چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Wednesday, 17 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۶۴
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

مجید ناظم پور می گوید درست است که شرایط بد اقتصادی زندگی هنرمندان و همه مردم را تحت تاثیر قرار داده است ولی وظیفه یک هنرمند این است که در هر شرایطی آثار ماندگار خلق کند.
مجید ناظم پور آهنگساز و نوازنده عود در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره فعالیت های جدید خود گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار آلبوم جدیدم هستم که این اثر تکنوازی ساز عود است که من مجموعه ای از تکنوازی عود با اجرای خودم داشتم که دوباره این آثار را تنظیم کردم و قرار است به صورت یک آلبوم منتشر شود. تمامی کارهای این اثر موسیقایی انجام شده است و منتظر هستم شرایط بهتر شود تا این اثر را روانه بازار موسیقی کنم.

آلبوم تکنوازی عود منتشر می‌شود | هنرمند باید در هر شرایطی آثار ماندگار خلق کند | هنرجو توان پرداخت شهریه ندارد؛ مجبور شدم آموزشگاه خودم را تعطیل کنم

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: شرایط پیش آمده در تاریخ موضوع جدیدی نیست زیرا اگر زندگی نامه افراد مهم را بخوانیم می بینیم که در طول تاریخ مردم همیشه با بیماری یا جنگ های مختلف دست به گریبان بودند ولی مهم این است که در این شرایط بحرانی بتوانیم بهترین آثار را خلق کنیم. درست است که این بیماری و شرایط بد اقتصادی زندگی هنرمندان و همه مردم را تحت تاثیر قرار داده ،ولی وظیفه یک هنرمند این است که در هر شرایطی آثار ماندگار خلق کند. من در این مدت در زمینه روانشناسی و موسیقی پژوهش کردم زیرا این شرایط زمینه ای را فراهم کرده است تا هنرمندان بتوانند اطلاعات خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند. همچنین قصد دارم پژوهش هایی که در زمینه موسیقی انجام دادم در شرایط مناسب به صورت یک کتاب منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار دهم.
این نوازنده عود افزود: هنرمند نباید بیکار باشد و در هر شرایطی باید به فعالیت خود ادامه دهد. رسالت هنرمند این است که جامعه را به کمک اثر خود شاداب و سر زنده نگه دارد. من در این دو سال آثار مختلفی را در فضای مجازی منتشر کردم و اجراهای زنده را در اینستاگرام برگزار کردم زیرا معتقدم باید در کنار مردم باشیم و با آثار متنوع روحیه مردم را شاد کنیم. همچنین در فضای مجازی برنامه های آموزشی و پژوهشی منتشر کردم تا همه بتوانند استفاده کنند. هنرمند باید خودش را با هر شرایطی تطبیق دهد و اهداف خود را براساس شرایط موجود پیش ببرد.
او در ادامه درباره وضعیت هنرجویان خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت آموزش خوب نیست زیرا به خاطر شرایط بد اقتصادی بسیاری از هنرجویان نمی توانند در کلاس ها ثبت نام کنند زیرا توان پرداخت شهریه ها را ندارند. من خودم مجبور شدم فعلا آموزشگاه را تعطیل کنم زیرا در بحران کرونا مجبور بودیم مالیات هم بدهیم و به همین دلیل مجبور شدیم تا مدتی آموزشگاه را تعطیل کنیم و به صورت آنلاین کلاس ها را برگزار کنیم. موضوع دیگر این است که در فضای مجازی هر کسی از راه می رسد خودش را استاد موسیقی معرفی کند و با استفاده از تبلیغات شروع به آموزش می کند. متاسفانه خیلی ها چون آگاهی ندارند در کلاس های این افراد شرکت می کنند و به بیراهه می روند. متاسفانه فضای مجازی به اشتباه بعضی افراد را معروف می کند و این موضوع به موسیقی آسیب زده است.

آلبوم تکنوازی عود منتشر می‌شود | هنرمند باید در هر شرایطی آثار ماندگار خلق کند | هنرجو توان پرداخت شهریه ندارد؛ مجبور شدم آموزشگاه خودم را تعطیل کنم
این هنرمند تاکید کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم که واقع بینانه به موسیقی نگاه کند زیرا موسیقی مانند آب و غذا نیاز یک جامعه است و اگر اهمیت این موضوع را بداند اقدامات بهتر برای موسیقی انجام می دهد.‌ وزیر ارشاد باید جایگاه موسیقی را بشناسد و بداند موسیقی می تواند در شرایط بحرانی روحیه جامعه را حفظ کند. به عنوان مثال موسیقی در دورا دفاع مقدس نقش مهمی در میهن پرستی مردم داشت در نتیجه باید از این هنر حمایت شود.
وی در پایان گفت: همچنین باید از موسیقی جدی که انسان را به تفکر وادار می کند حمایت شود. موضوع مهم دیگر این است که در دولت جدید حتما به موضوع کپی رایت توجه شود زیرا در همه جای دنیا قانون کپی رایت وجود دارد ولی در کشور ما به راحتی یک اثر را دانلود می کنند و زحمات چند ساله هنرمند از بین می رود.
گفتگو از غزاله سعادتی

برچسب ها: مجید ناظم پور
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲