پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۶ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، از روزی که عادل فردوسی پور مورد بی مهری مدیران وقت تلویزیون و مدیر فعلی شبکه سه قرار گرفت و به آن شکل بسیار زشت و توهین آمیز ،برنامه نود با اجرا و تهیه کنندگی اورا تعطیل کردند ، طیف های مختلف مردم از هنرمند و ورزشکار گرفته تا روحانی و غیر روحانی درخواست کردند که  شرایط حضور مجدد  عادل فردوسی پور را در برنامه نود فراهم کنند ، موضوعی که هرگز به آن توجهی نشد که نشد. 

فوتبال ایران بدون شک مدیون عادل فردوسی پور است ، این یک ادعا نیست به واقع بسیاری از مربیان ، بازیکنان و کارشناسان فوتبال به آن اذعان کرده اند ، از زمانی که عادل را کنار گذاشتند ، دیگر برنامه ای نبود که بتواند به دنبال مطالبه به حق اهالی فوتبال باشدو فضا برای باندبازی و هرگونه تصمیمات غیر فوتبالی باز شد  تا به راحتی بتوانند به این فوتبال نجیب ضربه بزنند. 

آقای «جبلی» الوعده وفا؛ وقتش نرسیده زیر میز «فوتبال برتر» بزنید؟ | وقتی بخشنامه اخیر رئیس رسانه ملی هم ارزشی برای « فروغی » ندارد!

پیمان جبلی که رئیس سازمان صدا و سیما شد ، حرفهایی زد که امید را در دل هواداران برنامه نود ایجاد کرد ؛ اما از آن زمان که جبلی سخن گفت تا این لحظه فقط یک ادعا بود و بس. او حتی اخیرا باز هم حرفهای گذشته خود را تکرار کرد و به گونه ای گفت که عادل فردوسی پور مشکلی برای حضور در شبکه سه  و اجرای برنامه نود را ندارد ؛

انتقادها به طرز اجرا و ماهیت برنامه محمدحسین میثاقی به اندازه کافی انقدر زیاد بوده که اخیرا هم در آماری که مرکز تحقیقات  صدا و سیما  اعلام کرد نشان از کاهش چشمگیر مخاطبان این برنامه ورزشی دارد  و در رتبه های آخر بازدید مخاطب قرار دارد . 

او شب گذشته نیز آیتمی را در ارتباط با حضور هواداران باشگاه استقلال در ورزشگاه آزادی پخش کرد که با انتقاد شدید کاربران فضای مجازی ، باشگاه استقلال و حتی وزیر سابق ارتباطات که خود یک پرسپولیسی است ، رو به رو شد. 

قطعا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و آن نحوه سیگار کشیدن و دست به دست شدن سیگار به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست اما آنچه مورد انتقاد قرار گرفته نسبت به انتشار تصاویر با نماهای بسته و آن هم به مدت طولانی بود که چاشنی آن هم یک موسیقی دلهره آور شد که گویی این چند جوان مرتکب جنایتی شده اند و جالب آنکه ناظر پخش هم بدون توجه به عواقب پخش این برنامه ، اجازه انتشار آن را داده است و باید در این زمینه مدیران سازمان صدا و سیما، مدیر پخش و مدیر شبکه سه پاسخگوی این باشند که با چه اجازه و مبنایی ، این برنامه پخش شده و آیا برابر قانون ، صدا و سیما اجازه انتشار چهره این جوانان را داشت یا خیر؟

آقای «جبلی» الوعده وفا؛ وقتش نرسیده زیر میز «فوتبال برتر» بزنید؟ | وقتی بخشنامه اخیر رئیس رسانه ملی هم ارزشی برای « فروغی » ندارد!

کاملا پرواضح بود که باشگاه استقلال سکوت نکند و بلافاصله امروز بیانیه ای تند خطاب به صدا و سیما منتشر کرد. این باشگاه ،  این اتفاق را مصداق هتک حرمت و حیثیت اشخاص تلقی کرد و ضمن زشت دانستن این اتفاق معتقد است باید با شیوه دیگری با این مسئله برخورد می‌شد.

نکته جالب تر این ماجرا بخشنامه اخیر رئیس رسانه ملی بوده است ؛ 

 در بخشنامه جدید پیمان جبلی رئیس صداوسیما آمده است:

در برنامه‌های زنده و ضبطی اعم از گفت‌وگو محور، خبر و گزارش خبری، مستند، ترکیبی و نیز مطالب مکتوب، تشهیر اشخاص حقیقی به شیوه‌های مختلف اعم از نام بردن، نمایش مشخصات شامل عکس، گرافیک و نیز کنایه صریح در شرایطی که جرم قطعی توسط مراجع ذی‌صلاح رسما اعلام نشده است اکیدا ممنوع است.

لازم است مراتب به نحو شفاف و روشن به عوامل زیر مجموعه ابلاغ و دستورالعمل موکد انضباطی در اسرع وقت تهیه و در صورت تخلف، اعمال گردد.

آقای «جبلی» الوعده وفا؛ وقتش نرسیده زیر میز «فوتبال برتر» بزنید؟ | وقتی بخشنامه اخیر رئیس رسانه ملی هم ارزشی برای « فروغی » ندارد!

حال سوال اینجاست که چه طور میشود با ابلاغ این بخشنامه ، مدیر شبکه سه از دستور مافوق خود سرپیچی می کند و اقدام به انتشار  تصاویر جوانانی می کند که به قول همین بخشنامه  توسط مراجع ذی‌صلاح جرم آنها رسما اعلام نشده  وبه راحتی با حیثیت آنها بازی می شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳