جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۴۹
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۶ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

دینا محمدی :  مژده لواسانی مجری، گوینده رادیو و تلویزیون دانش آموخته رشته حقوق است. او اجرای برنامه های تلویزیونی چون کاملا دخترونه، روبراه، بهترین شکل ممکن، کافه سوال و همچنین برنامه های رادیویی از جمله روزی برای ما، سفارشی، روزگار جوانی، بهترین شکل ممکن، روز آفتابی، یک روز آرام، مفیدِ بغضِ بارانی، پردهٔ نقره ای، پیشِ مهربانی خدا و ... را در شبکه های مختلف رادیویی بر عهده داشته است. او که مجموعه شعر سپید "به چهل سالگی ات رسیده ام" را نوشته و هم اکنون به چاپ هشتم رسیده،  معتقد است: "بسته پیشنهادی" برنامه ای پیرامون بیان پیشنهادات در ارتباط با تغییر حال عمومی جامعه است که از جمعه ۱۶ مهرماه با حضور هنرمندانی چون لاله صبوری و رضا شفیعی جم روی آنتن رفته و این برنامه در هر بخش خود از یک آیتم مجزا برخوردار است.

مژده لواسانی مجری و گوینده در گفتگو با دیباچه گفت : برنامه جدید بسته پیشنهادی با رویکرد اجتماعی در گروه اجتماعی شبکه دو به صورت زنده روی آنتن می رود؛ همچنین این برنامه با ایجاد فضایی مناسب برای مردم تهیه و تولید شده که بیشتر با مخاطب جوان در ارتباط خواهد بود و برنامه "بسته پیشنهادی" مجموعه ای از نظرات و پیشنهاداتی است که به بهتر شدن حال مردم کمک می کند‌.

لواسانی بیان کرد: قطعا اجرا از ژانر مختص خود برخوردار است و آدم ها در اجرا هویت می یابند ،یعنی یک مجری در ژانر تخصصی خود میتواند بهترین اجرا را ارائه دهد و برعکس افرادی که اعتقاد چندانی به ژانر ندارند و آن را به عنوان هویتی در اجرا های خود نمی دانند برای اجرا در هر سبکی وارد می شوند که قطعا نتیجه مطلوبی بدست نمی آورد.

برای اینکه هویت اجرای خود را خدشه دار نکنم، از حضور در بازیگری فاصله گرفتم |

او که سردبیری برنامه های رادیویی چون برندگان، شب آفتابی و آبنبات را بر عهده داشته، پیرامون اینکه یک مجری چقدر میتواند در تعامل پذیری مخاطب با یک برنامه سهم داشته باشد، گفت: مجری نقش بسیار زیادی در تعامل پذیری مخاطب دارد، به هر حال پیشانی یک برنامه مجری است و اینکه در تهیه و تولید یک برنامه همه عوامل تلاش میکنند و پاس را به مجری می دهند که در نهایت مجری باید زننده گل باشد ؛ در واقع اگر بخواهم طور دیگری بیان کنم ، مجری اگر در تیمی قوی همکاری و تعامل داشته باشد، همه چیز به درستی سرجایش قرار می گیرد و در مسیر مطلوب طی خواهد شد و  به گونه ای باید مجری به شکل یک گل زن حرفه ای در تیم فوتبال مطرح باشد.

او ادامه داد: برای یک اجرای خوب تنها فقط مطالعه کافی نیست، بلکه مطالعه شرط لازم است اما شرط کافی نیست. قطعا یک اجرای خوب، اجرایی است که بتواند در واقع به دل مخاطب بنشیند و تاثیرگذار باشد و یک مجری باید علاوه بر اشراف کامل به موضوعات مختلف ، سواد لازم برای اجرا را داشته باشد و بتواند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند و مردم هم او را بپذیرند .

بهترین مجری زن تلویزیون به انتخاب مردم در سال 1396 ، در پاسخ به  اینکه در این سال ها پیشنهاد بازیگری داشته یا نه گفت: در تمام این سال ها از کارگردانان مطرحی پیشنهاد بازیگری داشتم و به دلیل اینکه هویت اجرای خود را خدشه دار نکنم، از حضور در بازیگری فاصله گرفتم. اما اساسا در تصویر، کارم را با بازیگری شروع کردم و در سن ۹ سالگی در سریال "پلاک ۱۴" ساخته مهران مدیری، "فردا دیر است" حسن فتحی و سریال "خبرنگار" فعالیت داشتم، همچنین در ۱۴ سالگی در تلویزیون اجرا کردم و در کنار آن، همه این سال ها در رادیو اجرا داشتم.

او که به عنوان گویندهٔ برگزیدهٔ سیزدهمین نکوداشت برنامه سازان برتر هفتهٔ دفاع مقدس برای اجرای برنامهٔ "پیدا و پنهان" در «  رادیو گفتگو »  اجرا داشته بیان کرد: بسته پیشنهادی جمعه شب ها را ببینید، که پیشنهاد هایی است برای یک هفته خوب که مخاطب بتواند علاوه با برقراری ارتباط با برنامه، راه کار هایی مناسب با اهدافی که برای کارهای خود دارد را بیابد.

برچسب ها: مژده لواسانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳