جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۵۲
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۶ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

به نقل از ایندیپندنت، احتمال می‌رود ایندیانا جونز بعدی با نقش‌آفرینی فیبی والر بریج در نقش اصلی و به جای هریسون فورد ساخته شود.

در حالی که هریسون فورد پس از بهبود جراحتش هفته پیش به صحنه فیلمبرداری «ایندیانا جونز ۵» بازگشت و کار فیلمبرداری از سر گرفته شد، این احتمال می‌رود که فیبی والر بریج که در این فیلم به فورد پیوسته، در فیلم بعدی جایگزین وی شود.

فورد سال‌هاست که در نقش یک باستان‌شناس ماجراجو به نام دکتر هنری در مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» نقش‌آفرینی کرده است.

نقش اصلی فیلم بعدی «ایندیانا جونز» یک بازیگر زن  می شود!؟

اولین فیلم از این سری در سال ۱۹۸۱ ساخته شد و جدیدترینش سال ۲۰۰۸ روی پرده سینماها رفت.

در هر حال گزارش جدید که ابتدا در «میل» منتشر شده ادعا کرده والر بریج بازیگر سریال «فلی‌بگ» جایگزین شخصیت فورد می‌شود و پس از آن به جای شخصیت اصلی در این مجموعه فیلم ظاهر خواهد شد.

هر چند در این گزارش درباره منبع این خبر صحبتی نشده اما آمده است که کاتلین کندی در جستجوی تغییری جدی و بزرگ برای فیلم بعدی است و گفته شده می‌تواند یک موقعیت کاری عظیم و نقشی برزگ به فیبی برسد.

«ایندیانا جونز ۵» قرار است جولای ۲۰۲۲ راهی سینماها شود.

موفقیت بین المللی برای فیلم کوتاه ایرانی 

فیلم کوتاه «باغی در شوره‌زار» ساخته قصیده گلمکانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره اسپانیایی «Ahora es Corto» شد.

«باغی در شوره‌زار» که در روسیه و ایران فیلمبرداری شده است، داستان زنی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها زندگی مشترک، تصمیم به ترک همسرش می‌گیرد. این فیلم که تا به امروز به بیش از سی جشنواره جهانی راه یافته، این بار تندیس بهترین فیلم همراه با جایزه نقدی را از «Ahora es Corto» دریافت کرده است.

نقش اصلی فیلم بعدی «ایندیانا جونز» یک بازیگر زن  می شود!؟

سیما بورگین و رضا کیانیان بازیگران اصلی «باغی در شوره‌زار» هستند و دیگر عوامل این فیلم ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه‌ای عبارتند از بازیگران: آنژلیکا گرازیموا، استفانیا والیوا، صبا محمدی، سارینا مقدم، صداپیشه: پریچهر شیبانی، انتخاب بازیگر کودک: اشکان خطیبی، فیلمنامه: قصیده گلمکانی، دیوید ام. لورنز، مشاور فیلمنامه: مجید موثقی، مدیر فیلم‌برداری: دیوید ام. لورنز، فیلمبردار: مرتضی سبحانی، دستیاران فیلمبرداری: ستار گودرزی، محمدرضا بادامچی، موسیقی و صدا: یونس اسکندری، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: نگار جنیدی، مدیر تولید: صبا محمدرضایی، مدیر تدارکات: آرتم اوسیپنکو، مسئل هماهنگی: زولفیه کامالوا، گرافیست: حسین خیراندیش، مترجم هم‌زمان: آناستاسیا تیمانوا، طراح صحنه و لباس: قصیده گلمکانی، تهیه‌کنندگان: قصیده گلمکانی، تام پالمن.

پنجمین جشنواره «Ahora es Corto» از سوم تا یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۲ تا ۲۰ شهریور به صورت فیزیکی در منطقه اندلسی در اسپانیا برگزار شد.

نمایش فیلم « ایستوود » در جشنواره بین المللی فیلم « ورشو » 

سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ورشو» به صورت آنلاین و فیزیکی از تاریخ ۸ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۶ تا ۲۵ مهر) برگزار خواهد شد و فیلم مستند «ایستوود» به کارگردانی علیرضا رسولی‌نژاد در بخش روح آزاد این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

در این بخش فیلم‌های مستند و داستانی خلاق، مستقل و دارای نوآوری بالای ۶۰ دقیقه از سراسر جهان نمایش داده می‌شوند و سه داور از کشورهای لهستان، جمهوری چک و بلاروس فیلم‌ها را داوری می‌کنند.

جوایز نتپک (جایزه منتقدان جهانی) و جایزه‌ای از سوی تماشاگران به بهترین فیلم‌ها در این جشنواره اهدا خواهد شد.

«ایستوود» که پیش از این به بخش مسابقه هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند کپنهاک راه یافته بود، داستان فیلمسازی آماتور است که بعد از دیدن عکس آدمی شبیه کلینت ایستوود در یک روزنامه، برای پیدا کردنش راهی سفر می‌شود. بخش کوتاهی از این فیلم در تهران و بخش اصلی فیلم در شهرستان سیرجان و روستاهای اطراف فیلمبرداری شده است.

نقش اصلی فیلم بعدی «ایندیانا جونز» یک بازیگر زن  می شود!؟

طرح، تهیه‌کنندگی، کارگردانی و فیلمنامه «ایستوود» برعهده علیرضا رسولی‌نژاد بوده است.

در مستند «ایستوود» رضا تیموری فیلمبردار و شاهین پورداداشی صدابردار، آرش زاهدی اصل تدوینگر و سمیرا بختیاری دستیار تدوین بودند و سهیل سیم صباحی عکاسی آن را انجام داده است.

موسیقی فیلم به صورت انتخابی روی اثر قرار گرفته که اجرای آن برعهده پارسا توکلی بوده است.

رونمایی از مستند محصول مشترک ایران و آلمان در فستیوال « نوستالژیا » 

مستند بلند «بابک میرزا» به کارگردانی اشکان صفاری در دومین دوره جشنواره فیلم «نوستالژیا» رونمایی می‌شود. این مستند محصول مشترک ایران و آلمان بوده و به تازگی تدوین آن به پایان رسیده است.

به گفته محمد قانع‌فرد دبیر جشنواره، مستند نیمه بلند «بابک میرزا» خواستار حضور در جشنواره بود اما چون زمان ثبت نام فیلم‌ها در جشنواره تمام شده این امکان محقق نشده بود، با این حال «بابک میرزا» به لحاظ تم و درونمایه به هدف اصلی جشنواره نزدیک بود و ما این فیلم را پذیرفته‌ایم تا رونمایی این فیلم در جشنواره «نوستالژیا» باشد.

«بابک میرزا» پرتره‌ای است درباره یکی از نوادگان قاجار که حس نوستالژیکی به ایران و آثار تاریخی آن دارد و در کشورهای ایران، آلمان، ترکیه و آذربایجان تصویربرداری شده است.

اشکان صفاری کارگردان این مستند دانش آموخته رشته ارتباطات دانشگاه تهران و از سال ۸۵ تاکنون فعال است.

عوامل این مستند عبارتند از مدیر تولید: محسن دیوان، موسیقی: ایوب انصاری و تولید شرکت لینکیپر فیلم پروداکشن

جشنواره فیلم «نوستالژیا» در سپتامبر ۲۰۲۱ در میلان برگزار می‌شود.

نمایش «قصیده گاو سفید» در جشنواره فیلم « زوریخ »  

 فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در دهمین حضور بین‌المللی‌اش در بخش مسابقه هفدهمین جشنواره فیلم زوریخ سوئیس روی پرده خواهد رفت.

«قصیده گاو سفید» تنها فیلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه امسال جشنواره فیلم زوریخ خواهد بود که با سیزده فیلم دیگر برای دریافت جایزه چشم طلایی این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت. جشنواره فیلم زوریخ هر ساله میزبان صد و ده هزار مخاطب حرفه‌ای سینما و هزار و پانصد خبرنگار یا آژانس خبری از سرتاسر اروپا و جهان است.

نقش اصلی فیلم بعدی «ایندیانا جونز» یک بازیگر زن  می شود!؟

اکران‌های سراسری و گسترده فیلم «قصیده گاو سفید» به زودی و در سطح جهانی و توسط بیش از بیست پخش‌کننده بین‌المللی آغاز خواهد شد.

مریم مقدم، علیرضا ثانی فر، آوین پوررئوفی، فرید قبادی، لیلی فرهادپور، سوده ازقندب، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی پور، سمکو روشنی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران این فیلم هستند.

فضای باز عمارت روبرو ، میزبان نمایش « زوال » شد 

نمایش " زوال" به نویسندگی و کارگردانی امید غفاری به دلیل شرایط کرونا در فضای باز عمارت روبرو اجرا می شود.

نمایش "زوال" کاری به کارگردانی و نویسندگی امید غفاری و پروژه مشترک گروه تئاتر "چشبود" و "زگوند" این شب ها ساعت 20 در فضای باز مجموعه عمارت روبرو اجرا می شود.

زوال داستان خانه داری در هتل است که با از دست دادن نقشش در یک تئاتر به بخش پذیرش هتل منتقل می شود و این شروع اتفاقاتی تازه برای اوست.

گفتنی است نمایش "زوال" تا 11 مهرماه در فضای باز مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو اجرا می شود و علاقمندان از طریق سایت تیوال می توانند برای خرید بلیت اقدام کنند.

صدور پروانه نمایش فیلم افشین هاشمی

 پروانه نمایش فیلم سینمایی «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی که پیش از این در بخش پانورامای جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای به نمایش در آمده بود، صادر شد.

نقش اصلی فیلم بعدی «ایندیانا جونز» یک بازیگر زن  می شود!؟

در «پسران دریا» مونا فرجاد در کنار دو نوجوان از شمال و جنوب کشور به نام‌های یاسین حبیب‌پور و منیب بزرگ‌زاده به همراهِ پیام امیرعبدالهیان، مهنوش شیخی، حسن خلدون، علی بحری، آیسان حدّاد و افشین هاشمی بازی کرده‌اند.

این ششمین فیلم افشین هاشمی است که با همکاریِ حسین جامی ساخته شده و تهیه‌کنندگیِ آن بر عهده بهروز نشان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲