پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۷ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی در گفتگو با پایگاه خبری دیباچه:
محمدرضا کارگر ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده حوزه موزه‌داری کشور، اعلام کرد ما در حال حاضر به مرز ۸۰۰ موزه نزدیک شده‌ایم و نباید به هیچ وجه نگران رسیدگی به وضعیت موزه‌ها بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال‌های اخیر تلاش کرده است که در جهت محافظت هر چه بیشتر از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس کشورمان امکان ثبت و افتتاح موزه‌های متعددی را بدهد. این وزارتخانه در همین مدت با حمایت از علاقمندان به افتتاح موزه‌های شخصی، فرهنگ موزه‌داری را بیش از پیش در سطح کشورمان ترویج داده است.

از طرف دیگر برخی از کارشناسان معتقدند با افزایش تعداد موزه‌ها کیفیت رسیدگی به وضعیت نگهداری از این مکان‌های فرهنگی کاهش میابد و این به معنای افزایش کمی و کاهش کیفیت موزه‌ها است. ما در این گزارش به سراغ مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشورمان رفتیم تا از او بپرسیم تعداد موزه‌های در حال حاضر به چه عددی رسیده  و وضعیت رسیدگی به این موزه‌ها چگونه است.
 
ما در حال حاضر به مرز ۸۰۰ موزه نزدیک شده‌ایم | نباید به هیچ وجه نگران رسیدگی به وضعیت موزه‌ها بود!

محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی به خبرنگار پایگاه خبری دیباچه گفت:با وجود همه‌گیری کرونا آمار ایجاد موزه‌های ما خیلی رشد کرده است و تقریبا هر ۴ یا ۵ روز یک موزه در سطح کشور افتتاح می‌شود. این به نظر من خیلی اتفاق جالب و مهمی است و نشان می‌دهد که مردم تا چه اندازه علاقمند به ایجاد موزه هستند و ما چقدر در این حوزه توانمند هستیم. من مطئنم ما می‌توانیم در آینده روزی یک موزه در سطح کشور افتتاح کنیم. در صورت تحقق این هدف در طول سال شاهد افتتاح ۳۶۵ موزه خواهیم بود. ما در حال حاضر به مرز ۸۰۰ موزه نزدیک شده‌ایم.

او افزود:اگرچه برخی از افراد نگران وضعیت رسیدگی به موزه‌ها هستند، اما باید گفت موزه‌هایی که افتتاح می‌شوند عمدتا به صورت خصوصی اداره می‌شوند و یک فرد مسئول رسیدگی به هر کدام از آن‌ها هستند بنابراین نباید به هیچ وجه نگران رسیدگی به چنین موزه‌هایی بود. امروزه وزارتخانه‌هایی موزه افتتاح می‌کنند که تا به حال موزه‌ای نداشتند.

مصاحبه از:نسرین خدایاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳