پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

زهرا فرود : "سعید شریعت" از خوانندگان جوان و موفقی است که از سال ۱۳۸۷ نزد اساتیدی چون سید رضا طباطبایی و حسین (ایرج) خواجه امیری شروع به آموختن آواز سنتی و اصیل ایرانی کرد؛ او در سال ۱۳۹۷ با خواندن ترانه برای تِرَکی به عنوان "یکی به من بگه چمه "با آهنگسازی و تهیه کنندگی "بابک زرین" به صورت حرفه‌ای و رسمی فعالیت خود در دنیای موسیقی و خوانندگی را آغاز کرد؛ شریعت علاوه بر تیتراژ سریال های "روز های آبی "و "افرا" نزدیک به ۱۱ قطعه را با صدای خود درمارکت موسیقی منتشر نموده که آهنگسازی و تهیه کنندگی آنها را "بابک زرین" بر عهده داشته است او می گوید:اگرچه آلبوم در میان مردم جایگاه قبلی خود را ندارد اما به عنوان هویت تِرک‌ها و خواننده می‌تواند نقش مهم و ماندگاری در حفظ و پیوستگی آثار موسیقایی داشته باشد.

سعید شریعت به خبرنگار دیباچه گفت: اگرچه بهره‌گیری از موسیقی و خواننده در متن و تیتراژ آثار نمایشی آنچنان ضرورتی ندارد اما به نوبه خود می‌تواند نقش سازنده ای در تلطیف سکانس ها و پلان های آثار و تفهیم بهتر محتوای قصه به مخاطب داشته باشد و همینطور یک اثر را با تمام نقاط قوت و ضعف در ذهن مخاطب ماندگار کند۰

ترانه‌های بازاری در کنار تصنیف و آواز‌های کلاسیک ایرانی ،زمینه آشتی جامعه با موسیقی سنتی را تضمین می‌کند! | با استاد« ایرج » کار مشترک داریم!

 او افزود :ساختار یک اثر موسیقایی همچون مثلث سه ضلعی است که اگرچه خواننده در راس آن قرار دارد اما این تعامل و هماهنگی با آهنگساز و ترانه سرا است که موفقیت ملودی ها و قطعات ساخته شده چه در زمینه آثار نمایشی وچه در عرصه ترانه را تضمین خواهد کرد .همچنین می‌توان مدعی شد در کنار همه این گفته ها میزان و درصد استقبال مردم به ویژه قشر فرهیخته جامعه است که تعیین کننده موفقیت و ماندگاری آثار موسیقی و یا نمایشی خواهد بود.

شریعت پیرامون وجود تفاوت و گوناگونی در سبک و نوع آهنگ های منتشر شده خود بیان کرد: بهره‌گیری از تنوع در نوع کلام، تنظیم و ملودی ها این تمایزات را در کارهایم رقم زده به گونه‌ای که این تفاوت‌ها از تِرَکهای "نفس جان" ترانه ای از "علی ایلیا "و "کجا برم" از "عبدالجبار کاکایی "گرفته تا قطعه "جنون" با کلام "صابر قدیمی "و مولانا شنیده و احساس می‌شود و شاید یکی دیگر از مهمترین دلایل این تفاوت ها را بتوان در تنوع طلبی، شیطنت و جست وخیزهای تک تک اعضای تیم‌مان خلاصه کرد.

 "سعید شریعت" در پاسخ به این سوال که چرا گاهی شاهد هجمه‌ای از انتقادها به جهت اجرای ریتم و ترانه های بازاری از سوی خوانندگان اصیل ایرانی هستیم افزود :متاسفانه موسیقی اصیل یا سنتی ما در دهه‌های اخیر به سمت و سویی گرایش یافته که عوام جامعه از آن روی گردان شدند و شاید همین ترانه‌ها که از آن به عنوان بازاری یاد می‌شود در کنار تصنیف و آوازهای کلاسیک ایرانی پلی باشد که بتوان با وجود آن برای بیشتر شنیده شدن و آشتی دادن جامعه با موسیقی اصیل گام های موثری برداشت.

این خواننده جوان اظهار داشت: موسیقی خوب و فاخر همیشه مخاطب خود را داشته و خواهد داشت همچنین این روزها کمتر شاهد تولید آلبوم هستیم و متاسفانه هنرمندان  ما کمتر همت به تولید آلبوم به ویژه به صورت فیزیکی می کنند در صورتی که آلبوم نقش مهمی در حفظ و اشاعه موسیقی به خصوص موسیقی اصیل و فاخر  دارد.

 او که خوانندگی تیتراژ مجموعه روزهای آبی ساخته محمدرضاحاجی غلامی را برعهده داشته گفت: "روزهای آبی" اولین تجربه من در اجرای موسیقی فیلم بود و "سراب" و "روزهای آبی"  عنوان قطعاتی بود که برای موسیقی  این سریال از آنها بهره بردم ، همچنین کلیپ تصویری "روزهای آبی"نیز تولید شدکه در فضای مجازی ازاستقبال خوبی برخوردارگشت.

" شریعت" در ارتباط با پیشنهاداتی که برای بازیگری به او شده افزود : تا کنون پیشنهاد‌هایی از سوی برخی کارگردانان و تهیه کنندگان در زمینه بازیگری داشتم اما با وجود دوره هایی که در این حوزه در سالهای قبل طی کردم و علاقه مندی به عرصه بازی ،ولی در حال حاضر به این موضوع فکر نمی‌کنم چون بازیگری همچون خوانندگی و دیگر رشته‌های هنری مستلزم سالها زحمت و تلاش است و من هنوز حتی خود را روی پله اول این مسیر طولانی نمی‌بینم و اگر روزی خود را در این جایگاه بیابم برای ورود به عرصه نقش‌آفرینی دریغ نخواهم کرد.

 او ادامه داد :هم اکنون مشغول ضبط کار جدیدی به نام" لالایی" هستم که قرار است این قطعه به صورت دو صدایی با استاد حسین( ایرج) خواجه امیری منتشر شود و آهنگسازی این قطعه را استاد "بابک زرین" بر اساس ترانه ای  از" معین برزه" برعهده دارد همچنین مشغول گردآوری آلبومی با نام "مولاناخوانی "بر روی اشعار حضرت مولانا هستم که این پروژه از اهداف مدت‌دار تیم موسیقی ما به حساب می‌آید .

ترانه‌های بازاری در کنار تصنیف و آواز‌های کلاسیک ایرانی ،زمینه آشتی جامعه با موسیقی سنتی را تضمین می‌کند! | با استاد« ایرج » کار مشترک داریم!

 شریعت در مورد "افرا"  که جدیدترین اثرش  به عنوان تیتراژ، روی آنتن است گفت: از ابتدای تولید سریال" افرا "در جریان و روند ساخت آن بودم در صورتی که هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر انتخاب خواننده برای تیتراژ آن گرفته نشده بود که در نهایت از بین چندین خواننده که "جنون" را اِتود زده بودند قرعه فال به نام من رقم خوردو خوشحالم که در نهایت مورد پسند اکثریت جامعه قرار گرفته از این رو از "بهرنگ توفیقی"، " کامبیز دارابی" و "بابک زرین "جهت انتخاب بنده به عنوان خواننده تیتراژ این مجموعه تشکر می کنم.

 گفتنی است سعید شریعت در پایان از "مهتاب میرخشتی" اسپانسر، بهتاش زرین و حامد حسینی از تنظیم کنندگان کارهای خود سپاسگزاری کرد.

برچسب ها: سعید شریعت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲