جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۷۷
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۵ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰
به بهانه پخش قطعه ای جذاب از منوچهر نوذری، منوچهر آذری و مهدی کاشانیان

به گزارش دیباچه ، هرچه به خاطرات دور می رویم ، برنامه های رادیویی و تلویزیونی عیارشان برایمان مشخص تر می شود ؛ هنرمندانی که هر کدام در کار خود صاحب سبک بودند و صد افسوس که بسیاری از آنها را از دست دادیم و فقدان حضورشان امروز به دلیل تعداد برنامه های بی کفیت و عاری از جذابیت نمایشی ، بیش از گذشته احساس می شود . 

به خصوص برنامه های طنز صبحگاهی نظیر صبح جمعه با شما در رادیو ، که به دلیل مهارت هنرمندانه چهره های مشهور و محبوب عرصه دوبله ، گویندگی و بازیگری ، نظیر زنده یاد منوچهر نوذری و زنده یاد عزت‌الله مقبلی تبدیل به اثری ماندگار شد که همچنان مخاطبان آن زمان ، در حسرت آن برنامه هستند . 

متاسفانه با وجود فضای بازتر رسانه ای و کمتر شدن خط قرمز ها ، دیگر شاید چنین برنامه های با کیفیتی در صدا و سیما نیستیم  و اگر هم باشیم که نمونه آن جمعه ها از رادیو پخش می شود ، به مانند گذشته دیگر جذاب نیست و با وجود رشد فضای مجازی ، حتی بسیاری از مردم نمی دانند که چنین برنامه ای در رادیو پخش می شود یا خیر ؛ که بدون شک یکی از دلایل عمده آن ، نبود مدیران دلسوز و کاربلد در این حوزه است که باعث شده کیفیت آثار تلویزیونی و رادیویی به پایین ترین سطح ممکن برسد و هرکسی به خودش اجازه دهد که هر برنامه بی کیفیتی را به عنوان خوراک تحویل مردم دهد. اما سوال اینجاست که چرا باید جای چنین برنامه هایی نظیر «  صبح جمعه با شما »  در رادیو و تلویزیون خالی باشد ؟ و تعدادشان کم؟ما در کشورمان هنرمندان بزرگ  و با استعدادی داریم که توانایی این را دارند که با هنرنمایی خود لحظاتی شاد را برای مردم،آن هم در شرایط سخت این روزها که افسردگی در جامعه جای باز کرده ، فراهم کنند و باید دید رئیس جدید سازمان صدا و سیما می تواند این گره را باز کند یا خیر.

مدیران سازمان صدا  و سیما ،شادی  و نشاط  را در برنامه های تلویزیونی و رادیویی اولویت اول قرار دهند!

یادش بخیر سال 67 بود که منوچهر نوذری  و  مهدی کاشانیان قطعه‌ای ریتمیک با موضوع «صرفه‌جویی آب» در قالب برنامه «صبح جمعه با شما» اجرا کردند . طبق گفته سعید توکل ـ تهیه‌کننده برنامه قدیمی «صبح جمعه با شما»  این اشعار ریتمیک در آن زمان توسط محمد حاجی حسینی، شاعر و طنزپرداز رادیو سروده می شد.

او در این رابطه به ایسنا می‌گوید که " همان سال‌ها مرحوم استاد محمدحاجی حسینی اشعار را سروده بودند که ما در قالب ریتمیک با صدای این عزیزان آن را در قالب برنامه «صبح جمعه» ساختیم. این قطعه با ضرب و تنها توسط ایزد کاویانی در استودیو هشت رادیو اجرا شد.

توکل درباره‌ی استاد محمدحاجی حسینی، شاعر طنزپرداز رادیو نیز خاطرنشان می‌کند که سال ۹۸ به دلیل کهولت سن از دنیا رفت و ادامه می‌دهد: ایشان ۶۰ سال در این حوزه فعالیت کردند. قطعه ریتمیکی که ایشان سروده بودند، مربوط به برنامه «صبح جمعه با شما» بود. به هر ترتیب اگر برنامه‌ای برنامه می‌شد، تیمی زحمت می‌کشید. سال ۶۷ بود که آقای نوذری را دعوت به حضور در برنامه کردیم که ایشان هم سرمنشاء حضور هنرمندان دیگری به برنامه شدند و برنامه آن شکل و شمایل خاطره‌انگیز را به خود گرفت. آقای آذری هم از قبل از انقلاب در رادیو بودند و در این برنامه هم حضور داشتند." 

، ویدئوی زیر فیلمی از منوچهر نوذری، منوچهر آذری و مهدی کاشانیان است که قطعه‌ای ریتمیک با موضوع «صرفه جویی آب» را در برنامه «صبح جمعه با شما» اجرا کردند.

تعداد بازدید : 0

ویدئوی کامل این قطعه قرار است جمعه (۳۰ مهر ماه) ساعت ۲۰ در برنامه «پرنیان صدا» از شبکه پنج سیما پخش شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار