پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۱ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

دینا محمدی:  محمودرضا قدیریان، بازیگر سینما و تلویزیون، مجری و گوینده رادیو است ؛ او  فارغ التحصیل رشته مدیریت خانواده است. قدیریان از سال ۸۲ فعالیت خود را به عنوان گوینده در رادیو شروع کرد و در سریال به "کجا چنین شتابان" به شهرت رسید، همچنین "ستاره سهیل" عنوان مجموعه ای دیگر از فعالیت های این هنرمند در تلویزیون بوده و فیلم سینمایی "زخم شانه حوا" از دیگر آثار قدیریان است که در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.
قدیریان که اجرای برنامه هایی چون ساعت 25، برنامه پرانتز باز و برنامه عصر خانواده را بر عهده داشته معتقد است: با گستره فضای مجازی در جامعه و افزایش کاربردهای آن ، می توان به همه رسانه ها به عنوان یک رادیوی مستقل نگاه کرد چرا که هر فرد با بهره گیری از این فضا می تواند به طور مستقل صدای خود را ضبط کند و به اشتراک بگذارد.

فیلم تلویزیونی

فیلم تلویزیونی " سامه" به کارگردانی پروانه باران، اثری در ژانر دفاع مقدس است که در آن نقش شخصیتی به نام سامه را بر عهده دارم، این فیلم زندگی خانواده ای مسیحی را به تصویر خواهد کشید که پسر خانواده پیرامون عشقی که به وطن داشته راهی جنگ می شود و در این عرصه به شهادت می رسد.

او که به همراه همسرش فرشته آلوسی در تله فیلم " سامه" و سریال "روزگار جوانی ۲" به نقش آفرینی پرداخته، افزود: "سامه" علاوه به تصویر کشیدن زندگی یک رزمنده بسیجی، نیم نگاهی به موضوع مدافعین حرم و عملکرد های آنان نیز خواهد داشت و در این اثر بازیگرانی چون حسن اسدی ، مجید مشیری، رضا ایرانمنش، نسرین نکیسا، فرشته آلوسی و ... به نقش آفرینی پرداخته اند.

این مجری که هم اکنون اجرای برنامه ای با عنوان " نبض کشاورزی " را در شبکه ایران کالا بر عهده دارد، گفت: این برنامه به صورت تخصصی به موضوعات مهمی پیرامون حوزه کشاورزی خواهد پرداخت که شاید کمتر در برنامه ای به آن نگاه شده است؛همچنین اجرای این برنامه نیاز به اطلاعات کافی در زمینه کشاورزی داشت که من سعی کردم در این ارتباط، اطلاعاتم را به روز کنم، کمبود آب، مدیریت و بحران آب، خوراک دام و طیور از جمله مواردی است که در حوزه کشاورزی در برنامه "نبض کشاورزی" به آن پرداخته خواهد شد و همچنین در آن از مسئولین تراز اول کشور و مسئولین حوزه های مختلف جهاد کشاورزی دعوت خواهد شد تا با حضور در این برنامه موضوعات کشاورزی و امنیت غذایی مردم که موضوعی بسیار با اهمیت است را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

بازیگر مجموعه "به کجا چنین شتابان" در خصوص دیگر فعالیت خود بیان کرد: "ما ایرانی ها" عنوان برنامه دیگری است که اجرای آن را در شبکه ۵ سیما بر عهده دارم این برنامه با محوریت اجتماعی تولید شده و سعی دارد، موضوع کارآفرینان در حوزه های مختلف را واکاوی کند، بررسی فعالیت های سد سازی، شرکت های دانش بنیان در ارتباط با امورات نفت و ... در دوران های مختلف به ویژه تحریم ها ، از نمونه فعالیت هایی است که در این برنامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فیلم تلویزیونی

همچنین برنامه " ما ایرانی ها" سعی دارد با دعوت از افراد موفق در حوزه های مختلفِ کار آفرینی، به مشکلات کاتالیزور نفت و همچنین سد سازی با وجود تحریم ها بپردازد و نیز یاد آور شود که نبود این فعالان در عرصه کارآفرینی می تواند وضعیت نابسامان را در کشور ایجاد کند.

قدیریان که هم اکنون در سریال "روزگار جوانی ۲" مشغول نقش آفرینی است، بیان کرد: این سریال در قالب اپیزودیک ساخته شده که در آن به همراه همسرم بازی دو نفره را تجربه میکنیم و این سریال به کارگردانی اصغر توسلی هم اکنون روز های تصویربرداری را برای رسیدن به پخش، پشت سر می گذارد.

او که در شبکه رادیویی ایران صدا برنامه کتاب گویا را اجرا میکند ، گفت: "ثروتمندان کوچک" عنوان برنامه ای است که در رادیو اقتصاد اجرای آن را بر عهده دارم و این برنامه راوی قصه هایی برای گروه سنی کودک است که هر شب ساعت ۲۱ به سمع و نظر مخاطبان که اغلب کودکان هستند می رسد.

قدیریان که اجرای برنامه " ساعت ۲۵" را بر عهده داشته، در ادامه گفت: در تهیه و تولید "ثروتمندان کوچک" سعی شده تا حس تخیل در کودکان برانگیخته شودو باهمان تخیل به خواب روند چرا که به لحاظ روانشناسی تخیل در کودکان گام موثری در آینده آن ها و زندگی اجتماعی و حتی شغل آن ها خواهد داشت.

اوکه در دوبله نیز تبحر دارد و در این زمینه شاگردانی بسیاری را تربیت نموده، گفت : رسانه شما رادیوی شماست و معتقدم افراد علاقه مند به این عرصه می توانند از طریق فضای مجازی صدای خود را در زمینه های مختلف به اشتراک بگذارند بنابراین امروزه می توان از فضای مجازی، به عنوان یک رسانه کاربردی بهره برد.

گفتنی است : محمود رضا قدیریان علاوه بر حوزه بازیگری و اجرا در دانشگاه خبرگزاری فارس، به برگزاری دوره های فن بیان، آداب سخنوری و تکنیک های اجرا به صورت مقدماتی تا پیشرفته می پردازد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲