جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مدیر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی اقدامات نسنجیده شهردار سابق تهران و جای خالی برج آزادی را یکی از جدی‌ترین مشکلات مسئولان رسیدگی به این برج دانست.

عباس عظیمی مدیر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه وضعیت فعلی مجموعه مذکور را چنین تشریح کرد:مجموعه برج آزادی با توجه به شرایط کرونایی کشور و تعطیلی موزه‌ها طبیعتا بازدیدکننده ندارد و ما به عنوان مدیران و مسئولان رسیدگی به وضعیت آن، فعلا منتظر انتشار اطلاعیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

او افزود:ما در ۲ سال گذشته علی‌رغم وجود شرایط کرونایی نگذاشتیم که مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی حالت تعطیلی بگیرد. در همین مدت بزرگترین موزه عکاسی ایران و منطقه در مجموعه مذکور افتتاح شد. این موزه مجموعه‌ای از دوربین‌ها و وسایل عکاسی استاد محمدعلی جدید‌الاسلام را در خودش جای داده است. این اشیاء از تبریز به تهران منتقل شدند و نزدیک به ۷ ماه است که در مجموعه برج آزادی قرار گرفته‌اند.

مدیر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی گفت:برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری نیز از جمله برنامه‌های اجرا شده مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی در شرایط کرونایی هستند. در عمل شاید نمایشگاه‌های برگزار شده در این مجموعه در ۲ سال اخیر نسبت به گذشته کیفیت بهتری داشتند، زیرا در اغلب مواقع آثار هنرمندان پیشکسوت در آن‌ها در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

عظیمی بیان کرد:ما در طول زمانی که جهان و کشورمان با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده‌اند، از فرصت استفاده کرده‌ایم و در جهت  بهبود شرایط زیرساختی برج آزادی اقداماتی انجام دادیم.
 
مشکل جدی مدیران فعلی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی چیست؟ | گنبد برج آزادی مرمت می‌شود

او ادامه داد:در همین مدت کار‌های اولیه و بحث‌های کارشناسی مرتبط با مرمت گنبد برج آزادی انجام شده‌اند و امیدواریم که به امید خدا اجرای مرمت به زودی آغاز شود. انجام این کار در سال‌های اخیر جزو دغدغه‌های مدیران ارشد بنیاد رودکی بوده است.

مدیر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی ایجاد ارتباط و تعامل فرهنگی میان مسئولان مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با سفرا و رایزنان کشور‌های دیگر را یکی از اتفاقات خوب رخ داده در ۲ سال گذشته دانست و اظهار کرد:به نظر می‌آید در این مدت مهمانان خارجی زیادی از برج آزادی بازدید کردند. در برخی از مواقع نیز کشور ما باید به دنبال رخ دادن برخی از اتفاقات با سایر کشور‌ها هم‌دردی می‌کرد مثلا در پی وقوع انفجار بیروت و انفجار‌های افغانستان نماد هم‌دردی ما با مردم آن کشور‌ها  به صورت پخش ویدیو مپینگ روی بدنه برج آزادی متجلی شده و به نمایش درآمد.

عظیمی افزود:هم‌اکنون یکی از مشکلات جدی برج آزادی، تبعات اقدامات نسنجیده دکتر حناچی شهردار سابق تهران است. شهردار سابق تهران در اواخر مدیریتش پارکینگ اختصاصی برج را تبدیل به فضای سبز کرد. این پارکینگ به مدت ۱۵ سال به صورت اختصاصی در اختیار مهمانان برج آزادی قرار گرفته بود. ضربه‌ای که کار شهردار سابق شهر تهران به برج آزادی زد، شدیدتر و عمیق‌تر از ضربه همه‌گیری کرونا به بدنه این برج بود.

مدیر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی بیان کرد:البته تیم سابق مدیریتی شهر تهران به ما قول داده بودند که جایگزین مناسبی برای پارکینگ اختصاصی برج آزادی پیدا کرده و به ما تحویل بدهند، اما چنین نشد. ما از رایزنی‌های انجام شده در این زمینه نیز نتیجه‌ای نگرفتیم و همچنان نگرانیم، زیرا با نبود پارکینگ اختصاصی برای مهمانانمان، در آینده برای برگزاری هر برنامه فرهنگی و هنری در مجموعه برج آزادی با یک چالش جدی مواجه خواهیم شد.

عظیمی گفت:من امیدوارم که با حضور شهردار جدید و با تصمیم تیم شورای شهر، به زودی به موضوع اختصاص پارکینگ اختصاصی به مجموعه برج آزادی رسیدگی شود و ما بتوانیم چنین پارکینگی را داشته باشیم.
 
گفتگو از : نسرین خدایاری 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار