پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۷۰
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۶ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

« مظفر شفیعی » می گوید باید به کمک جشنواره ها استعدادهای جوان را شناسایی کنیم سپس شرایطی فراهم کنیم تا به جامعه هنری معرفی شوند.
« مظفر شفیعی» خواننده، مدرس آواز و ردیفدان موسیقی سنتی ایرانی در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره وضعیت آواز گفت: به نظر من وضعیت آواز نسبت به قبل بهتر شده است یعنی هنرجویان آواز واقعا باهوش هستند و به سرعت پیشرفت می کنند. هنرجویان آواز می دانند که راه طولانی و سختی پیش روی آنها است و به همین دلیل با آگاهی این راه را انتخاب می کنند.
این خواننده در ادامه بیان کرد: همچنین هنرجویان امروزی واقعا با اساتید همکاری می کنند و هر روز تمرین می کنند. تمرین هر روزه در موسیقی خیلی مهم است و به همین دلیل با تمرین های مداوم می توانند در آواز پیشرفت کنند و موفق شوند.
وی افزود: موضوع مهم این است که باید از همان ابتدا به هنرجو شرایط و سختی های دوره آموزش را بگوییم زیرا بعضی ها بدون آگاهی وارد این حوزه می شوند ولی بعد از مدتی خسته و دلزده می شوند. هنرجوی آواز باید بداند سالها باید تلاش کند تا بتواند آواز بخواند.
این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین موسیقی ایرانی باید گسترش یابد و هنرجوی آواز دوره های ردیف را بگذراند تا بتواند هر قطعه ای را بخواند. متاسفانه امروزه خیلی ها بدون آموزش می خواهند خواننده شوند که این موضوع سبب شده هر کسی از راه می رسد خواننده شود. هنرجوی آواز اگر در دوره مبتدی است ،باید از نزدیک با استاد خود در ارتباط باشد؛ پس آموزش حضوری لازم و ضروری بوده اما هنرجویان دوره های پیشرفته می توانند به صورت غیر حضوری آواز را با استاد خود تمرین کنند.

هنرجوی آواز باید بداند سالها باید تلاش کند تا بتواند آواز بخواند | اگر حمایت دولتی نباشد، گروههای نوپا و جوان نمی توانند فعالیت کنند

وی تاکید کرد: به نظر من در حوزه موسیقی باید جشنواره های بیشتری برگزار شود به عنوان مثال جشنواره موسیقی جوان استعدادهای جوان را شناسایی می کند و هنرمندان جوان به کمک این جشنواره ها می توانند هنر خود را مورد ارزیابی قرار دهند. جشنواره ها باید به صورت بین المللی برگزار شود تا هنرمندان ایرانی از نزدیک با هنر هنرمندان کشورهای دیگر هم آشنا شوند.
این خواننده در پایان گفت: هنرمندان جوان باید حمایت شوند زیرا در شرایط فعلی جامعه ما اگر حمایت دولتی نباشد گروههای نوپا و جوان نمی توانند فعالیت کنند پس باید به کمک جشنواره ها استعدادهای جوان را شناسایی کنیم سپس شرایطی فراهم کنیم تا به جامعه هنری معرفی شوند.


گفتگو از غزاله سعادتی

 

آواز مظفر شفیعی

تعداد بازدید : 0
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳