جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

مینا قنبری:  « مریم کاظمی » در سریال های تلویزیونی متعددی ایفای نقش کرده که از جمله آن ها می توان به بازی در سریال های «شمس العماره», «از سرنوشت» , « سلام کوچولو» و «از کوچه های باران» اشاره کرد. کاظمی این شب ها در سریال « هم سایه» به کارگردانی محمد حسین غضنفری حضور دارد که به بهانه بازی در این سریال با او به گفت و گو پرداخته ایم.

مریم کاظمی در خصوص نقش خود در سریال « هم سایه» گفت: شخصیت « عالیه »  در سریال «هم سایه» از نظر نو و بدیع بودن این کاراکتر ،در بین نقش هایی که تاکنون بازی کرده ام, برایم جذاب بود . از طرفی چالش زبان و شناخت روابط خانوادگی افغانستانی برای من تجربه جدیدی است.این نقش هم مثل همه کارها از طرف تهیه کننده یا گروه تولید به من معرفی شد و بعد از خواندن متن قسمت های مختلف سریال موافقت خود را برای بازی در آن اعلام کردم.

« کاظمی »  درخصوص صحبت با لهجه افغانستانی در این سریال بیان کرد:لهجه افغانستانیِ حداقل قومیتی از آن ها که درسریال «همسایه ها» معرفی شدند، برای همه ما آشنا است. بارها در اخبار و فیلم ها و نمایش های دو دهه اخیر دیده ایم و شنیده ایم. زبان افغانستانی در واقع همان زبان فارسی همراه با تغییر زیر و بم ها است. مثل زمانی که زبان های محلی خودمان را صحبت می کنیم, تا حدودی متوجه می شویم ولی صحبت کردن به آن لهجه ، تمرین می خواهد.

او افزود: ما به کمک مشاور لهجه یا بهتر بگویم مشاور زبان افغانستان قوم هزاره ، خانم احمدی قبل از شروع تصویربرداری تمرین کرده بودیم .کارگردان و تهیه کننده می خواستند که بازیگر نقش «عالیه» با تاکید غلیظ تری نسبت به بقیه اعضای خانواده صحبت کند.من ازطرف هموطنان افغانستانی بازخوردی دریافت نکرده ام ولی به نظر خانم احمدی قابل قبول بوده و ایشان هم سعی کردند از کلمات و اصطلاحات معمول بین خانواده های افغانستانی برای طبیعی تر بودن استفاده کنند.

من ازطرف هموطنان افغانستانی بازخوردی دریافت نکرده ام | بزرگترین مشکلات مهاجران در همه دنیا تطبیق با جامعه هدف است!

کاظمی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلات مهاجران در همه دنیا تطبیق با جامعه هدف است , خاطر نشان کرد: به صورتی که زمان زیادی برای هماهنگی با آداب , رسوم و عرف آن جامعه صرف شده است , وقتی شخصی خودش را عضو جامعه دیگری نیز می داند ، آن جامعه هم او را به رسمیت بشناسد و حقوق انسانی - اجتماعی اش حفظ شود و شهروند درجه دو نباشد. در این سریال ، چارچوب خانوادگی «علیجان» و «عالیه» طوری طراحی شده که همه خواهان آن همبستگی و عشق بین آن ها هستیم ، تلاش شده آن ها را انسان هایی درست و پایبند به حرف و اعتقاداتشان تصویر کند و این به نظر من برای پذیرش عرف جامعه حیاتی است حتی اگر قوانین خیلی مشکلات را حل کرده باشد.

بازیگر سریال « مثل یک لبخند» درخصوص گذراندن شرایط قرنطینه و برگزاری کلاس های آموزشی برای کودکان و نوجوانان گفت: روزهای قرنطینه همگانی است. کلاس های آموزشی تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان  را ادامه می دهیم .در شرایط قرنطینه صبر می کنیم و در شرایط عادی پیش می رویم . با این هدف که خودمان را فرسوده شرایط نکنیم ، کار کنیم و مراقب هم باشیم. زیرا هیچ دورنمای زمانی نداریم که چه وقت همه چیز به حالت قبل برمی گردد,شاید به این زودی امکان پذیر نباشد.

کاظمی درخصوص فعالیت های آتی خود گفت: فعلا برنامه ای قطعی برای کار تصویر ندارم که اعلام کنم ولی برای تئاتر در نظر داریم بزودی کاری را شروع کنیم البته اگر شرایط سلامتی مساعد باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲