جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۷۱
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، به نقل از آی ای؛ غول فناوری چینی، شرکت بایدو از تراشه هوش مصنوعی جدید خود و همچنین خودروی Robocar جدید این شرکت رونمایی کرد که یک طرح مفهومی خودروی برقی خودران است و تراشه جدید آن برای توسعه قابلیت‌های خودران طراحی شده اند.

محصولات معرفی شده در کنفرانس بایدو

در طول کنفرانس سالانه Baidu World که چهارشنبه ۱۸ آگوست برگزار شد، این شرکت از تراشه هوش مصنوعه نسل دوم خودش با نام Kunlun 2 رونمایی و اعلام کرد که تولید انبوه آن را نیز آغاز کرده است. این شرکت همچنین تمایل دارد تا با تمرکز روی هوش مصنوعی و راهکار‌های خودران، موقعیت خودش را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان تثبیت کند.

بایدو گفت که تراشه جدید از فناوری پردازش ۷ نانومتر استفاده می‌کند و دارای قابلیت محاسباتی نزدیک به سه برابر بیشتر از تراشه نسل اول Kunlun است که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. شرکت‌های چینی از جمله Baidu، Alibaba و Tencent در سال‌های اخیر با هدف کاهش وابستگی به تولیدکنندگان تراشه در آمریکا مانند Nvidia و Qualcomm روی تولید تراشه‌های پردازنده تمرکز کردند.

غول فناوری چینی، از محصول شگفت انگیز خود رونمایی کرد!

روبوکار به Kunlun 2 مجهز است

در جریان این رویداد، بایدو همچنین Robocar را معرفی کرد که یک اتومبیل خودران با درب‌هایی است که رو به بالا باز می‌شوند و یک صفحه نمایش بزرگ هم برای سرگرم کردن مسافران در داخل کابین خودرو دارد. مشخصات و جزئیات فنی کمی از این خودرو فاش شده و ممکن است نمونه اولیه آن هرگز به تولید انبوه نرسد و فقط به عنوان طرحی مفهومی برای رونمایی از تراشه Kunlun 2 ساخته شده باشد.

این شرکت علاوه بر رونمایی از روبوکار و Kunlun 2 اعلام کرد که برنامه تلفن هوشمند سرویس روبوتاکسی خودش را به نام Luobo Kuaipao تغییر نام خواهد داد. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا از سرویس robotaxi در مناطق محدودی از پکن و گوانگژو استفاده کنند. همزمان با این تغییر نام، بایدو درباره گسترش این سرویس هم مسائلی را بیان کرد و علاوه بر این در بخش سخت افزاری، بایدو صفحه نمایش جدید خودش را به نام Xiaodu و دستیار صوتی هوش مصنوعی اش را نیز رونمایی کرد.

گفتنی است؛ بایدو در سال ۲۰۱۹، رشد عظیم سالانه ۳۷۰۰ درصدی در بازار بلندگو‌های هوشمند را بدست آورد و از گوی سبقت را از گوگل ربود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار