جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۸۴
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۶ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰

مینا قنبری: « صفا آقاجانی »  بازیگر تئاتر, سینما و تلویزیون است او با فیلم سینمایی «جرس» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درسال ۱۳۵۸ فعالیت حرفه ای خود در سینما را آغاز کرد. صفا آقاجانی در عرصه تصویر بسیار فعال بوده و درفیلم های سینمایی «تمام وسوسه های زمین» به کارگردانی حمید سمندریان ، «آیینه های روبرو» ، «بخاطر همه چیز»، «میگرن» ودر کارهای تلویزیونی موفقی از جمله « همه چیز آنجاست»,« قرعه» ,«زمانه، «ستایش3» و « دردسرهای عظیم» حضور داشته است.

صفا آقاجانی درخصوص جدیدترین فعالیت خود در گفت و گو با « دیباچه» گفت:در حال حاضر در پروژه ای به کارگردانی رضا کریمی هستم که به تازگی تولید این سریال آغاز شده است اما فعلا نمی توانم درباره آن صحبت کنم. در سریال « مستوران» به کارگردانی مسعود آب پرور ایفای نقش کرده ام, نقش بسیار خوبی در این سریال دارم , کار من با مرگ این شخصیت سریال به اتمام رسید اما گروه هنوز مشغول فیلم برداری هستند. سریال « مستوران» قصه ای فانتزی از زمان های دور که به شکلی به دوران صفویه پیوند می خورد, را روایت می کند .  می توان گفت قصه بسیار جذابی پشت این سریال وجود دارد,  در سریال جن و جادوگر داریم اما فانتزی آن کودکانه نیست.

او ادامه داد: من نقش عمه، شخصیت اصلی داستان که آقای حمید رضا آذرنگ آن را ایفا می کند , بازی می کنم. این شخصیت زنی مهربان و دارای چشم سوم است که در طول قصه کشته می شود.

آقاجانی بازیگر شخصیت « دریا» درخصوص ماندگاری سریال « دردسرهای عظیم»گفت: سریال « دردسرهای عظیم» یک کار اجتماعی و در ژانر کمدی فاخر ساخته شد , همه ژانرهای کمدی به بهترین و متخصصانه ترین شکل در آن دیده می شد , برزو نیک نژاد فهم و درک استثنایی از کمدی دارد و کارگردانی و باز نویسی فیلم نامه را برعهده داشت. به هر حال مردم اثری خوب و کمدی دوست دارند, این سریال اجتماعی کمدی وجوهی جذاب از زندگی مردم را  روایت می کرد که بسیار هم ماندگار شد.

آقاجانی درخصوص کم رنگ شدن نقش تلویزیون در میان مردم و گرایش مخاطبان به شبکه های مختلف بیان کرد: نظر من این است که تلویزیون فانتزی کم و خط قرمزهای بسیار دارد, اگربه این مورد نگاه ویژه بشود باز هم مخاطبان تلویزیون برمی گردند اما اگر چشم خود را ببندیم و یکسری اصول شخصی را با نادیده گرفتن خواسته های مخاطب عام اعمال کنیم, وضعیت تلویزیون ضعیف تر می شود حتی اگر تولیدات بسیاری داشته باشد. تا زمانی که به فانتزی خوب نپردازیم و تا زمانی که خواست و سلیقه مردم را نادیده بگیریم, مردم تلویزیون را برای تماشا انتخاب نمی کنند.

تلویزیون فانتزی کم و خط قرمز‌های بسیار دارد | تا زمانی که خواست و سلیقه مردم را نادیده بگیریم، مردم تلویزیون را برای تماشا انتخاب نمی‌کنند.

آقاجانی در خصوص فعالیت خود در رادیو گفت: هنوز هم در رادیو فعالیت دارم و بازیگر «نمایش های شب» هستم که در اداره کل تولید نمایش رادیو تهیه می شود و البته چند سالی است که کتابخوانی هم می کنم و امیدوارم به همان اندازه پذیرفته شود.

آقاجانی درخصوص دستمزدهای میلیاردی برخی بازیگران اظهار کرد: هر تهیه کننده ای نظر خود را دارد و طبیعتا بیشتر بودجه کار به بازیگری که تماشاچی به گیشه می آورد , داده می شود ولی شبکه نمایش خانگی ارتباطی با گیشه ندارد و پرمخاطب بودن یک فیلم بر دوش فیلم نامه خوب آن بوده و از طرفی حضور بازیگران چهره هم تاثیرگذار است.

 او ادامه داد: البته شنیده ها حاکی از وجود پول های سرگردان در آن پروژه ها است و می تواند پانزده الی بیست بازیگر چهره را وارد کار کند . این بازیگران چهره اندازه ای دستمزد می گیرند که دیگر تمایلی برای حضور در تلویزیون و سینما ندارند, یعنی اگر پیشنهادی همزمان از سوی تلویزیون یا سینما با شبکه نمایش خانگی داشته باشند, قطعا شبکه نمایش خانگی را انتخاب می کنند.

وی درخصوص وجود شبکه های نمایش خانگی و ورود پلتفرم های مختلف بیان کرد: من با آزادی تولیدات هنری خیلی موافق هستم, درست است که هزینه های بسیاری صرف می شود اما قطعا در جذب مخاطب و فرهنگ سازی مسیر درست خود را پیدا می کنند.

برچسب ها: صفا آقاجانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲