پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۴ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

دینا محمدی: میلاد اکبری آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی، دانش آموخته رشته موسیقی است که تِرک "بارون" را با صدای خود به ثبت رسانده، او برای قطعه هایی چون والایار، حال قلبم، نفسم، دل دل نکن، عشق های قدیم، آروم آروم، به جون تو‌، واقعی ، آدم بده و بیا پیشم از خوانندگان موفق و مطرح کشور نظیر«  رضا صادقی،»  « فرزاد فرزین،»  « رضا رویگری» ، «  فریدون آسرایی » ،  و ... آهنگسازی کرده است . 

این آهنگساز جوان  معتقد است: اگر چه شاید موسیقی نیاز ملزمی در آثار نمایشی نباشد اما به نوبه خود می تواند سهم بسزایی در القای مفاهیم سکانس وپلان ها ی یک اثر به مخاطب داشته باشد.

میلاد اکبری در گفتگو با دیباچه گفت: همان طور که یک خواننده می تواند در موفقیت و تاثیر گذاری سکانس ها و پلان های یک فیلم نقش موثری داشته باشد، به همان اندازه یک اثر می تواند به موفقیت یک خواننده و مطرح شدن او، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد به طور مثال در فیلم سینمایی "سام و نرگس" ساخته ایرج قادری، صدای زیبای حمید حامی تاکنون در ذهن ها باقی مانده و به یک اثر ماندگار تبدیل شده است.

این خواننده در ادامه بیان کرد: موفقیت یک اثر نمایشی با موفقیت موسیقی آن به گونه ای با یکدیگر در تعامل هستند چه بسا آثاری ساخته می شود از خواننده ها پولی دریافت میشود و در نهایت تیتراژ آن اثر، آن چنان که باید ماندگار نمی شود.

او که در زمینه تنظیم و آهنگسازی تِرک "خدانکند" از حمید هیراد و "بیا پیشم" با صدای سینا درخشنده و فرزاد فرزین همکاری داشته افزود: در حال حاضر با گروه « ماکان بند»  فعالیت دارم و با این گروه در قالب سه تِرک همکاری داشته ام که یک تِرک با عنوان " یه نمه خنده" ، امروز ۶ مهر ماه  وارد بازار موسیقی می شود.

خواننده و آهنگساز سهم بسزایی در تلطیف سکانس‌های اثر نمایشی دارد | شرکت‌های موسیقی برای یک اثر هنری آنچنان ارزشی قائل نیستند!

« اکبری »  تصریح کرد : هم اکنون آهنگسازی فیلم سینمایی "ناک اوت" به کارگردانی فرناز امینی را بر عهده دارم که این فیلم برای حضور در فستیوال های داخلی و خارجی آماده می شود و همچنین در کنار این پروژه با خواننده های چهره و خواننده هایی که به تازگی وارد عرصه موسیقی شده اند نیز همکاری میکنم.

او در پاسخ به این سوال که چرا این روزها تولید و فروش آلبوم به نسبت قبل رواج ندارد، در صورتیکه آلبوم میتواند به نوعی هویت تِرک ها محسوب شود، بیان کرد: با این نظر موافقم، این روز ها متاسفانه شرکت هایی که کار موزیک و موسیقایی انجام می دهند، برای یک اثر هنری آنچنان ارزشی قائل نیستند به گونه ای که کمتر خواننده ای را مشاهده می کنید که بتواند آلبوم منتشر کند ،چون دیگر مخاطبی برای آلبوم وجود ندارد و مردم سعی میکنند به صورت تَک تِرَک کار خوانندگان را دنبال کنند و چون در کشور ما قانون کپی رایت آن چنان رعایت نمی شود، خواننده ها سعی می کنند با صرف هزینه های هَنگفت برای تهیه و تولید تِرک های خود هزینه کنند و در نهایت نیز تمام امیدشان به برگزاری کنسرت ها است که بتوانند حداقل از طریق آن درآمد زایی داشته باشند و متاسفانه این روز ها خوانندگانی که تازه وارد این عرصه می شوند بدون داشتن تهیه کننده و یا اسپانسر، با امید برگزاری کنسرت اقدام به تهیه و تولید تِرک هایی با هزینه شخصی میکنند که این امر موجب آشفتگی در فضای موسیقی می شود.

این آهنگساز که در فیلم سینمایی "وی پی ام بند" ساخته فرناز امینی به ایفای نقش پرداخته، گفت: در "وی پی ام بند" ایفاگر نقش خودم هستم و در کنار زنده یاد علی انصاریان و کامران تفتی تجربه بازیگری را نیز در کارنامه خود ثبت می کنم.همچنین در این فیلم بازیگران دیگری چون ، فریبا متخصص، بهاره رهنما، آشا محرابی و رضا توکلی ... به ایفای نقش پرداختند.

میلاد اکبری در خصوص اینکه چقدر دولت و وزارت فرهنگ بر امر موسیقی نظارت دارند گفت : در هر شغلی مافیا وجود دارد و در حرفه موسیقی هم مافیا جایگاهی را برای خود اختصاص داده و معتقدم خواننده چه مشهور و محبوب باشد و چه نوظهور، اگر مردمی باشد و در کارش موفق عمل کند در نهایت کار خوب و ماندگاری را منتشر خواهد کرد و آن اتفاق خوبی که باید برایش بیفتد، رقم خواهد خورد و اگر در این میان شانس نیز با او یار باشد و مافیای موسیقی پشتیبانش شوند می تواند بعد از نظارت وزارت ارشاد و تاییدیه اثر خود را به پخش برساند.

او در ادامه گفت: شرایط و حال موسیقی در حال حاضر از وضعیت آن چنان مطلوبی برخوردار نیست و امیدوارم وضعیت موسیقی به عنوان یک خوراک فرهنگی روز به روز به تعالی بیشتر و بهتری دست یابد.

بنابراین تعامل خواننده ، آهنگساز و یک اثر نمایشی می تواند به خلق یک کار موفق منجر شود اما گاهی برخی آثار به بهانه درآمد زایی ساخته می شود که مورد استقبال مخاطب قرار نمی گیرد از این رو اگر چه خواننده نیز برای تیتراژ آن تمام استعداد و توانایی های خود را به کار گیرد اما آن چنان که باید دیده و شنیده نمی شود بنابراین نمی تواند تیتراژ ماندگاری را شکل دهد.

برچسب ها: میلاد اکبری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار