جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۳۷
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰
گفتگو دیباچه با بازیگر و طراح لباس سریال «ملکه گدایان»
مینا قنبری:  «الهام شعبانی» بازیگر و طراح لباس تئاتر، سینما و تلویزیون است. او در سال ۱۳۷۹ کار خود را با بازیگری در تئاتر آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۸۵ وارد عرصه طراحی لباس شد و توانست جایگاه خوبی در عرصه بازیگری و طراحی لباس کسب کند. او نخستین تجربه بازیگری در دنیای تصویر را با سریال «مرد دو هزار چهره» به کارگردانی مهران مدیری کسب کرد و سپس در فیلم‌های مختلفی از جمله «ملکاوان» , «کاغذ خروس نشان» , «فرشته‌ها با هم می‌آیند» و «ملکه گدایان» به کارگردانی « حسین سهیلی زاده » به ایفای نقش پرداخت. در ادامه مصاحبه خبرنگار «دیباچه» با الهام شعبانی را می‌خوانید.
 
الهام شعبانی: «ملکه گدایان» برای من، پله پرش در بازیگری بود!

الهام شعبانی : در حال حاضر در نمایش «بابا آدم» به نویسندگی و کارگردانی « لیلی عاج »  بازی می‌کنم که طراحی لباس نمایش را هم برعهده دارم، این نمایش قرار است از ۲۵ آبان ماه در سالن چهارسو تئاترشهر به اجرا برود. همچنین طراحی لباس سریالی به کارگردانی حسن لفافیان را انجام می‌دهم و در دو فیلم سینمایی هم به ایفای نقش پرداختم که قرار است به جشنواره فیلم فجر برسد. در سریال نمایش خانگی «شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی هم حضور دارم.

او ادامه داد: نمایش «بابا آدم» یک واقعه انسانی را نشان می‌دهد که درباره خانواده‌هایی است که به پشت پایگاه اشرف می‌روند و دنبال بچه‌های خود می‌گردند. لیلی عاج بسیار به وجه انسانی این کاراکتر‌ها پرداخته است. طراحی لباس این نمایش، مستند است؛ یعنی براساس واقعیت و آنچه که در سال ۱۳۸۵ اتفاق افتاده را در لباس‌ها نشان می‌دهیم. طراحی کاملا رئال بوده و سعی کردم از رنگ‌های خنثی استفاده کنم تا بتوانم حرفی که در نمایشنامه وجود دارد را انتقال دهم.
 
الهام شعبانی: «ملکه گدایان» برای من، پله پرش در بازیگری بود!

« شعبانی » با اشاره به شیوع بیماری کرونا و فعالیت در روز‌های قرنطینه بیان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا با همکاری امیرحسین شفیعی در تماشاخانه سرو، پویش دوختن ماسک برای مناطق محروم را به راه انداختیم. سپس در سریال «ملکه گدایان» به طراحی لباس و بازی پرداختم و بعد از آن هم طراحی لباس سریال «دودکش»  و «باخانمان» و نمایش‌های «ابراهیم کجایی» و «درخت شیشه‌ای آلما» را برعهده داشتم. در این دو سال به دلیل تعطیلی تماشاخانه‌ها نتوانستم در تئاتر کار کنم و بیشتر فعالیت من در عرصه تصویر رقم خورد.

بازیگر سریال «ملکه گدایان» درخصوص تجربه بازی در سریال نمایش خانگی گفت: همکاری با حسین سهیلی زاده بسیار جذاب بود، من طراحی لباس سریال را برعهده داشتم و آقای سهیلی زاده نقش «دراگ تستر» را به من پیشنهاد داد، این کاراکتر بسیار پیچیده و چالش برانگیز بود، زیرا این کاراکتر به دلیل تست تمام مواد‌ها، هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتاد و فقط می‌توانست خلوص مواد را تشخیص دهد. زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد بسیار از آن استقبال کردم و خوشحالم که آقای سهیلی زاده به من اعتماد کردند. بعد از بازی در این نقش بسیار بازخورد‌های مثبت دریافت کردم و کار‌های سینمایی خوبی به من پیشنهاد شد.
 
الهام شعبانی: «ملکه گدایان» برای من، پله پرش در بازیگری بود!
او افزود:هرچند که تئاتر و تصویر هر کدام یک جذابیتی دارد، ولی کار در دنیای تصویر نمی‌تواند عطش بازیگری روی صحنه را برای ما که در تئاتر کار کرده ایم، برآورده کند. برای من زندگی در تئاتر جریان دارد و با قلبم آن را دوست دارم. حال خیلی خوشحال هستم که بعد از دو سال دوباره به صحنه تئاتر برمی گردم. کار در شبکه نمایش خانگی جذابیت و حال و هوای خود را دارد و تجربه بسیار جالبی  بود؛ البته قبل از آن طراحی لباس سریال «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی و «بی خوابی» را داشتم، اما «ملکه گدایان» برای من پله پرش در بازیگری بود.
 
الهام شعبانی: «ملکه گدایان» برای من، پله پرش در بازیگری بود!

شعبانی با اشاره به اینکه با تعطیلی تماشاخانه‌ها و تعطیلی تئاتر بسیاری از هنرمندان تئاتری توانستند در تلویزیون و سینما فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: تعطیلی تئاتر‌ها سبب شد تا بیشتر هنرمندان تئاتر به پروژه‌های تصویری دعوت شوند و این کار‌ها از لحاظ امرار معاش بسیار به هنرمندان تئاتر کمک کرد و  هنرمندانی که در تئاتر فعالیت داشتند جذب فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی شدند، این اتفاق بسیار خوشایند بود و می‌توان گفت مزیت کرونا برای هنرمندان تئاتر همین موضوع بوده است. زمانی که در پروژه‌های تصویری حاضر می‌شوم، می‌بینم که به هنرمندان تئاتری بسیار بها داده می‌شود و کارهایشان را بسیار قبول دارند، گویی این اتفاق که باید بازیگران سابقه تئاتر داشته باشند، رخ می‌دهد که بسیار خوشحال کننده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲