جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

ستاد طب سنتی با اشاره به روش های درمان دیابت،گفت:پیاده روی رقیب خیلی خوبی برای بیماری دیابت و کاهش آن است.

 به گزارش دیباچه ، حسین خیراندیش، استاد طب سنتی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دیابت، اظهار داشت: دیابت فی نفسه زمینه بسته بزرگی از بیماریهای دیگر می شود و زمینه سودازایی و سردی و سوداوی دارد.

وی ادامه داد: دیابتی که در طب سنتی مطرح می شود دیابت گرم است و اکنون تقریبا حتی یک نوع از آن را نداریم بلکه دیابت اکنون دیابت سردمزاج بوده و از طریق مشکلات عصبی و سوداوی بروز می یابد و سبک زندگی جاری دیابت سرد را توسعه داده است و باید از ضد دیابتی‌های گرم استفاده کنیم.

خیراندیش گفت: عوارض پس از  دوران کرونا باعث افسردگی ‌می‌شود و در بدن سودایی پدیدار می‌شود که زمینه بروز دیابت را فراهم می کند؛ در نتیجه  باید کارهای رفتاری و تغییر سبک زندگی که مانع توسعه دیابت باشد را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در افراد مبتلا به کرونا پاها سرد و سر شده و زمینه ایجاد دیابت سرد می شود،گفت:باید از مصرف فست فود ها خودداری کنیم.

طب سنتی چه کمکی به بیماران دیابتی کرده است؟

این استاد طب سنتی با تاکید بر اهمیت خوب جویدن غذا،گفت: نوشیدن آب سرد در بین غذا، ناجویدن غذا و کم جویدن هر غذایی مضر بوده و هر غذایی که می خوردیم باید به طور کامل آن را جویده و بخوریم.

خیراندیش با اشاره به تمهیدات دیگر در جلوگیری از ابتلا به دیابت،ابراز داشت: آب سرد به خصوص دارای املاح، معده را سرد می کند و زمینه دیابت را فراهم خواهد کرد.

وی تنفس هوای لطیف به صورت نفس عمیق روزانه و پیاده روی را در جلوگیری دیابت موثر دانست و گفت: پیاده روی رقیب خیلی خوبی برای همه نوع دیابت است.

این استاد طب سنتی با اشاره به اینکه نرخ دیابت در کودکان زیاد است،افزود:باید یک اصل در غذا رعایت شود و باید غذاهای صفرازا استفاده شود؛ مانند غذاهای تلخ ،شور، تند و شیرین که صفرا زا هستند.

خیراندیش استفاده از عرق گزنه، شنبلیله و نعنا را از مهمترین منابع غذای در کنترل دیابت سرد عنوان کرد و افزود: باید تن را باغذا ی گرم، گرم کنیم و روان را با توکل به خدا گرم کنیم تا به جنگ دیابت برویم.

وی با اشاره به تاکید زیاد طب سنتی  و توان بالقوه آن در درمان بیماری ها،متذکر شد:طب سنتی در ایران گام‌های اولیه را برای تحول بر می‌دارد و از این به بعد پاسخ‌های علمی در خصوص طب سنتی شروع می‌شود و دهه آینده دهه کار علمی کردن در زمینه طب سنتی است.

خیراندیش مصرف کیوی ،زرآلو و به را از جمله مواد غذایی در کنترل دیابت عنوان کرد و گفت: پختن به در داخل سرکه و مصرف یک قاشق سس آن به صورت روزانه در کاهش دیابت موثر است.

این استاد طب سنتی با اشاره به برخی مخالفت‌ها در حوزه طب سنتی،افزود: یک بخش  مخالفت مربوط به بی اطلاعی علمی از توانمندی طب سنتی است و بخش دیگر مخالفت، به زبان روز برگردانده نشدن مطالب در این حوزه است.

خیراندیش بابیان اینکه باید اطلاعات مربوط به طب سنتی  به صورت علمی منتشر شود،ابراز داشت:هر روشی که به  درمان بهتر پاسخ دهد باید به آن پرداخته شود و تندی و برخورد افراطی در این حوزه موجب زیان مردم خواهد شد.

خیراندیش با اشاره به توجه زیاد دانشمندان جهان  به طب سنتی، افزود: تا سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی داروهای گیاهی در دنیا بوده است.

وی با بیان اینکه طب سنتی ایران سابقه ۷ هزار ساله دارد،تصریح کرد: بیش از ۱۴۴۰ کتاب طب سنتی توسط حکمای اهل تشیع و ۷۸۰ کتاب توسط حکمای اهل تسنن نوشته شده است.

این استاد طب سنتی با اشاره به برتری طب سنتی ایران بر طب چینی، افزود: طب سنتی ما چهار مراجع است و هر آب و هوایی قابلیت سازگاری با آن را دارد.

خیراندیش با انتقاد از بی توجهی دولت قبل در خصوص طب سنتی، ابراز داشت:به نظر می‌رسد در دولت فعلی این موضوع جبران شود.

وی افزود:در این مدت فعالیت دولت جدید اقدامات خوبی در احیا آیین نامه های طب سنتی انجام شده است و اگر سازمان طب سنتی اجرا شود و عنایت مجلس باشد موتور طب سنتی با سرعت زیاد حرکت خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲