پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۲۰
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۰۹ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، این روزها خبر بستری شدن هنرمندی یا چهره ای مردمی بر اثر ویروس کرونا تمام وجودمان را می ترساند ؛ ترسناک تر آنجا می شود که  تمامی خبرها هم شبیه به هم روایت می شوند ؛ ابتدا یک امیدواری کوچک  توسط تیم پزشکی اعلام رسمی می گردد و پس از چند روز  باز اعلام خبر از دست رفتن عزیزی دیگر ، جامعه هنری کشور را داغدار می کند. 

دقایقی پیش مطلع شدیم متاسفانه هنرمند ارزنده کشورمان ، عزت الله مهرآوران هم ، بر اثر ابتلاء به کرونا و پس از چند هفته مقاومت در برابر بیماری، در بیمارستان درگذشت.

به واقع چه باید بگوییم ؟ چه کسی باید پاسخگوی از دست رفتن چهره های تاثیر گذار در هنر و فرهنگ این مملکت باشد؟

عزت الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان ، بازیگر کارگردان است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه ۱ هنر از وزارت ارشاد  بوده که از قبل انقلاب بازی در جلوی دوربین را تجربه کرده است.
 
عزت الله مهرآوران در شهر نقت خیز اما محروم مسجد سلیمان در استان خوزستان به دنیا آمده است، پدرش اصالتا کُرد و کارمند شرکت نفت و مادرش خانه دار بود.

همین یک ماه پیش بود که با این هنرمند ، گفتگو کردیم ، بازیگر توانمندی که پر از امید بود؛

او در این گفتگو اشاره می کند که چه قدر دغدغه شاد کردن مردم را دارد  و از مسئولان صدا و سیما می خواهد که به فکر شاد کردن مردم باشند و تزریق امید به آنها را در اولویت قرار دهند . 

کرونا به عزت الله مهرآوران هم رحم نکرد  | خواسته بهت آور بازیگر « میخواهم زنده بمانم » در آخرین مصاحبه اش ، از مسئولان صدا و سیما چه بود؟

او می گوید: «  مسئولان صداوسیما یک جایی باید به این باور برسند که کار تلویزیون گفتن اخبار و نمایش باغ وحش نیست بلکه ایجاد بستری برای خنده و تفریح مردم است. شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی مردم را افسرده کرده و تنها جایی که می‌تواند مردم را شاداب کند و از دردشان بکاهد سریال‌های تلویزیونی است که بیشتر غمگینشان می‌کند. از سوی دیگر به نظر من نظارت به دلیل نداشتن اعتماد است اگر تلویزیون به هنرمندان اعتماد داشته باشد نظارت لازم ندارد و این اعتماد به وجود نمی‌آید مگر آنکه سیاستگذاران فرهنگی به این باور برسند که هنرمند می‌خواهد کار و وظیفه اش را در قبال انسان ادا کند. هنرمند فرد سیاسی نیست و کارش با انسان است،بنابراین باید اعتماد کرد، اما متاسفانه این اعتماد نمی‌شود. » 

این مرحوم در جایی دیگر به ویروس منحوس کرونا اشاره می کند و می گوید:  « متاسفانه احساس مسئولیت نسبت به هنرمندانی که مشغول فعالیت هستند، نمی‌شود باید یک توجهی ویژه صورت بگیرد چراکه ما از طریق تلویزیون خوراک فرهنگی به مخاطبان ارائه می‌دهیم، اما گویا فقط می‌خواهند سریالی تولید شود و به پخش برسد همچنین نمی‌دانند چند نفر از دوستان ما در اثر حضورشان در سریال‌ها به کرونا مبتلا شدند و برخی شان فوت کردند که این اتفاق بسیار دردناک است. » 

عزت الله مهرآوران به از دست رفتن زنده یاد « علی سلیمانی » اشاره می کند ، اما نمی دانست که صحبتهایش درباره لزوم توجه بیشتر به هنرمندانی که سر صجنه فیلم ها و سریال ها بازی می کنند نه تنها به بار نمیشیند ، بلکه جان ارزشمند او را هم می گیرد و هنر این مملکت از هنرنمایی او باید  برای همیشه بی بهره باشد. 

او می گوید : « الان مساله کرونا، مساله بهداشتی و جدی تری است. مرحوم علی سلیمانی در بهترین سن و تجربه از میان ما رفت، اما اگر ذره‌ای تلویزیون و صداوسیما نسبت به سلامت هنرمندان احساس مسئولیت می‌کرد، من تصور می‌کنم اتفاقات کمتری رخ می‌داد» 

کرونا به عزت الله مهرآوران هم رحم نکرد  | خواسته بهت آور بازیگر « میخواهم زنده بمانم » در آخرین مصاحبه اش ، از مسئولان صدا و سیما چه بود؟ 
 گفتنی است شهرت آقای مهرآوران از سال ۱۳۸۳ با فیلم «غریبانه» به کارگردانی قاسم جعفری شروع شد سپس بازی در او در سریال «دزد و پلیس» سال ۹۱ هم خاطره انگیز.
 
 پایگاه خبری دیباچه ، درگذشت این هنرمند را تسلیت می گوید .

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳