چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

مطرح شدن پرونده سریال‌های کمدیِ آپارتمانی تلویزیون روی آنتن شبکه یک!

بهنوش بختیاری، در برنامه امشبِ «سریالیست» که روی آنتن شبکه یک خواهد رفت، پرونده سریال‌های کمدیِ آپارتمانی تلویزیون را باز خواهد کرد.

برنامه «سریالیست»، امشب (پنجشنبه ۶ آبان)، میزبان کارگردان و بازیگر سریال «زن زندگی مرد زندگی» خواهد شد، رضا بنفشه‌خواه با یک سریال قدیمی خاطره بازی خواهد کرد و بهنوش بختیاری نیز پرونده سریال‌های کمدی آپارتمانی را در این قسمت باز می‌کند.

اخبار کوتاه تلویزیون  |  مطرح شدن پرونده سریال‌های کمدیِ آپارتمانی تلویزیون روی آنتن شبکه یک توسط بهنوش بختیاری!

خاطره حاتمی، بازیگر و مسعود شاه‌محمدی، کارگردان سریال «زن زندگی مرد زندگی»، مهمانان اولین بخش از برنامه «سریالیست» امشب هستند. سریالی که شهریور امسال از شبکه پنج سیما روی آنتن رفت و به آخرین اثر زنده‌یاد عزت‌الله مهرآوران در تلویزیون بدل شد. 

در بخش نوستالژی هم، رضا بنفشه‌خواه به برنامه می‌آید و از خاطرات سریال‌ «ماجراهای آقای خیرخواه» می‌گوید که به کارگردانی امیر سمواتی در سال ۱۳۶۵ تولید شد.

اجرای بخش پرونده هفتهِ «سریالیست» را بهنوش بختیاری برعهده دارد و در گفت‌وگو با پدرام کریمی، به سریال‌های کمدی آپارتمانی می‌پردازد.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی، کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود.

بازیگر و فیلمساز افغانستانی، مهمان برنامه «نردبان» 

سامره رضایی، بازیگر و فیلمساز افغانستانی، مهمان برنامه «نردبان» شبکه مستند خواهد شد و درباره تجربه‌اش از مستندسازی با موضوع افغانستان صحبت می‌کند. 

 شصت و ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، جمعه ۷ آبان روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

پرونده‌ این قسمت از برنامه‌ «نردبان»، موضوع «افغانستانی‌ها و بازنمایی آن در فیلم و عکس مستند» است. سامره رضایی، بازیگر و مستندساز افغانستانی، مهمان ویژه این قسمت از نردبان است که در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا (مجری) درباره فیلم‌هایش با موضوع افغانستان صحبت و مستندهایی را که با این موضوع اصلی توسط مستندسازان ایرانی ساخته شده‌اند، نقد و بررسی می‌کند. 

اخبار کوتاه تلویزیون  |  مطرح شدن پرونده سریال‌های کمدیِ آپارتمانی تلویزیون روی آنتن شبکه یک توسط بهنوش بختیاری!

سامره رضایی بازیگر سینما و تئاتر و مستندساز است. او اولین تجربه کاری خود در سینما را با مهدی‌ فخیم‌زاده آغاز کرد و پس از آن در ده‌ها فیلم و تئاتر ایفای نقش کرده است. مستند «من یک بازیگر شادم» ساخته این مستندساز افغانستانی است که در سال ۱۳۹۴ در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد. فرشته حسینی بازیگر نام آشنای افغانستانی سینما و تئاتر، نخستین‌بار با بازی در همین فیلم جلوی دوربین رفت. 

در بخش دیگر این برنامه، مرتضی پورصمدی، فیلمبردار برجسته سینمای ایران، مهمان برنامه است. او که تجربه کار کردن در افغانستان همراه با مجید مجیدی را دارد، خاطراتی از مواجهه با طالبان در افغانستان را بیان می‌کند. 

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا و کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع، جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

پخش سومین قسمت «خنده رو» از شبکه پنج سیما 

سومین قسمت از برنامه شاد و مفرح «خنده رو» به تهیه کنندگی شهرام راد جمعه ۷ آبان ساعت ۲۲:۲۰ از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

برنامه شاد «خنده رو» با اجرای مرتضی حسینی این هفته به محله تجریش تهران می رود و میزبان اهالی این محله خواهد بود.
اخبار کوتاه تلویزیون  |  مطرح شدن پرونده سریال‌های کمدیِ آپارتمانی تلویزیون روی آنتن شبکه یک توسط بهنوش بختیاری!

برنامه «خنده رو» سوار بر یک اتوبوس شهری در داخل شهر تهران تردد می کند و اتفاقات جذابی مثل استند آپ، اجرای موسیقی و اجرای لطیفه توسط مردم انجام می شود.

این برنامه ترکیبی در ۲۶ قسمت ۲۰ دقیقه ای از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.

مخاطبان و علاقه مندان می توانند از طریق زیر نویس شبکه و شماره پیامک ۱۰۰۰۰۷۲۵ در این سفر شهری ثبت نام و پس از تایید کارشناسان برنامه در این اتوبوس هنرنمایی کنند.

شروع فصل جدید برنامه تلویزیونی «سینما سلامت»

فصل جدید برنامه تلویزیونی «سینما سلامت» از پنجشنبه ۶ آبان روی آنتن شبکه سلامت می رود.

 شبکه سلامت با هدف نقد و بررسی و آسیب شناسی آثار تولیدی سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی و همچنین افزایش سواد رسانه ای سلامت، برنامه «سینما سلامت» را به صورت هفتگی و با حضور کارشناسان حوزه سلامت، فیلمسازان و منتقدان سینما روانه آنتن خواهد کرد.

در قسمت اول برنامه با بررسی نگاه کلی رابطه میان سینما و سلامت و آسیب شناسی در این حوزه، با صطفی جلالی فخر گفتگو شده است.

اخبار کوتاه تلویزیون  |  مطرح شدن پرونده سریال‌های کمدیِ آپارتمانی تلویزیون روی آنتن شبکه یک توسط بهنوش بختیاری!

تهیه کنندگی این برنامه را شهرام رفیعی فر، کارگردانی آن را سید محمدحسین پورفاضلی، سردبیری آن را مهدی حاجی میرآقا و محمدرضا مقدسیان اجرای برنامه را برعهده دارد.

«سینما سلامت» در ۵۲ قسمت ۴۵ دقیقه ای به صورت هفتگی پنج شنبه ها ساعت ۲۰ و تکرار ساعت ۱۶ روز جمعه از شبکه سلامت پخش می شود.

شجاعی مهر مهمان «پرنیان صدا» می شود

برنامه تلویزیونی «پرنیان صدا» جمعه ۷ آبان ساعت ۲۰ میزبان هرمز شجاعی مهر مجری تلویزیون و گوینده رادیو می شود.

 هرمز شجاعی مهر با حضور در برنامه «پرنیان صدا» از ۴ دهه فعالیت هنری اش در عرصه گویندگی رادیو و تلویزیون خواهد گفت. شجاعی مهر سه دهه اجرای برنامه «سیمای خانواده»، «سلام صبح بخیر»، «تهران ساعت ۲۰» و «ساعت خوش» را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

در برنامه پیش روی «پرنیان صدا» بخش های متنوعی از قصه های مرحوم فضل الله صبحی اولین قصه گوی رادیو با روایت رامین فرزاد و همچنین قطعه هایی از اجرای هنرمندانی همچون سالار عقیلی، منوچهر نوذری، علی تابش، عزت‌الله مقبلی، فرهنگ مهرپرور، مینو غزنوی، منوچهر آذری و حسین قوامی تماشایی می شود.

اخبار کوتاه تلویزیون  |  مطرح شدن پرونده سریال‌های کمدیِ آپارتمانی تلویزیون روی آنتن شبکه یک توسط بهنوش بختیاری!

پخش ترانه خاطره انگیز «ترانه مادر» با هنرمندی یک کودک و همچنین ترانه طنز «ترافیک» با اجرای مرتضی احمدی و رضا عبدی که در سال ۱۳۵۰ اجرا شده، از دیگر بخش‌های چهارمین قسمت مجموعه تلویزیونی «پرنیان صدا» است.

ترانه ریتمیک منوچهر نوذری با عنوان «خندانت کنم» نیز در این قسمت از برنامه «پرنیان صدا» پخش می شود.

برنامه «پرنیان صدا» به تهیه کنندگی سعید توکل کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که جمعه هر هفته ساعت ۲۰ به مدت ۴۵ دقیقه روی آنتن می رود.
 
برنامه «ترین ها» با اجرای شاهین جمشیدی

رادیو صبا به مناسبت روز انیمیشن در برنامه «ترین ها» به معرفی خاطره انگیزترین انیمیشن ها می پردازد.

برنامه «ترین ها» با اجرای شاهین جمشیدی هر هفته با هدف معرفی برترین های ایران و جهان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی پخش می شود.

«ترین ها» در طول هفته در فضای مجازی موضوعات مختلفی از جمله ورزش، تفریحات، گردشگری، فضای مجازی و ... را مطرح تا در زمان پخش برنامه به کمک شنوندگان به ترین ها از نظر مخاطبان برسند. این برنامه در فضایی شاد و پرانرژی تقدیم مخاطبان می شود.

اخبار کوتاه تلویزیون  |  مطرح شدن پرونده سریال‌های کمدیِ آپارتمانی تلویزیون روی آنتن شبکه یک توسط بهنوش بختیاری!

۲۸‏‎ ‎اکتبر مصادف با ۷ آبان، روز جهانی انیمیشن نامگذاری شده است. اولین انیمیشن تاریخ در ‏چنین روزی در سال ۱۸۹۲ در پاریس و توسط امیل رینو به نمایش در آمد. این روز از سال ۲۰۰۲ از ‏سوی انجمن بین المللی انیمیشن (آسیفا)، هر سال جشن گرفته می‌شود.

برنامه «ترین ها» در هفته جاری به مناسبت این روز به معرفی خاطره انگیزترین انیمیشن ها می پردازد.

در هر برنامه بخش ویژه مخاطبان با نام «زرشک زرین» به بدترین کاندیدای پیشنهادی تعلق می گیرد، اجرای این بخش بر عهده شهره احمد وند است.

اجرای بخش «ترین های جهان» که از ترین های جهان برای شنوندگان می گویند، بر عهده مریم اویسی از پژوهشگران برنامه است.

برنامه «ترین ها» روزهای جمعه ساعت ۱۷ به تهیه کنندگی نازنین حاج سیف الله، اجرای شاهین جمشیدی، پژوهشگری مریم اویسی و شهره احمدوند و نویسندگی فرزانه عرفانی تبار راهی آنتن صبا می شود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳