پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۳۵
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۱ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
« سیروس میمنت »  می‌گوید طرح «خانه به دوش» را که برای سریال‌های بعد از خود به عنوان مرجع شناخته شد، سه سال تمام از این شبکه به آن شبکه گردانده است و با این مساله مواجه شده که دوستان می‌گفتند این کار به چه درد می‌خورد؟ اما اصغر پورمحمدی تصادفا طرح را می‌بیند و می‌گوید چه قدر خوب است و برای ماه رمضان کار شود. طرحی که همه شبکه‌ها رد کردند تبدیل به اثری پرمخاطب شد که بار‌ها از تلویزیون پخش شده است و همچنان مخاطب دارد.  

سیروس میمنت بازیگر سینما و تلویزیون و فیلمنامه نویس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری عنوان کرد: به تازگی بازی در یک سریال نمایش خانگی با نام «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده را به پایان رسانده ام، اما هنوز تصویربرداری کار ادامه دارد و عوامل در حال مذاکره برای پخش سریال هستند، اما زمان پخش مشخص نیست.

او ادامه داد: در این مدت یک پیشنهاد برای بازی در فیلم سینمایی داشتم، اما چون حس کردم نقش برای من نیست آن را نپذیرفتم همچنین پیشنهاد بازی در یک تا ۲ سریال تلویزیونی به من شده است، اما هنوز چیزی قطعی نیست و در حال مذاکره هستم.   

بازیگر «نون خ» در پاسخ به این پرسش که آیا فصل چهارم این سریال به کارگردانی سعید آقاخانی برای نوروز ۱۴۰۱ ساخته خواهد شد یا نه، مطرح کرد: تا جایی که اطلاع دارم «نون خ ۴» برای نوروز سال ۱۴۰۱ به تولید نمی‌رسد.

میمنت درباره نقش خود در سریال «آهوی من مارال» عنوان کرد: من در این سریال که اولین همکاری من با مهرداد غفارزاده کارگردان بود و بسیار از این آشنایی و همکاری خوشحال هستم چراکه کارگردانی کاربلد و انسانی والا است، نقش یک خان را با نام «ولی خان» ایفا می‌کنم. این سریال که قصه خوبی دارد و من هم نقشم را دوست دارم، در زمان پادشاهی ناصرالدین شاه می‌گذرد و امیدوارم مردم هم «آهوی من مارال» را در زمان پخش ببینند و دوست داشته باشند.

او در ادامه با اشاره به اینکه وجود شبکه نمایش خانگی لازم و ضروری است و در این موضوع شکی نیست که باید باشد، گفت: به نمایش خانگی به ویژه در این روز‌های کرونایی نیاز است، اما من به شخصه سینما را به گونه دیگری دیده و شناخته ام و بسیار علاقه مندم فیلم‌ها را با مردم و در جمع ببینم تا با دیگران بخندم، احساساتی و هیجان زده شوم پس شبکه نمایش خانگی جای سینما را نمی‌گیرد.
 
طرح «خانه به دوش» را سه سال تمام از این شبکه به آن شبکه گرداندم؛ اصغرپورمحمدی تصادفا طرح را دید|  به بازیگری پرداختم چراکه دردسر آن کمتر است

بازیگر «متهم گریخت» افزود: سریال‌های خوبی در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود، اما برخی از آن‌ها به لحاظ قصه پیش نمی‌رود به عنوان مثال یک قسمت شروع و به پایان می‌رسد، اما اتفاق خاصی در آن رخ نمی‌دهد که این ضعف است اگر چه موضوع خوبی مطرح شده باشد. من یک اشکال کلی‌تر هم به همه سریال‌ها دارم و آن این است که ما باید بر اساس زمان و موجی که در جامعه وجود دارد، کار کنیم.

میمنت با اشاره به اینکه بحث همه گیری کرونا عجیب درد مردم را افزایش داده است، تصریح کرد: تلویزیون از صبح تا شب اخبار مربوط به کرونا از جمله آمار کشته شدگان و مبتلایان، وضعیت سردخانه‌ها و... را پخش می‌کند و شب هنگام هم که اعضای خانواده در کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا سریالی را تماشا کنند با بیمارستان، کشت و کشتار و... مواجه می‌شوند. این کار اصلا درست نیست چراکه مردم در این روز‌ها احتیاج به روحیه دادن و بازسازی خود دارند تا بتوانند نفس بکشند.

این هنرمند ادامه داد: کسی نیست که با قضیه کرونا آشنا نباشد و یادآوری دوباره برخی از مسایل زخم داغ دیدگان را تازه می‌کند که اصلا خوب نیست.

بازیگر «خروس» با بیان اینکه شاید ۲ ماه پیش از مردم خرده می‌گرفت که چرا ماهواره می‌بینند، گفت:، اما در تاریخ مردم را مقصر را نمی‌بینم. مردم در این شرایط سخت احتیاج به شادی دارند تا بتوانند با عوامل سختی بجنگندند، سرود‌های انقلابی در زمان جنگ برای روحیه دادن به افراد ساخته می‌شود تا انسان را به وجد آورد که با آنچه که به سرش آمده است، بجنگد، اما در حال حاضر ما با رفتار‌های خود که می‌توان آن کووید ۲۰ نامید، بیشتر مردم را به کشتن می‌دهیم.  

میمنت افزود: من بسیار از این قضیه عصبانی هستم و برای هموطنان خودم که می‌دانم در این دوران پژمرده شده اند، ناراحتم. مردم را که در خیابان می‌بینیم، حس می‌کنم انگار کسی را از دست داده اند، نگاهشان روح و حس و صورتشان انرژی ندارد این مساله غُصه ام را زیاد می‌کند و از خود می‌پرسم وظیفه کیست که به آن‌ها انرژی بدهد؟ پس در رسانه ملی سریال به چه دلیل ساخته می‌شود؟

او درباره ساخت آثار کمدی که این روز‌ها بیشتر از هر زمانی دیگری بدان نیاز است، اما ساخته نمی‌شود، گفت: مطمئن باشید که افراد کاربلد نظیر رضا عطاران، سعید آقاخانی در این زمینه زیاد داریم، اما اگر این‌ها کار نمی‌کنند اشکال جای دیگری است که من از آن بی خبر هستم تا آنجا که من این افراد را می‌شناسم همه مشتاق هستند کار کنند فقط باید زمینه فراهم شود.

طراح فیلمنامه «خانه به دوش» در پاسخ به این پرسش که آیا قصد ندارد فیلمنامه جدیدی به تلویزیون ارایه بدهد، عنوان کرد: متاسفانه طرحی را که با هزار زحمت تهیه می‌کنم و تحویل مسئولان مربوطه می‌دهم با هزار و یک نوع مشکل روبه رو می‌شود اول آنکه برخی از کسانی که طرح‌ها را بررسی می‌کنند، صاحب نظر نیستند و موضوعاتی را پیش می‌کشند که اصلا ربطی به فیلمنامه ندارد انگار که متوجه متن نشده و هدف موضوع اثر را دریافت نکرده اند.

میمنت ادامه داد: جواب این دوستان به همه متن‌ها با ژانر‌های مختلف اعم از کمدی، درام و... یکی ست. به همین دلایل عطایش را به لقایش بخشیدم چراکه متوجه شدم من را نمی‌فهمند. شاید باور نکنید من طرح «خانه به دوش» را که برای سریال‌های بعد از خود به عنوان مرجع شناخته شد، سه سال تمام از این شبکه به آن شبکه گرداندم و با این مساله مواجه شدم که دوستان می‌گفتند این کار به چه درد می‌خورد؟ اما اصغر پورمحمدی تصادفا طرح را می‌بیند و می‌گوید چه قدر خوب است و برای ماه رمضان کار شود. طرحی که همه شبکه‌ها رد کردند تبدیل به اثری پرمخاطب شد که بار‌ها از تلویزیون پخش شده است و همچنان مخاطب دارد.  

او تاکید کرد: شاید بتوان گفت که در همه شبکه‌ها طرح‌های من موجود است، اما کار نکردم و ترجیح دادم به بازیگری بپردازم چراکه دردسر آن کمتر است البته هیچگاه فیلمنامه‌های من را رد نکرده و فقط ایراد گرفته اند که من هم آن ایرادات را برطرف نکردم و طرح مانده است. از سوی دیگر رضا عطاران یا هر کس دیگری هم اگر در تلویزیون کار نمی‌کند به این دلیل است.  

بازیگر «سه دونگ سه دونگ» در پایان با اشاره به اینکه ۲ دز واکسن برکت در زمان کارآزمایی بالینی دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان اصلا به فکر جامعه هنری و بازیگران نبودند و آن اوایل که صحبت از واکسیناسیون هنرمندان می‌شد، یک عده مخالف می‌کردند و می‌گفتند این کار‌ها به اصطلاح پارتی بازی است و دوستان نازپرورده هستند. فراموش نکنیم همانگونه که پزشک با جسم انسان در ارتباط است، هنرمند نیز با روح مردم سروکار دارد و هر ۲ در این راه جان فشانی می‌کنند پس نیازمند واکسن هستند، اما متاسفانه به این قضیه باوجود شرایط قرنطینه و خانه نشینی توجه نشد و به گسانی که با روح مردم سروکار داشتند، توجهی نشد. انسان فقط جسم نیست و جسم سالم تنها کافی نیست بلکه فکر سالم هم مهم است که در زمان قرنطینه می‌شد با پخش آثار خوب روح مخاطب را نجات داد، اما این اتفاق نیفتاد.
 
گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی 
برچسب ها: سیروس میمنت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲