سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۸۱
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۶ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰

ایده‌پرداز عروسک میراثک از ارسال نامه‌های میراثک برای دوستان این عروسک خبر داد.

نسرین خدایاری : نامه نگاری از سالیان دور تا به امروز همواره یکی از راه های ارتباط افراد با یکدیگربوده است.برخی از ما تجربه نامه نگاری را داریم و می دانیم که نامه ها حاوی پیامهای مهم و ارزشمندی است.

 سمانه آقایی ایده‌پرداز عروسک میراثک در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ديباچه از نامه‌هايي گفت که میراثک برای دوستانش می‌نویسد و با تمبر اختصاصی خودش ارسال می‌کند. او بیان کرد: مدتی است که میراثک برای بچه‌ها نامه می‌نویسد. میراثک در نامه‌هايش به نوعی میراث فرهنگی و طبیعی کشورمان را به بچه‌ها معرفی می‌کند. در حقیقت نگارش و ارسال این نامه‌ها راهی است برای جلب توجه بچه‌ها به موضوعات حوزه میراث فرهنگی و طبیعی ایران. باید به این نکته هم اشاره کنم که متن نامه‌ها شبیه به هم نیست و هر نامه متن منحصربفرد خودش را دارد. میراثک در کنار نامه‌های خودش، یک فرفره کوچک هم برای دوستان ارسال می‌کند. این فرفره همان فرفره‌ای است که در داستان‌های منتشر شده میراثک به آن اشاره شده است. در داستان‌های میراثک چنین آمده است که این عروسک عموما به دوستانش فرفره هدیه می‌دهد. او افزود: در پایین هر نامه در انتهای متن نامه، مهر مخصوص میراثک هم زده می‌شود که این یکی از ویژگی‌های خاص نامه‌های میراثک است.

_نامه‌های میراثک چگونه به دست بچه‌ها می‌رسد؟

برخی از نامه‌های میراثک به صورت رایگان در اختیار مروجان کتابخوانی قرار گرفته است و قرار است به این شکل به دست بچه‌های مناطق کم‌برخوردار برسد.

و برخی دیگر از نامه‌ها برای کسانی که برای دریافت نامه‌های مذکور عجله دارند یا دلشان می‌خواهد نامه‌ای از طرف میراثک داشته باشند ارسال می‌شوند که این مورد دوم هزینه دارد. بخشی از این هزینه بابت ارسال و تحویل زود‌هنگام نامه است و بخش دیگر با هدف تامین هزینه‌های اولیه مواد اولیه، آماده‌سازی نامه‌ها و ارسال آن برای مناطق کم‌برخوردار است.

میراثک برای دوستانش نامه می‌نویسد/چه آینده‌ای برای میراثک رقم می‌خورد

_می‌دانید که در ماه‌های اخیر درباره آینده شهرهای تاریخی چون اصفهان و شیراز هشدار داده شده است، میراثک چه کاری برای ایجاد حساسیت نسبت به آینده این شهرها در سطح جامعه انجام می‌دهد؟

من فعلا بیشتر روی آشناسازی بچه‌ها با میراث فرهنگی کشورمان تمرکز کرده‌ام و هنوز تصمیمی برای ایفای نقش میراثک در زمینه حساسیت‌زایی نسبت به آینده میراث فرهنگی نگرفته‌ام البته در برخی از داستان‌های منتشر شده میراثک به این مسئله که بچه‌ها در زمان بازدید از میراث فرهنگی نباید به میراث ملی کشورشان آسیب بزنند، اشاره کرده‌ایم. البته در نظر دارم و برنامه‌ریزی کرده‌ام که میراثک در گام‌های بعدی خودش به مباحثی چون وندالیسم و حفاری‌های غیر مجاز بپردازد. 

_ چه برنامه‌ای برای آینده میراثک دارید؟ 

اگر امکانش باشد مایلم در آینده کتابخانه و موزه سیار میراثک را راه بیاندازم. در یکی از داستان‌های میراثک چنین آمده است که میراثک سه‌چرخه خودش را تبدیل به کتابخانه‌ای سیار کرده و در شهرها و روستاها می‌چرخد و با بچه‌ها کتاب می‌خواند. شاید در آینده این رویا را به واقعیت تبدیل کردم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار