جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، « خشایار پارسا »  سرپرست گروه «همنوازان فاخته» و نوازنده در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار دو آلبوم هستیم که این آثار به زودی روانه بازار موسیقی می شود. چند سال پیش ضبط اثری را شروع کردیم که مدتی ضبط آن به وقفه افتاد زیرا دوست داشتم تمامی نوازنده ها به طور همزمان با هم در یک استودیو ساز بزنند و قطعات را ضبط کنیم که دسترسی به استودیو مد نظر سخت بود به همین دلیل مدتی کار را به تعویق انداختیم و بعد از پیدا کردن استودیو، کار را دوباره شروع کردیم.
این نوازنده در ادامه بیان کرد: خواننده این اثر مهدی امامی است و موسیقی این آلبوم درباره موسیقی دوره تیموری است. تنظیم و آهنگسازی این اثر موسیقایی به عهده من بوده است و در این آلبوم از سازهای کمانچه، کمانچه آلتو، سه تار، سنتور، بم تار و... استفاده شده است.

دو آلبوم جدید «همنوازان فاخته» منتشر می‌شود |  دولت جدید باید شرایطی فراهم کند تا ممیزی آلبوم‌ها به حداقل برسد

او افزود: در این اثر آرمان حیدریان، علیرضا رسولی، هدایت کلاری، هامون بهرامی مقدم و... به عنوان نوازنده حضور دارند. این اثر در مرحله میکس و مسترینگ قرار دارد و بعد از طی کردن این مرحله به زودی روانه بازار موسیقی می شود.
پارسا از انتشار اثر دیگری خبر داد و گفت: آلبوم دوم را در شرایط کرونایی ساختم که به تکنوازی سنتور اختصاص دارد و روی آثار استاد ابوالحسن صبا کار شده است. این اثر در مرحله ضبط قرار دارد و بعد از اتمام کار این اثر موسیقایی را منتشر می کنیم. همچنین حدود ۹ ماه است که هر ماه یک پادکست درباره موسیقی ایرانی منتشر می کنم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان مواجه شده است.
این نوازنده خاطرنشان کرد: تنها خواسته هنرمندان از دولت جدید و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که اجازه بدهند هنرمندان با خیال راحت فعالیت کنند. اگر شرایط فعالیت هنری فراهم شود هنرمندان می توانند بهترین اتفاق ها را رقم بزنند. به عنوان مثال جشنواره موسیقی جوان توانسته راه خود را پیدا کند و مفید واقع شود در نتیجه اگر از هنرمندان حمایت کنند خود هنرمندان می توانند سبب رشد و شکوفایی هنر شوند.
این هنرمند در پایان گفت: همچنین باید شرایطی فراهم شود که ممیزی آلبوم ها کمتر شود تا هنرمندان بدون دغدغه فکری بتوانند آثار جدید خلق کنند و به گوش مخاطبان برسانند.


گفت و گو  از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳