفی، کاندیدای بهترین کارگردانی، بازیگر مرد، بازیگر مکمل مرد، صدابردای و صداگذاری شده است.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، ایمان صیاد برهانی، سجاد بابایی، حامد نجابت و پردیس احمدیه در «تومان» ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم سینمایی تاکنون با در اختیار داشتن ۵۶ سالن و ۵۷۵ سانس و بیش از ۴ هزار ۵۰۰ مخاطب بیش از ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

پاسداشت نهاد خانواده و توجه به فرزندآوری در «رُمانتیسم عماد و طوبا»

«رُمانتیسمِ عماد و طوبا» به نویسندگی و کارگردانی کاوه صباغ زاده که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نامزد کسب دو سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن پیام آزادی و بهترین بازیگر نقش اول زن الناز حبیبی شد، از سوم آذرماه اکران شده است.

بازیگران این فیلم عبارتند از الناز حبیبی، حسام محمودی، علی انصاریان، مرتضی علی عباس میرزایی، سانیا رمضانی، سام، ولی پور.

«رُمانتیسم عماد و طوبا» بعد از «ایتالیا ایتالیا» دومین فیلم کاوه صباغ زاده اقتباسی آزاد از کتابی اثر آلن دوباتین محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و موسسه نیمروز فیلم است.
 
«دینامیت» همچنان صدرنشین گیشه / «گشت ۳» رتبه اول فروش هفته را کسب کرد/ فیلم‌های در راه اکران کدامند؟

این فیلم سینمایی از آثار خانواده محور سال‌های اخیر است که در آن پاسداشت نهاد خانواده و فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است.

«رمانتیسم عماد و طوبا» با در اختیار داشتن ۴۷ سانس، ۱۶۲ سالن و نزدیک به ۱۵۰۰ مخاطب تا این لحظه تنها ۴۰ میلیون تومان فروش داشته است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار