سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۵۴
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۳ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰
گپ و گفت کوتاه دیباچه با «خیام وقار کاشانی» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون
« خیام وقار » کاشانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که سریال‌های مختلفی از جمله «خانواده دکتر ماهان» , «پنجمین خورشید» , «بچه مهندس ۳ » و فیلم‌های سینمایی «تابو» و «کار کثیف» را در کارنامه هنری خود دارد. در ادامه مصاحبه «دیباچه» با خیام وقار کاشانی را می‌خوانید که هم اکنون مشغول بازی در سریال «تب و تاب» به کارگردانی « داریوش مختاری»  و تهیه کنندگی«  مهدی شفیعی»  است که از شبکه دو پخش خواهد شد .
خیام وقار کاشانی :  این دو سال با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های تئاتر، شرایط برای هنرمندان تئاتر بسیار سخت بود و متاسفانه حمایتی هم از آن‌ها نشد و روزگار دشواری را گذراندند. من کم و بیش در این سال‌ها در تلویزیون و سینما فعالیت داشتم، اما در این دو سال فعالیت من در کار‌های تصویری بیشتر شد و همواره دوست داشتم دوباره شرایط مساعد شود تا بتوانیم نمایش‌ها را روی صحنه ببریم.

او ادامه داد: در فیلم سینمایی «در انتهای روز» به کارگردانی بابک بهرام بیگی به ایفای نقش پرداختم، این فیلم تابستان گذشته تولید و در حال حاضر در مراحل بعد از تولید است و قرار است در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود.

وقار کاشانی درخصوص راهکار‌های ارائه شده برای بهبود وضعیت تئاتر بیان کرد: در حال حاضر سالن‌های نمایشی باز شده و تماشاگران می‌توانند نمایش‌ها را تماشا کنند، اما در این دو سال مسئولان می‌توانستند کمک‌های بسیاری به گروه‌های تئاتری برسانند. از طرفی تلویزیون کمک خوبی از طریق ساخت تله تئاتر‌ها و پخش فیلم تئاتر‌هایی که در سال‌های مختلف ساخته شده و شبکه‌های نمایش خانگی و وی او دی‌ها می‌توانستند در این موضوع ورود کرده و براساس آنچه که مخاطب می‌پذیرفت، به تئاتر و هنرمندان تئاتر کمک کنند.
 
مسئولان قول‌هایی  مانند  پرداخت وام به گروه‌های تئاتری دادند که به آن‌ها عمل نکردند!

او افزود: حتی مسئولان قول‌هایی به گروه‌های تئاتری دادند که به آن‌ها عمل نکردند برای نمونه پرداخت وام به هنرمندان، که متاسفانه عملی نشد و یا اگر شده باشد، ضوابط  و مسائلی پیش پای هنرمندان گذاشته شد که هنرمندان نتوانستند آن را دریافت کنند. امیدوارم این بیماری تمام شود و هنرمندان فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرده و حال بهتری داشته باشند.

بازیگر سریال «دلدار» درخصوص تعطیلی تماشاخانه‌ها و حضور هنرمندان تئاتر در آثار تصویری خاطر نشان کرد: زمانی که تماشاخانه‌ها وگروه‌های تئاتری فعالیت داشتند بسیاری از هنرمندان تئاتر در آثار تلویزیونی و سینمایی می‌درخشیدند و حضور هنرمندان تئاتر در عرصه تصویر به دلیل بیکاری گروه‌های تئاتری نبوده، ممکن است این ایام با فراغ بال بهتری به کار‌های تصویری پرداخته باشند,، زیرا تئاتر تعهدی ایجاد می‌کند که نمی‌توان آن را زیر پا گذاشت و باید بازیگر در صحنه حاضر باشد. اگر تئاتر رونق بیشتری داشته باشد سبب می‌شود اتفاق‌های بهتری در هر دو حوزه رخ دهد.
 
گفت و گو از : مینا قنبری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار