پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۸۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۴ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰

سامان صفاری بازیگر سینما و تلویزیون، این شب ها او با سریال «سرجوخه» اورا در قاب تلویزیون می بینیم. این بازیگر جوان ، هنرپیشگی  را با فیلم کوتاه آغاز کرد و در سریال «سقوط آزاد» به ایفای نقش پرداخت، سپس با فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار وارد سینما شد. صفاری با بازی در سریال «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی به شهرت زیادی دست یافت. حال به بهانه پخش سریال «سرجوخه» با او به گفت و گو نشسته ایم که در ادامه می خوانید: 

آقای صفاری چطور شد که تصمیم گرفتید نقش «کیان»را بازی کنید؟ بینندگان بیشتر شما را با نقش های مثبت دیده بودند آیا پذیرفتن نقشی که شخصیتی منفی دارد برای شما چالش برانگیز بود؟

وجه اشتراک شخصیت‌ها را یادداشت می‌کنم که تکراری نشوند | «سرجوخه» قضاوت نمی‌کند و مسیر را نشان می‌دهد

من اصولا به اینکه نقش مثبت,منفی و یا خاکستری باشد, دقت نمی کنم زیرا من به کلیت اثر و فیلمنامه نگاه می کنم و اینکه قرار است با کدام کارگردان کار کنم و این نقش چه چالشی را در بازیگری برای من به همراه دارد ؛ این ها نکاتی است که برای من مهم بوده اما می دانستم که کاراکتر «کیان» می تواند متفاوت ترین کاراکتری باشد که تاکنون بازی کردم و برای من جذاب است که ببیندگان کاراکتری متفاوت نسبت به کارهای قبلی از من می بینند که این چالشی جذاب برای من در حرفه بازیگری است.

کاراکتر هایی که بازی کردم خیلی به هم نزدیکه نبوده و ژانرهای متفاوتی داشته و شخصیت «کیان» کاراکتر بسیار سختی برای من بود که با تمرین و دورخوانی های زیاد به آن رسیدم. بازی کردن یک شخصیت، بسیار سخت است , اصولا بازی در نقش کاراکترهای منفی چند تکه کلام می گیرد و کمی هم شخصیت را به سمت جنوب شهر می برد و همین موضوع تو را به یک تیپ تبدیل می کند ولی زمانی که شخصیتی را بازی می کنی که رئیس یک مافیا و گروه شرط بندی است, این اضافه کاری  ها کنار می رود و بیشتر حرکات, طرز نگاه , راه رفتن و طرز بیان دیالوگ ها تو را محدود می کند بنابراین باید جزییات و شخصیت پردازی درست را درنظر بگیرید درنتیجه همه این ها منجر به کاراکتر « کیان» می شود و بیننده هم با آن ارتباط گرفته و آن را می پذیرد. در کل این برای من چالش جذابی بود و کاراکتر « کیان » در انتخاب من برای بازی در سریال بی تاثیر نبود.

به نظر می رسد که شما در یک سبک بازی نمی کنید و در فیلم های مختلف نقش ها و طرز بازی متفاوت دارید, این انتخاب خود شماست؟

وجه اشتراک شخصیت‌ها را یادداشت می‌کنم که تکراری نشوند | «سرجوخه» قضاوت نمی‌کند و مسیر را نشان می‌دهد

برای من چالش سخت , پیچیده و در عین حال دوست داشتنی است که سبک های مختلف را بازی کنم. به هر حال هر بازیگری دوست دارد که یک کاراکتر را تکرار نکند زیرا تجربه نشان داده که تکرار بیش از حد اتفاق خوبی برای بازیگر رقم نمی زند این مسئله حتی برای کارگردان ها و هر کدام از افرادی که در شاخه های هنری کار می کنند هم صدق می کند. من در این مسیر دوستان بسیار خوبی دارم که من را کمک و راهنمایی می کنند و خوشبختانه این تفاوت هم برای ببینده خوب بوده است؛ البته در این مسیر کارگردان های آثار هم کمک فراوانی به من کردند و حال که درباره سریال «سرجوخه» صحبت می کنیم, آقای معظمی کارگردان و آقای راشدی بازیگردان و تیم خوب سریال بسیار به من کمک کردند همینطور در «شیار 143» و هدایت خانم آبیار در کاراکتر «یونس» و اجرایی که ببیندگان آن را قبول کردند. از طرفی من وجه اشتراک شخصیت ها را یادداشت می کنم که تکراری نشوند برای نمونه پیام در سریال«خانه امن» و امیر در سریال « دلدادگان»  و همینطور  وجه اشتراک کاراکتر «کیان» در سریال «سرجوخه» و «علیرضا» در فیلم«شهربانو» را یادداشت می کنم که تکرار نشود. خوشحال هستم که مردم این نظر را دارند و به نظر من بهترین منتقدها مردم هستند . همیشه به صحبت های مخاطبان گوش می دهم و از نگاه دقیق آن ها به بازی خود لذت می برم.

«امیر» سریال «دلدادگان» بازخوردهای خوبی از مخاطبان دریافت کرد؛حال چه بازخوردهایی از سریال «سرجوخه» دریافت کردید؟ نظر مخاطبان چگونه بوده است؟

بازی کردن یک کاراکتر مثبت به مراتب سخت تر از یک کاراکتر منفی است و نباید تبدیل به شعارزدگی شود زیرا این موضوع سبب می شود بازخوردهای خوبی دریافت نکنید, « امیر» سریال «دلدادگان» تجربه بسیار خوبی در زندگی من بود و هنوز هم بسیاری از بینندگان آن سریال من را با اسم امیر صدا می زنند , این نشان می دهد که مردم آن کاراکتر را پذیرفتند. البته هدایت آقای منوچهر هادی در سریال « دلدادگان» هم بسیار تاثیرگذار بود. من در خیلی از مواقع از بازخوردهایی که از سریال «دلدادگان» دریافت می کردم , شگفت زده می شدم.

اتفاق جالبی که رخ داد این بود که سریال «دلدادگان» در شبکه آی فیلم و «سرجوخه» در شبکه 3 همزمان از تلویزیون پخش می شد و این همزمانی برای من بازخوردهایی عجیب داشت که بسیار هیجان زده و خوشحال می شدم که تعداد زیادی از ببینندگان می گفتند ما نمی توانیم قبول کنیم که تو «امیر» بودی و حالا «کیان» شدی. خوشبختانه بازخوردهای مثبتی دریافت کردم , بازخوردهایی که گرفتم بیشتر از آدم های جدید بوده , آدم هایی که تلویزیون نگاه نمی کردند. نسل جدید ،خیلی در صفحه اینستاگرام من که تنها پل ارتباط ما و بینندگان است نشان دادند که ارتباط خوبی با کاراکتر « کیان» برقرار کرده و البته مطمئن هستم که ببینندگان در قسمت های پایانی سریال هم بسیار شگفت زده خواهند شد.

تاکنون آثار محدودی به افراد کلاهبردار یا اینفلوئنسرهای فضای مجازی پرداخته شده.به نظر شما ساخت چنین فیلم هایی تا چه اندازه به آگاهی جوانان کمک می کند؟

خط اصلی سریال «سرجوخه» مربوط به آدم های مشهور ،اینفلوئنسرها یا همان شاخ های مجازی است ؛ ما مخاطب نسل جوان را به دست آوردیم, مخاطب نسل جوان هم مخاطبی است که می تواند یک خانواده را برای تماشای یک اثر دعوت کند و با هم کار را تماشا کنند, ما نباید این مخاطب را فراموش کنیم. نگاه «سرجوخه» نگاه دقیق و واقع گرایانه به این اتفاق است, قضاوت نمی کند و مسیر را نشان می دهد و به خانواده ها از معضلات فضای مجازی می گوید. بدون تردید یکی از اتفاق هایی که سبب دیده شدن سریال شده ,همین نگاه و پرداختن به این موضوع است و کارگردان سریال هم به این اتفاق مصمم بوده و با سختی زیاد این فضا را نشان داد, باید بپذیریم که بسیاری از فضا ها قابلیت نشان دادن ندارند. امیدوارم که مدیران اجازه دهند که کارهای بیشتری در این فضا ساخته شود و هرچه فیلمنامه ها به روز باشند, کارها بیننده بیشتری خواهند داشت.

وجه اشتراک شخصیت‌ها را یادداشت می‌کنم که تکراری نشوند | «سرجوخه» قضاوت نمی‌کند و مسیر را نشان می‌دهد

 سریال «سرجوخه» در زمان شیوع بیماری کرونا تصویربرداری شد و قطعا گروه سریال با سختی زیادی مواجه بودند, از سختی های آن برای ما بگویید.

بیماری کرونا جزیی از زندگی ما شده است. تشکر می کنم از کسانی که واکسن را وارد کردند و مردم واکسینه شدند, اوایل کار نگرانی زیادی داشتم زیرا افراد پیشکسوت در پروژه حضور دارند و ما حس مسئولیت عجیبی نسبت به این اتفاق داشتیم و زندگی خصوصی ما هم باید محدود به تعداد کمتری از اطرافیان می شد؛ به دلیل اینکه مسئولیت داشتیم نسبت به بی مسئولیتی دوران سیاست گذاری وارد نشدن واکسن و همین نگرانی ما را بیشتر می کرد. ما بازیگران نمی توانستیم ماسک بزنیم و در لوکیشن هایی که فضاهای شلوغ , زندان و بیمارستان و... بوده  فیلمبرداری داشتیم اما ما به عشق اینکه مردم یک سریال خوب ببینند سختی این دوران را پشت سر گذاشتیم.

لوکیشن های این سریال بسیار زیاد بود برای نمونه ما در روز، شش لوکیشن تغییر می دادیم و تنها لوکیشنی که شاید چهار یا پنج جلسه پشت هم بودیم , لوکیشن خانه «کیان» بود . فضاها و لوکیشن های متفاوت جذابیت بسیاری به کار بخشیده و بیننده را به تماشا ترغیب می کند. من از افرادی که واکسن نزدند , خواهش می کنم که واکسن بزنند و آرزوی سلامتی می کنم برای افرادی که درگیر این بیماری هستند و امیدوارم هرچه زودتر تمام کشور واکسینه و زندگی به حال عادی برگردد.

آقای صفاری در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟ آیا در کار جدیدی بازی می کنید؟

در حال حاضر خارج از ایران هستم اما چند پیشنهاد خوب دارم و به زودی وارد یک پروژه جدید می شوم, به لطف خدا و مشورت دوستان تمام کارهایی که در آن ها بودم جزو کارهای پربیننده شدند, چه در تلویزیون و چه در سینما. امیدوارم این اتفاق در پروژه جدید هم رخ دهد. اگر کاستی در سریال «سرجوخه» وجود دارد , عذرخواهی می کنم؛ ما تمام تلاش خود را کردیم و از لطف بینندگان تشکر می کنیم. ما حال خوبی داریم و خوشحال هستیم که سریال پربیننده ترین و همه این سختی ها کاملا رفع شد.

گفت و گو از : مینا قنبری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
narges zolghadr
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
4
عالی بود...ممنونم از شما
رحمان ذوالقدری ها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
4
چه مصاحبه جذابی بود ِممنون
مریم ذوالقدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
4
بسیارعالی بود ممنونم
مرتضی. .
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
0
سریال و بازیگران عالی ..ممنون بابن مصاحبه دلنشینتون.
کارن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
1
ماشالله ..پسر..کیانه..
Mahshid Moradi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
0
مصاحبه عالی بود خسته نباشید.
Mahshid Moradi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
0
مصاحبه عالی بود خسته نباشید.
Mahshidmoradi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
0
چه مصاحبه قشنگی بود لذت بردم
علی ذوالقدریها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
1
خیلی خوب وجذاب
zakianiaa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
2
آقای صفاری واقعا هنرمند هستند و تلاششان ستودنیست امیدوارم بدرخشند و در کار جدیدشان نیز درخشش قابل توجهی داشته باشند و من بازی ایشان رو به شدت میپسندم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳