جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰
گفتگو دیباچه با «فرزین محدث» بازیگر قدرتمند تئاتر

فرزین محدث گفت: مهم ترین انتظاری که هنرمندان از مسئولین دارند این است که امنیت شغلی برای آن ها فراهم شود که بخش بزرگی از این امنیت مالی و بخش دیگر اجتماعی است.

مینا قنبری : « فرزین محدث »  فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه سوره است، او بازیگری  را از تئاتر شروع کرد و به بازی در سینما و تلویزیون رسید و حالا مدرس فن بیان و بدن است. او اولین تجربه خود را در تلویزیون با سریال «پرانتز باز» آغاز و سپس با فیلم «مارملوک» وارد پرده سینما شد سپس با فیلم «شاعر زباله ها» به شهرت رسید.

فرزین محدث بازیگر سینما, تئاتر و تلویزیون درخصوص جدیدترین فعالیت خود در فیلم کوتاه « بو» به کارگردانی و نویسندگی آریان رضایی گفت: من امسال در دو فیلم کوتاه بازی کردم ؛ مضمون فیلم کوتاهِ «بو» این است که بعضی مواقع چیزهایی در زندگی ما را اذیت می کند که بهتر است آن ها را نبینیم و دریافت نکنیم یعنی زندگی ما تبدیل به یک زندگی مسالمت آمیز با آن جریان شود. این کلیت قرار است از طریق «بو» به مخاطب منتقل شود.

« محدث »  درخصوص راهکارهای موثر برای جبران خسارت های وارده به گروه های تئاتری بیان کرد: من معتقد هستم که تئاتر هیچ زمان آسیبی نخواهد دید زیرا تئاتر مسیر خود را پیش می برد و این هنر پویا به فرد متکی نیست.حالا چه انتظاراتی هنرمندان از مسئولین دارند؟ مهم ترین انتظار هنرمندان این است که امنیت شغلی برای آن ها فراهم شود که بخش بزرگی از این امنیت مالی و بخش دیگر اجتماعی است. از طرفی به تئاتر به عنوان شغل نگاه شود که خوشبختانه این اتفاق از سوی خانه تئاتر رخ داده است بنابراین اگر هنر بازیگری و کارگردانی و... به عنوان شغل دیده شود اتفاق ها و محاسن اجتماعی شکل می گیرد.

امنیت شغلی مهم‌ترین انتظار هنرمندان است | تئاتر آسیبی نمی‌بیند

او ادامه داد: بزرگترین درخواست هنرمندان این است که دولت از نظر مالی حامی باشد. بسیاری از هنرمندان از طریق تئاتر امرار معاش می کنند و در شرایط شیوع بیماری کرونا دیدیم که وضعیت هنرمندان چگونه بوده بنابراین دولت وظیفه حمایت دارد و باید به گروه ها و هنرمندان تئاتر وام های بلاعوض بدهد.این حمایت مالی و اجتماعی سبب می شود تا کسانی هم که قصد ورود به هنر تئاتر را دارند, احساس کنند که این حرفه آینده دارد .

بازیگر سریال « هیولا» با اشاره به ورود تئاتر آنلاین به پلتفرم های مختلف گفت: من با موضوع تئاترآنلاین موافق بودم زیرا پیش از آن در کشورهای دیگر اتفاق افتاده بود , حال با تجربه ای که به دست آورده ایم تئاتر آنلاین چه زمانی بهتر است ؟ نخست این که اطلاع رسانی درستی شود , دوم این که حمایت رسانه ای رخ دهد و سوم این که هنرمندانی که مردم آن ها را می شناسند شروع کننده این جریان فرهنگی باشند. حال چرا تئاتر آنلاین در ایران ناموفق بود ؟به این دلیل که تئاتر آنلاین بواسطه گروه های جوان روی صحنه رفت که برای مردم نا آشنا بودند . مردم دوست دارند بازیگرهای مورد علاقه خود را ببینند. به نظر من گروه هایی متشکل از بازیگران مطرح باید این طرح را آغاز کنند همانند زمانی که سریال های نمایش خانگی وارد پلتفرم ها شدند و حال آن پلتفرم ها با حضور بازیگران مطرح برای مردم شناخته شده است در نتیجه آغاز این راه تنها با حضور هنرمندان مطرح موفق خواهد بود.  امیدوارم دوباره شرایط کرونا بازنگردد که با تعطیلی تئاتر مواجه شویم.

او افزود: همه آدم ها باید به یکدیگر کمک کنند تا بخش فرهنگی پویا شود , بنابراین هر کدام از ما که فعالیت فرهنگی داریم و مسئولینی که سمت های فرهنگی دارند وظیفه داریم در کنار هم کمک کرده تا وضعیت فرهنگی در مسیر درست قرار گیرد.

برچسب ها: فرزین محدث
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد امین
|
United States
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
0
واقعن تمنیت شغلی از واجب کارهایی است که جناب رییسی باید شرایطش رو فراهم کنند..راس میگن بنده خدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲